לדף הבית  אודות  

"עד 20,000" – 10 קטנועי 125 סמ"ק במבחן השוואתי

למבחן הקטנועים הזה חיכיתם. לקחנו ורכבנו על כל מה שרלוונטי מתחת ל-20,000 ₪ וחזרנו עם מסקנות ברורות


כתב: אבי פרידמן

צילם: טל זהר
בוחן נוסף: יאיר מזרחי

30/03/2007

נדמה שלא עבר שבוע בחודשים האחרונים, בו לא כתבנו על ההיבטים השונים של שינוי תקנות הרישוי. לקח כמה שנים אבל לבסוף הן הגיעו ארצה. במדרגת הרישוי הנמוכה ביותר ה-125 סמ"ק החליף את ה-50, וכבר מגיל 16 אפשר לרכב על אחד כזה. אירופה זה ממש כאן.

היבואנים התארגנו בהתאם ומבול של דגמים חדשים נחת לנו על הראש. כ-3 חודשים אחרי כניסתן לתוקף, רואים התעוררות ממשית ואפשר להתחיל לקרוא את
השוק. זה יהיה לא ישים – וגם לא הגיוני - להשוות בבת-אחת את כל קטנועי ה-125, ולכן בחרנו לפלח את היצע הקטנועים כך שהמבחן ההשוואתי הראשון, זה שלפניכם, יהיה גם השימושי ביותר. התנאים בו פשוטים: 125 סמ"ק, 4 פעימות ועד 20,000 שקל. למדנו שרובכם מחפשים בדיוק את זה.

פנינו ליבואנים, הצגנו את התנאים ולקחנו את כל קטנועי המבחן שהתאימו והיו זמינים. מ"ג'ט סטאר", יבואני Keeway הסיני, הגיע ה-ARN "טורינג". מ"עופר-אבניר", יבואני קימקו ופיאג'ו, הגיעו 5 כלים של קימקו - סופר ג'וקי, מובי, פיפל, ניו-דינק וגרנד-דינק, וכלי בודד של פיאג'ו – ווספה LX125. מ"מטרו-מוטור", יבואני סאן-יאנג, לקחנו את ה-VS, את ה-HD125 ואת הג'וירייד 125. ב"מאיר", יבואנית הונדה לישראל, סירבו להעמיד לרשותנו את הדילן 125 המתבקש, וסיבותיהם עימם.

כלי נוסף שהיה אמור להופיע המבחן הוא ה-LF125T-16A של ליפאן ("Lifan") הסינית. שעה אחרי תחילת המבחן הסתבר שהוא לא ממש מתאים. לא נכנס
לפרטים אבל מצבו הכללי היה מתחת לכל ביקורת וברמה שמסכנת את המשך הרכיבה. מ-"IFI Motors", יבואני ליפאן לישראל, נאמר לנו ש"הקטנוע עבר תאונה וסבל מהתעללות חריגה". לא היה טעם להמשיך והוא הוחזר חזרה. נשמח לחזור לנסותו שוב בעתיד.

אז מה עשינו? רכבנו, והרבה. ברחובות צפופים, ביותר מהירים וגם יצאנו לפריפריה. כדי לבדוק בצורה אובייקטיבית תאוצה בזינוק מהמקום, אלמנט חשוב בקטנוע עירוני, מדדנו זמן מעמידה ל-70 מטר; 3 מדידות לכל קטנוע ואז חישבנו את הממוצע. בנוסף, היות והכלים הללו גם מורשים לנוע מחוץ לעיר, חשוב לדעת מה היא מהירותם הסופית האמיתית. יש פה אלמנט בטיחותי אבל גם רצינו לפתור אחת ולתמיד את סוגיית ה"כמה סוגרת" (הרוצחת!!1). את זה מדדנו עם GPS וגם השוונו לנתון שמראה מד המהירות. על כל קטנוע גם ציינו אם ניתן לצאת איתו בבטחה מהעיר האיטית לכבישי הפריפריה היותר מהירים. אז יאללה נתחיל.


קיוואיי ARN טורינג. מחיר: 10,997 ₪

הקיוואיי ("Keeway") הוא עולה חדש בישראל. קטנוע סיני עם חלקי פלסטיק מיפן. דגם ה-ARN טורינג הוא הזול ביותר שבחנו ואי אפשר לפספס את זה. איכות הגימור בינונית מאד, למרות שכבר ראינו קטנועים סינים גרועים יותר. לוח השעונים דל, אבל לפחות יש מד דלק. המיכל עצמו קטן מאד עם 5.2 ליטרים. מתחת
למושב לא הצלחנו להכניס קסדה שלמה וגם פתח התדלוק (מאחור) לא נוח במיוחד. פתיחת המושב קשה, וצריך ללחוץ עליו במקביל לסיבוב המפתח. המדרס אינו מאפשר הנחת חפצים ויש וו-תלייה קטן מדי ולא נוח.

יש ב-ARN שני גימיקים. הראשון הוא הנעת הקטנוע מרחוק דרך שלט. כשהמנוע (מקורר אוויר) עדיין קר, הסטרטר מסתובב אבל שוב דבר לא קורה בלי קצת גז. בהחלט פטנט מיותר לטעמנו. גימיק נוסף הוא מנגנון מכני עם שסתום על הקליפר "למניעת נעילת הגלגל הקדמי". מעין ABS לעניים. לפעמים זה עבד ולפעמים לא. הבלמים ב-ARN דווקא טובים למדי ועם מהלך קצר מאד בידית. אהבנו.

ואיך הוא נוסע? לא טוב. התמסורת מחוספסת מאד ולא נעימה. המתלים זולים מאד (על גלגלי 12") ועובדים בצורה בינונית-מינוס. הוא קטן, צפוף, ספרטני מאד ולא נוח. המנוע הוא החלש ביותר כאן והפגין ביצועים עלובים במיוחד. הסרק היה לא יציב והמנוע נכבה בכל רמזור. ניסינו לכוון ואז הוא עבד מהר מדי. המראות בעלות צורה איומה ורועדות. נקודת אור בכל זאת (למעט המחיר) – העיצוב צעיר ורענן.

בקצרה: זול מאד. ביצועים עלובים בקטנוע פושר אבל נאה. לבני 16 שחסכו שקל לשקל לטובת קצת עצמאות.
מומלץ לצאת לפריפריה? לא. איטי ומסוכן מדי.


קימקו סופר ג'וקי 125. מחיר: 13,755 ₪

לסופר ג'וקי קבלות בשוק השליחויות. הוא קטן וצפוף, והיחידי במבחן שלנו עם צמד גלגלי 10". בהתאם לכלי שליחויות טיפוסי, אפשר לקחת את הרגליים לאחור ולהשתמש בכל המדרס השטוח להעמסת עוד שק דואר. מתחת למושב תכנס קסדה מלאה בלחץ ומאחור על הסבל אתם מוזמנים להצמיד ארגז תנובה עמוס.
מלפנים יש גם וו-קשירה נוח לשימוש ותא אחסון פתוח. העיצוב האחיד והנעדר כל אלמנט עיצובי, תורם את חלקו בהוזלת התיקונים במפגשיו עם הקרקע. אפילו המאותתים ממוקמים בכידון ומוגנים יותר. פתח התדלוק ממוקם מתחת למושב. זה האחרון נפתח באמצעות מנעול נפרד בדופן.

המנוע (מקורר אוויר) הנמרץ המחובר לגלגלים הקטנים מזניק את הג'וקי הקליל מהר קדימה. עם 102 ק"ג הוא גם הקל בחבורה. יחד עם יחס ההעברה קצר, הוא מתמקם במקום הראשון במבחן התאוצה אבל כמעט אחרון במבחן המהירות הסופית. הרכיבה עליו דוחקת לבדוק את הגבולות: הוא זריז בטירוף, מסתובב במקום ונכנס בכל חריץ אפשרי. המתלים יתרסקו על הבורות העירוניים אבל הבלמים המצוינים ידביקו לכם את הראש ללוח השעונים (הבסיסי) בבלימות חזקות.

בקצרה: כלי שליחויות אולטימטיבי; תאוצה חזקה מהמקום, אבל איטי,ספרטני ולא נוח.
מומלץ לצאת לפריפריה? לא, הוא איטי מדי וחסר יציבות כיוונית מספקת.


קימקו מובי XL 125. מחיר: 13,755 ₪

קימקו לקחו את הג'וקי ושמו לו גלגלי 12". המאותתים נעים כלפי מטה וקצת פסי קישוט מצטרפים לדופן הקטנוע. לתוצאה קוראים עכשיו "מובי" ("Movie") והיא אפילו עולה אותו דבר. יש עוד כמה שינויים קטנים שמצביעים על ייעודו הבורגני יותר. את המושב אפשר לפתוח מהסוויץ' בלחיצה קלה. פתח התדלוק נע עכשיו קדימה, למקום הגיוני הרבה יותר מתחת לכידון. וו התליה והסבל הקטן נשארים וכך גם המדרס השטוח.

עם הגלגלים הגדולים יותר, איכות החיים במובי טובה יותר. הוא עדיין רחוק מלהיות קטנוע מפנק או נוח אבל הוא טוב יותר מאשר הג'וקי. המשקל הנוסף (119 ק"ג) ויחס ההעברה הסופי הארוך יותר ממקם אותו כמעט כאיטי ביותר בזינוק מהמקום. המהירות הסופית שלו עדיין לא גבוהה מספיק כדי להפוך אותו לכלי פרברים.

בקצרה: נוח ומפנק יותר מהג'וקי אבל מאבד את יתרון הזריזות. עבר זמנו?
מומלץ לצאת לפריפריה? לא, עדיף שלא. חלש מדי.


סאן-יאנג VS125. מחיר: 13,985 ₪

במחיר כמעט זהה נמצא הסאן-יאנג VS125 החדש, שהגיע לא מזמן ארצה. הוא מודרני ובעל עיצוב ספורטיבי. מלפנים יש מסיכה שקופה שמכסה את הפנסים,
ואילו מאחור רואים את שעות העבודה של המעצב על הפנסים האחוריים (על התוצאה אפשר להתווכח). הרמת המושב (נעילה בדופן הקטנוע) חושפת מערה ענקית במונחים יחסיים. קסדה מלאה, תרמיל מכובד ויש אפילו תאורה בתא. מאחור יש סבל ומקדימה יש וו-תלייה נוח. פתח התדלוק מתחת לכידון ונפתח מהסוויץ'. לוח השעונים מינימליסטי אבל נאה וצבעוני. רגליות המורכב מתקפלות באלגנטיות פנימה.

הקטנוע קטן וקצר, וגם הכידון בו צר ומרגיש קצת צעצוע כזה. הכסא לעומת זאת, ארוך רחב. קצת כמו המיני-מינור של פעם: קטנוע קטן מבחוץ אבל מרווח מבפנים. המנוע, גם כאן מקורר אוויר ומגיע במקורו מה"שארק", סוחב מצוין ומגיב היטב. למרות המחיר הנמוך, ה-VS לא מבייש את הפירמה. הוא נעול בצמד גלגלי 12" ועושה שימוש במתלים טובים. התוצאה היא איכות רכיבה מפתיעה מאד לטובה והתמודדות מכובדת גם עם כבישים גרועים במיוחד. ההיגוי זריז ואילו הבלמים מצוינים. נציין רק נקישה שצצה ונעלמה לסירוגין בקטנוע המבחן שלנו, בבלימות חזקות.

בקצרה: נראה מודרני ונאה, נוסע טוב ובמרץ, מרגיש איכותי ואפילו טיפה מפנק; הוא גם זול.
מומלץ לצאת לפריפריה? אם חייבים אז כן, אפשר.


קימקו פיפל 125S. מחיר: 15,693 ₪

באירופה קטנועי "הגלגלים הגדולים", הם להיט. אצלנו לא. יש לנו שני נציגים של הז'אנר הזה במבחן. הראשון הוא הפיפל של קימקו. יש לו צמד גלגלי 16", המנוע מקורר אוויר והקטנוע בכללותו מצויד לא רע ובולט באיכותו הכללית. לוח השעונים מודרני ומרשים וכולל גם מד מרחק מתאפס (פרס המערכת אם הצלחתם
למצוא לבד איך מאפסים אותו), ושעון זמן. יש גם רגליות קפיציות למורכב. העיצוב מאד מודרני ונאה. החזית מעט מלוקקת עם המשקף הקטן, אבל זנב הקטנוע בהחלט נראה טוב.

בכל הקשור לנשיאת מטען משלמים ב-16" מחיר לא מבוטל. מתחת למושב (נפתח ביעילות מהסוויץ') יש מעט מאד מקום ואין מה לדבר על קסדה שלמה. גם פתח התדלוק נמצא מתחת למושב. כפיצוי יש תא קטן ווו-תליה יעיל מתחת לכידון. מאחור ישנו סבל גדול (יחסית) ויש גם מקום על המדרס.

הפיפל נוח ומרווח דיו. הוא גם מזנק ממקומו באופן סביר וליניארי אבל מאבד אוויר בהמשך ומדדה באיטיות מאחורי כמעט כולם. ואיך מתפקדים הגלגלים הגדולים? הגלגלים בסדר, השאר לא טוב. מסתבר שלא מספיק 16", צריך גם מתלים שיודעים מה לעשות עם זה. לפיפל אין את זה והוא מפספס עם מתלים קשיחים בצורה מוגזמת שגורמים לבעיות יציבות, בעיקר אם הרוכב/ת הוא קל משקל יחסית, אבל לא רק. בכביש מהיר הוא לא יהיה נעים ואילו בעיר יחבוט ברוכב בכל מהמורה. נקודת אור – צמד בלמי דיסק מאד יעילים וטובים.

בקצרה: יפה, איכותי, ידידותי ומשרה אווירה נעימה, עד שמתחילים להתנדנד עליו באיילון. פספוס.
מומלץ לצאת לפריפריה? תנסו לוותר, אנחנו לא ממליצים.


סאן יאנג HD125. מחיר: 15,985 ₪

ה-HD125 הוא ה-16" של סאנג-יאנג. על יד הפיפל הנאה הוא נראה קצת כמו צנון, למרות הקווים המודרניים. גם הוא משלם בנפח אחסון אפסי. רוצים לקחת משהו איתכם? על הגב, על הסבל או בין הרגליים על וו התליה (המדרס מרווח). את המושב פותחים עם מנעול בדופן הקטנוע וכך גם את מכסה מיכל הדלק. לוח
השעונים נאה וכולל גם שעון זמן. הגימור ואיכות ההרכבה בלטו מאד לטובה.

וכאן מתחילה רשימת השבחים. קודם כל המנוע. למרות היותו הקטנוע הזול ביותר מבין מקוררי המים, המנוע חזק מאד ועם תמסורת טובה. עד כמה חזק? מקום ראשון במהירות הסופית, עם 114.5 קמ"ש הכי אמיתיים שיש. במבחן התאוצה הוא מגיע במקום השני. המדידות לא הפתיעו אותנו אלא רק אוששו את מה שהרגשנו – הוא מזנק מהמקום ומאיץ כאילו אין מחר.

ואז מגיעים להתנהגות הכביש ולטיפול במהמורות ומגלים שכשמשלבים גלגלי 16" עם מתלים המכוילים נכון, אף אחד לא יכול להתקרב. הוא בולע הכל, מספק היגוי זריז אבל מאד יציב וביחד עם המנוע החזק עושה צחוק מכולם. הבלמים אגב, מעולים. תוסיפו לזה תנוחת ישיבה זקופה ונוחה (למרות מושב מעט צר מלפנים) ואפילו מראות יעילות במיוחד, ותקבלו קטנוע שלא רוצים לרדת ממנו. כמה חבל שצריך לשלם על זה בסעיף נשיאת המטען. עניין של פשרות.

בקצרה: מזנק, מאיץ, מסתובב ועוקף בזריזות. איזה כיף לסחוב את הקניות על הגב, אה?
מומלץ לצאת לפריפריה? בקלות, ואפילו להרגיש עם זה טוב.


סאן-יאנג ג'וירייד 125. מחיר: 16,485 ₪

קבלו נוסחה: קחו קטנוע ותיק שנמכר פה היטב, ושימו לו מנוע קטן יותר. קצת קשה לפספס ואכן סאן-יאנג לא מפספסים. הג'וירייד 125 מביא איתו ירושה מהאח הגדול, לטוב ולרע. הוא נראה זהה לגמרי ורק הכיתוב על הדופן מסגיר את ההבדל. מתחת למושב יש מקום לקסדה, לתיק גב ונשאר אפילו עוד קצת מקום.
המושב נפתח בצורה אלכסונית בלחיצה על הסוויץ'. פתח התדלוק מתחת לכידון אבל חסר לנו וו-תלייה. לוח השעונים מצוין וכולל גם מד סל"ד ושעון זמן.

המושב רחב ותומך (למורכב גם יש משענת) אבל הישיבה בג'וירייד שקועה מעט לאחור באופן מוגזם. חלקנו אהבנו יותר, חלקנו הרבה פחות. עניין של העדפה. גם פה המנוע מקורר הנוזל מתבלט לטובה ומספק תגובות מצוינות וזריזות. לא פלא שהוא מגיע למקום השני במבחן המהירות הסופית. גם הבלמים טובים, למרות שהבלם הקדמי בקטנוע המבחן שלנו היה מעט ספוגי מדי.

עד כאן הירושה החיובית, עכשיו לשלילית: המתלים. עם צמד גלגלי 12", הג'וירייד לא הכי מסתדר עם כבישים משובשים טיפוסיים. לפעמים הוא מתנדנד ולעיתים הוא סתם קורס לתוך בורות. גלגל גדול יותר מקדימה ו/או מתלים קשיחים יותר היו עושים פה פלאים.

בקצרה: מנוע מצוין שמשודך למתלים סבירים, נותן חבילה לא רעה.
מומלץ לצאת לפריפריה? בהחלט.


קימקו ניו-דינק 125. מחיר: 17,693 ₪

קימקו לקחו בשנה שעברה את הדינק הפופולארי ועשו לו מתיחת פנים, הגלגל הקדמי צמח ל-13", המושב חדש, תא המטען הוגדל, המשקף הקדמי הוארך, המראות הוגבהו ויש עוד כמה שיפורים קלים. לתוצאה המאובזרת קוראים, כמה מקורי, "ניו-דינק". מתחת למושב (נפתח מהסוויץ') יש מקום לקסדה, תרמיל ועוד
קצת. מאחורי המשענת הנוחה למורכב יש סבל. פתח התדלוק מתחת לכידון ונוח לגישה (גם הוא נפתח מהסוויץ'). וכמובן יש גם וו-תלייה לידו. המדרס שטוח ומרווח ואת רגליות המורכב פותחים על-ידי לחיצה על לחצנים קפיציים. לוח השעונים הוא המודרני והיעיל ביותר שבחבורה.

תנוחת הישיבה מצוינת. הדינק נוח, מרווח ועם מושב רחב ומפנק אבל כזה שלא שוקע אלא שומר את הרוכב גבוה למעלה. "על הניר" לא חסר למנוע מקורר המים כוח, אבל הזינוק מהמקום מעט איטי במטרים הראשונים ויש שימצאו אותו רגוע מדי. נדמה כאילו יחס ההעברה הסופי ארוך מדי. מהירות סופית לא חסרה לו (מקום שלישי). ההיגוי והמתלים לעומת זאת, מציבים אותו גבוה למעלה. הוא זריז מאד אבל גם יציב, ואילו המתלים מטפלים בבורות בצורה מצוינת. הבלמים גם הם מקבלים ציון גבוה. לכל החבילה אפשר להוסיף גימור והרכבה ללא דופי. מרשים מאד.

בקצרה: חדש ולעניין. משלב יכולת עירונית מצוינת עם בין-עירונית בצורה טובה ביותר.
מומלץ לצאת לפריפריה? מרגיש טבעי על כביש 4 כמו בפקקים של יפו.


קימקו גרנד-דינק 125. מחיר: 18,693 ₪

אם סאן יאנג הלכו והציגו ג'וירייד עם מנוע מוקטן, קימקו הקצינו את הנוסחה הזו והציגו "גרנד-דינק עם חצי מנוע". את מנוע ה-250 המקורי מחליפה עתה יחידת כוח בנפח 125 סמ"ק. מדובר למעשה בדיוק באותו קטנוע. לא פלא אם-כן שהוא הכבד בחבורה, אבל גם אחד המאובזרים (וגם היקרים) בחבורה. מהסוויץ' ניתן
לפתוח את פתח התדלוק (מתחת לכידון) ואת המושב. בתא האחסון הענקי אפשר להכניס קסדה שלמה, תיק ועוד נשאר מקום לחליפת גשם. יש גם וו-תלייה מעל המדרס השטוח וסבל גדול מאחורי משענת המורכב. שני שינויים לעומת ה-250: יש לוח שעונים נורמאלי ואפילו יפה ומקיף, ונחסך מאיתנו מנגנון קיפול המראות החשמלי. את זה עושים ידנית.

ואיך נוסע החצי-גרנד-דינק? לאט למדי. המנוע דווקא מאד ערני אבל יש לו 155 ק"ג של קטנוע לסחוב איתו. במבחן התאוצה הוא מתמקם כמעט בסוף. אבל אם לא ממהרים איתו, קשה להתכחש לאיכויות ה-250 שמגיעות עימו, שכאן באופן מפתיע זה גם עובד אפילו טוב יותר מאשר במקור: המון מקום, מושב מרווח, בלמים נהדרים, מתלים טובים והתנהגות כביש "בוגרת", אם אפשר לקרוא לזה ככה. לא פלא שהוא מככב בעיקר בכבישים יותר מהירים וזורמים, ומהווה אופציה טובה לניוד לפריפריה.

ואיך הוא בעיר? סביר. אם לגודל ולמשקל אפשר להתרגל, המראות הנמוכות והבולטות כבר מהוות בעיה אמיתית. על אחת כמה וכמה בכלי עירוני מובהק. לעזאזל קימקו, לא יכולתם גם את זה לשנות באותה הזדמנות?!

בקצרה: "גרנד-דינק עם חצי מנוע" על כל המשתמע מכך. יקר.
מומלץ לצאת לפריפריה? בהחלט, ובנוחות גבוהה (ועם המראות שיש לו, היינו גם נשארים שם).


פיאג'ו ווספה LX125. מחיר: 19,874 ₪

אחרונה אחרונה חביבה. ה-LX היא לא רק קטנוע עירוני שמודדים בו את נפח תא המטען (קסדה מלאה מתחת למושב, תא מסמכים מתחת לכידון וו-תלייה בין הרגליים) או מתייחסים ברצינות יתר למפרט הטכני – היא משהו שונה לגמרי, היא הצהרת ייחודיות: "אני שונה!".

למבחן שלנו היא נכנסה ברגע האחרון והביאה איתה אין-ספור חיוכים ועוד יותר מכך מריבות על המפתח שלה (שבצורתו קצת מזכיר לב, ומגיע בצבע תואם
לקטנוע). פיאג'ו האיטלקית כבר מזמן עלו על פטנט הרטרו: קטנוע מודרני שנראה דומה מאד למקור. כשזה גם מגיע בצבעי תכלת עזים (ולא רואים שום הבדלי-גוון בין חלקי הפלסטיק והמתכת), אף אחד לא יכול להתעלם.

אבל אז עולים עליה, מניעים ויוצאים לדרך, ומגלים שמתחת למעטה הסקסיות מסתתר קטנוע מצוין. קודם כל היא מאד נוחה, למרות המושב המחודד מקדימה והעדר מקום לרגליים. ברגע שנותנים גז (מהלך המצערת ארוך) הכל נשכח: המנוע מקורר האוויר אמנם לא מהחזקים, אבל הוא מחובר לתמסורת אוטומטית שנמצאת ברמה אחת מעל כל השאר. המנוע שורק, התמסורת עובדת והווספה טסה קדימה. מעצור התוף האחורי מעט ספוגי אבל הדיסק הקדמי מעולה.

עם גלגלי 10" ו-11" (מלפנים) משיקולי עיצוב, ציפינו לחיים קשים בכבישים משובשים. גם כאן הופתענו לטובה, והמתלים עושים שם עבודת מעולה שכמעט ומסתירה את גודלם. ההיגוי זריז מאד אבל גם בכבישים מהירים היא שומרת על פסון. שמתם לב שאנחנו מדברים עליה בלשון נקבה?

בקצרה: שלושת הבוחנות בצוות שלנו קצת עיקמו לעומתה את הפרצוף בספקנות פולנית. מקנאות, אה?
מומלץ לצאת לפריפריה? זה אפשרי, אבל עדיף להחנות בנמל, לשבת בארומה ולראות את התגובות.




צילום ועריכה: רותם גרוזוביק, Ynet

במבחן הזה חיפשנו תשובה לשאלה עיקרית ובסיסית - איזה קטנוע 125 אפשר לכנות "הקניה הטובה ביותר". זאת אומרת, הקטנוע שמציע את יחס התמורה
הגבוה ביותר למחיר שתידרשו לשלם עבורו. באופן טבעי ברור היה לנו כי הוא כנראה לא יהיה הזול ביותר, ואולי אפילו לא יהיה הטוב מכולם מבחינה דינמית, אבל כעסקה - הוא המנצח הברור.

רגע, עוד מילה או שתיים לפני ההכרזה, עבור אלה המחפשים משהו מעט שונה. מחפשים את הקטנוע הטוב מכולם ללא קשר למחירו? אתם צריכים לבחור בקימקו ניו-דינק. הג'וירייד נותן לו פייט, אבל בסופו של יום הקימקו הוא הקטנוע הטוב מכולם. 13" מקדימה, תנוחת ישיבה עדיפה, מתלים טובים יותר עיצוב מחודש ושידרוג כללי. קטנוע מצוין. הבעיה היחידה שלו - הוא יקר מדי. ואפרופו, אם הארנק מצומק במיוחד, יש לכם בחירה אחת ודאית - סאן-יאנג VS125. הוא אמנם בסיסי מאד, אבל מחירו זול יחסית והוא מציג יכולת טובה ומראה מושך. שני אלה חולקים מבחינתנו את פרס הניחומים. יפה.

בראש, על העמדה הבכירה בדוכן המנצחים, אחרי שקלול של עלות מול תמורה, עם התנהגות, ביצועים, איכות, וכיף כמעט ללא תחרות, יחד עם תג-מחיר יותר מסביר, ניצב בגאון סאן-יאנג HD125. קטנוע שמסוגל להתמודד בכבוד עם יקרים ממנו בכל הנוגע לנוחות, ודורש מכם רק עוד מאמץ פיננסי קטן, שכל שקל שלו שווה זהב. מלך.

מערכת פול גז רוצה להודות מקרב לב לאנשים שעזרו בהפקת המבחן:
ישי מוסקוביץ, יריב אלקלעי, אורן אלימלך, צחי מלצר, מוניק אורבי, נטע שוכר,
ענבר מגן, בועז בר, אלעד כהן, דודו עזר, צור גנוסר, רותם גרוזוביק, שני מאור.
תודה ל"לרט" על העזרה עם הציוד.
תודה מיוחדת שלוחה גם לעזרא יצחק ולסקוטרמן. אין עליכם!
מערכת פול גז

טבלת מחירי טיפולים - מבחן השוואתי 125 סמ"ק

ערך והכין: אביעד אברהמי
ק"מ/קטנוע ARN ג'וקי מובי VS125 פיפל HD125 ג'וירייד ניו-דינק גרנד-דינק LX125
1,000 (הרצה) 290 239 239 318 239 361 361 239 239  
3,000           163 163      
4,000 189 291 291 250 291     291 291  
6,000           431 431      
8,000 550 826 958 833 967     967 967  
9,000           163 163      
12,000 189 291 291 250 291 1,427 1,283 291 291  
15,000           163 163      
16,000 643 826 958 1,353 967     967 967  
18,000           431 431      
20,000 189 291 291 250 291     291 291  
21,000           163 163      
24,000 550 826 958 833 967 1,649 1,528 967 967  
סך הכל 2,600 3,590 3,986 4,087 4,013 4,951 4,686 4,013 4,013  
• המחירים כוללים מע"מ והם עבור חלפים ועבודה לפי תעריף יבואן
• מרווחי הטיפולים הם לפי המלצות היצרנים
• עלויות הטיפולים בווספה LX125, שרק הגיעה ארצה, טרם נקבעו נכון לפירסום המבחן


טבלת נתונים טכנים - מבחן השוואתי 125 סמ"ק

נתון/קטנוע ARN ג'וקי מובי VS125 פיפל HD125 ג'וירייד ניו-דינק גרנד-דינק LX125
מחיר (₪) 10,997.00 13,755.00 13,755.00 13,985.00 15,693.00 15,985.00 16,485.00 17,693.00 18,693.00 19,874.00
קוטר גלגלים (") 12,12 10, 10 12, 12 12,12 16, 16 16, 16 12, 12 12, 13 12,12 10, 11
משקל יבש (ק"ג) 105 102 119 133 138 125 144 145 155 110
קירור המנוע אוויר אוויר אוויר אוויר אוויר מים מים מים מים אוויר
הספק סופי (כ"ס) 8.4 9.4 9.4 10.8 10.3 11.4 11.4 11.4 11.4 10.3
בלמים (ק', א') דיסק, תוף דיסק, תוף דיסק, תוף דיסק, תוף דיסק, דיסק דיסק, תוף דיסק, דיסק דיסק, דיסק דיסק, דיסק דיסק, תוף
מיכל דלק (ליטר) 5.2 6 6 6 9 8 8.5 10 10 8.6
אורך כללי (מ"מ) 1,920 1,820 1,890 1,885 2,050 2,064 2,010 2,030 2,055 1,800
בסיס גלגלים (מ"מ) 1,300 1,215 1,215 1,345 1,334 1,325 1,440 1,399 1,390 1,280
מהירות סופית :
מדידת GPS (קמ"ש)
91.80 97.20 102.60 106.70 101.90 114.50 113.50 109.00 105.20 104.70
מהירות סופית :
תצוגת השעון (קמ"ש)
102 110 117 112 117 122 119 120 119 118
סטייה ב-% 11.10% 13.20% 14% 5% 14.80% 6.60% 4.80% 10% 13.10% 12.70%
מהירות סופית :
מיקום
10 9 7 4 8 1 2 3 5 6
תאוצה :
זמן מעמידה ל-70 מ' (שנ')
12.10 10.87 12.28 11.30 11.86 11.13 11.60 12.03 12.10 11.89
תאוצה :
מיקום
8 1 9 3 5 2 4 7 8 6
תצרוכת דלק ממוצעת (ק"מ/ל') 28.6 28.1 25.5 25.2 28.8 23.1 28.4 25.4 23.2 26.4