הונדה PCX125 במבחן – "צייר לי קטנוע"

הקטנוע החדש של הונדה מגיע עם גימיק חביב שמדומם את המנוע ברמזורים. הגענו למסקנה שיש בכלי הזה עוד יותר מזה

לוגיסטיקה: סקוטרמן

"אהה, ויש פה קטע כזה שהמנוע נכבה ברמזור… תן גז והוא שוב מניע ונוסע…", אמר מי שמסר לי את המפתחות של הקטנוע. זה לא היה בשבוע שעבר עם ה-PCX החדש של הונדה, זה היה לפני כמה שנים עם הג'אז הישן שלה. לא היה מדובר אז בקטנוע שלקחתי למבחן אלא בכלי הפרטי שלי. אחרי עצירה של כמה שניות המנוע היה כבה. משיכת גז שילבה אוטומטית את הסטרטר, המנוע היה מניע והקטנוע מזנק.

העסק עבד לא רע, אבל גם לא טוב. בסדר בקושי. אחרי פעם-פעמיים ויתרתי על הרעיון, וכפתור הנטרול נלחץ פנימה כדי לעקוף את הפטנט. כשהכפתור היה בטעות נלחץ שוב, הייתי כל פעם נבהל אחרי עצירה ברמזור, כשהמנוע היה כבה פתאום. שוב הייתי לוחץ עליו כדי לנטרל. אם לא הייתי מחליף בסוף את הקטנוע עצמו, הייתי מנתק את הכפתור ועוקף אותו חשמלית. לא תודה.

עכשיו בא ה-PCX החדש ומנסה למכור שוב את הפטנט הירוק הזה. למעשה, אין סיבה שהמנוע יעבוד כשלא מתקדמים, בהנחה כמובן שהנעתו מחדש לא מבזבזת זמן ועוד דלק. הונדה מנסה שוב את הרעיון כשהפעם היא רותמת את מה שהיא מבינה בו טוב, בטכנולוגיה, כדי לשפר אותו. סקרנים לדעת איך זה עובד? השורה הסופית היא שזה עובד מעולה. האם יש בזה צורך וזה אכן תורם לאיכות הסביבה ולחסכון בדלק – זו כבר שאלה אחרת.

רשימת דרישות

הסיפור שמאחורי ה-PCX125 הוא מורכב יותר מאותו פטנט ייחודי. ה-PCX נולד לתוך עולם במיתון ושווקים דו-גלגליים מערביים מדשדשים במקרה הטוב, וצוללים בחדות במקרה הרע. בעולם כזה פחות נדרשים קטנועי יוקרה חנפניים ומפנקים, ויותר כלים פשוטים, טובים, אמינים וחסכוניים, ושיהיו גם מספיק מושכים ואטרקטיביים. מעל הכל הם צריכים להיות מתומחרים הגיונית, ואם אפשר – עם המודעות האופנתית לחסכון וניקיון. והנה בדיוק רשימת הדרישות שהציבה הונדה לצוות הפיתוח. " ציירו לי קטנוע כזה, בבקשה".

את עניין התמחור הונדה פותרת על ידי רתימת המפעל שלה בתאילנד לטובת יצורו. אחד המפעלים הגדולים והמתוחכמים שלה, ועם יכולת לייצר כ-1.5 מיליון כלים בשנה. עלויות היצור בו – לאור כוח העבודה הזול יותר – נמוכות מאשר ביפן.

אל איך שהקטנוע הזה נראה, הונדה מתייחסת הפעם ברצינות תהומית כדי, סוף סוף(!), להפיק קטנוע שלא נראה רציני מדי. יש כמה אלמנטים שמגיעים מהפורצה חמורת הסבר, כמו למשל בסיסו של הכידון שכולל טבעת גדולה דרכה עובר כל החיווט, או החרטום וצורתו של המשקף השחור והנמוך, אבל כאן (למרבה השמחה) נגמר הדמיון.

ה-PCX125 הוא לא קטנוע שמרשים מישהו ביופיו, אבל הוא כן גורם למתבוננים לחייך – וזה די נדיר בקטנועים של הונדה (זוכרים את ה'זומר'?). יש לו חזות רעננה ושונה מהשאר בקטגוריה, ובוודאי מקטנועי 125 אחרים של הונדה. לעומת ה-SWing הקריר והמנוכר-משהו או ה-PS היבשושי במראהו, ה-PCX מתייחס לעצמו בקלילות והוא פחות מחויט. קצת מזכיר קומיקס יפני, לא?

מושב פיצה

את הנקודות בהן הונדה ביקשה לחסוך בעלויות אפשר לאתר די בקלות. למשל: המושב נפתח מעלה ללא תמיכה ומתנדנד כמו לולב. גם מנגנון הנעילה לא משדר עודף איכות, ואותו הדבר אפשר להגיד גם על הציר של התא הפצפון שבצידי הכידון. אפשר להמשיך ולנבור בפלסטיקה, ואולי למצוא עוד נקודה או שתיים, אבל כשמתכופפים מתחת לפלסטיקה ליחידת ההנעה למשל, שם כבר לא מוצאים כלום. ה-PCX אולי איננו הונדה 'מסורתי', עם תחושת המרצדס שמביא עימו למשל אותו Swing, אבל גם לא בולט לרעה. ממוצע פלוס.

מעבר לתא שמתחת למושב (קסדה מלאה סטנדרטית נכנסת בצורה סבירה) ולאותו תא שליד הכידון, אין עוד מקומות אחסון. אפשר להתקין סבל עם ארגז; מכוער אבל פרקטי. את המושב ואת פתח התדלוק שבין הרגליים פותחים בלחיצה על לחצן כפול שצמוד לסוויץ'. אין וו תלייה מתחת לכידון כי ממילא השדרה המרכזית תופסת את רוב המרחב האווירי שמאחורי הכידון, ואפילו ברכיים קשה להצמיד. לרגליים עצמן יש די מקום ואפשר לקחת אותן גם מעט קדימה. מעט, כי אם תמשיכו לדחוף קדימה הן יבלטו החוצה מהצדדים. המושב עצמו קצת צר אבל נוח דיו. את כרית התמיכה הקטנה באמצע המושב לא אהבנו.

רוצים להרכיב עליו והרישיון מתיר לכם? עדיף שלא, כי זה יהיה די זוועתי. מאחור יש מושב פצפון בצורה של משולש פיצה וגם בגודל של אחד כזה, ובלי שום תמיכה נוספת. גם אין ידיות מורכב ובנוסף גם הרגליות חלקות מדי. וותרו מראש.

אחרי שהתמקמנו (לבד) במושב, אפשר לסקור את לוח השעונים והמתגים. הכל סטנדרטי למדי למעט ההצרחה שהונדה ביצעה בין מיקומו של מתג האיתות וזה של הצופר; מתרגלים. במרכז הלוח ישנו מד מהירות גדול ונאה, ועל ידו כל הנורות הרגילות, צג דיגיטאלי עם מד מרחק מתאפס ומד דלק. שעון זמן לא מצאנו. בצד שמאל ישנו חיווי של StandBy: מתי המנוע כבה וממתין למשיכת מצערת. הגיע הזמן באמת.

תנאי עבודה

בניגוד לאותו ג'אז לעיל, ב-PCX ההתנעה מתבצעת קצת אחרת. מדובר במערכת שקיימת אצל הונדה כבר כמה שנים בקטנועים אחרים שנמכרים במזרח הרחוק. יחידה שמורכבת על ציר גל הארכובה עצמו משמשת הן כמנוע החשמלי שמניע, והן כאלטרנאטור שמייצר זרם. בצורה הזו נחסכת כל התמסורת שמשלבת ומנתקת את המתנע, ונחסך גם משקל, חיכוך ומקום. כאשר המנוע כבוי, הזרמת זרם מסובבת את המנוע החשמלי ומניעה אותו. כשזה מתעורר, אותו מנוע חשמלי ששימש כמתנע הופך לאלטרנאטור שמפיק חשמל.

כדי שיתבצע כיבוי של המנוע ברמזור, המערכת צריכה לזהות קודם כל שהמנוע חם דיו (מעל 50 מעלות) והקטנוע עבר לפחות פעם אחת את רף ה-10 קמ"ש (כלומר, הוא לא רק עומד מונע אחרי ההנעה הראשונית). בנוסף, צריך רוכב יושב על המושב, ובכך הוא מפעיל חיישן נוסף. אם כל התנאים הללו מתקיימים, כאשר מגיעים לעצירה מוחלטת למשך יותר מ-3 שניות – המנוע כבה. מספיקה משיכה של המצערת כדי להניעו שוב. הונדה מצהירה על מקסימום 0.9 שניות בין רגע המשיכה ועד לזינוק מהמקום עם מנוע עובד.

בהנעה הראשונית בבוקר או אחרי חנייה ארוכה, המנוע מניע חרישית. בהעדר תמסורת מכאנית, לחיצה על המתג מלווה בהמתנה קצרצרה ואז בבת אחת נשמע המנוע. משיכה החלטית של המצערת מזניקה את ה-PCX מהמקום ישר לתוך הפקקים העירוניים.

צא החוצה

עזבו רגע את מנגנון הכיבוי המסקרן, ה-PCX הוא יופי של קטנוע. ההיגוי זריז וקל, ובדיוק מה שנדרש מ-125 עירוני קטן ונמרץ. המתלים שעליהם תלויים צמד גלגלי "14 גדולים יחסית, מקבלים ציון מעל הממוצע והחיוך שהקטנוע העלה למראהו במצב סטטי, ממשיך גם בתנועה. כיף להסתובב איתו גם בצפיפות העירונית. המנוע מקורר הנוזל מפיק 11 וקצת כ"ס שבעיר מאפשרים לו להיות פרא זאטוט ונמרץ. הוא מסתובב במקום, לא מתרגש ממהמורות ועושה כל מה שמבקשים ממנו בשמחה. מהבלמים אגב, הרבה פחות התלהבנו. מדובר במערכת משולבת (משיכת האחורי מפעילה לחץ גם בקדמי), כאשר מאחור ישנו תוף ומלפנים דיסק. הקדמי די בסדר אבל האחורי ספוגי מדי בידית. פגשנו בלמים טובים יותר.

מגיעים לרמזור. אחרי עמידה במקום של 3 שניות, המנוע משתתק. התחושה בהתחלה מאד לא נעימה. קצת מפחיד לעמוד בראש הטור בלי לשמוע מנוע מלמטה. נגיעה קלה במצערת, והמנוע שוב נשמע ברקע. אין שום רעש של סטרטר, המנוע פשוט מתעורר. אחרי 3 שניות הוא שוב נרדם. אחרי כמה 'דגימות' כאלו אני מפסיק ומחכה בסבלנות לירוק.

ברמזור ירוק אני מושך מצערת בבת-אחת עד למקסימום. המערכת מגיבה מאד בזריזות ולפני שאני בכלל מצליח לעבור חצי ממהלך המצערת, הקטנוע כבר בדרכו קדימה. עם הזמן אותה תחושת חוסר בטחון ברמזורים נעלמת ומתרגלים לעסק. אחרי שלושה ימים זה כבר מרגיש טבעי לגמרי, ואין שום צורך לנטרל את המנגנון (אפשרי בלחיצת כפתור). אם צריך הוכחה עד כמה המנגנון עובד טוב, זו בדיוק זו. יפה.

גם לצאת קצת מהעיר כלול בתפריט של ה-PCX. לא מדובר על כבישים מאד מהירים אבל אין בעיה לתמרן איתו באזור ה-80-90 קמ"ש. בכלל, התאוצה שלו מפתיעה לטובה, והימור שלנו הוא שבהשוואה ראש בראש עם המובילים בתחום הזה בקטגוריה, הוא יצא במקום מכובד. כך או כך, לאזור ה-100 קמ"ש (על השעון) הוא מגיע בזריזות, וב-108 קמ"ש מורגשת העצירה שכופה עליו מערכת ההזרקה – לטובת חיי המנוע והתמסורת. לא מדובר בקרטועים אלא הוא פשוט מפסיק לסחוב.

גם בכבישים מהירים עם ירידה קלה בהם הבחור היה צריך להמשיך להאיץ, מחשב ההזרקה עצר את החגיגה. אותם 108 קמ"ש על השעון אגב, הם 97 קמ"ש אמיתיים על צג ה-GPS שלנו. ולסיום הפרק הקצת בין-עירוני, נוסיף רק שאם בעיר המתלים אצלנו קיבלו ציון טוב, מחוץ לעיר הרושם עוד יותר חיובי.

צייר לי קטנוע

את הסיכום שלנו נעשה בשני מישורים. הראשון נוגע – איך לא – למנגנון ההדממה שכל כך מסקרן. תצרוכת הדלק הממוצעת שלנו במבחן, שכלל בעיקר רכיבה עירונית אבל גם קצת בין-עירונית אופיינית, עמדה על 34 ק"מ/ל'. זאת תצרוכת טובה אבל רחוקה מה-45 ק"מ/ל' שהונדה מצהירה. אולי בנסיעה שכל-כולה עמידה ברמזורים יבוא לידי ביטוי המנגנון בצורה טובה יותר? אולי. קטנוע כזה קטן, זריז ויעיל, ממילא לא יבלה זמן רב בעמידה. כדי לאמוד את כדאיותו של מנגנון ההדממה צריך יותר ממבחן דרכים בן כמה ימים, צריך לבצע כמה מאות קילומטרים עירוניים-בלבד, הן כשהמנגנון פועל והן כשהוא מנוטרל, ולבצע כמה וכמה מדידות תצרוכת דלק. רק אז אפשר להגיע למסקנה נחרצת יותר.

המישור השני נוגע לקטנוע שמאחורי ה-PCX. מדובר בקטנוע טוב, עם שינוי מרענן בהונדה – מחירו לא שם אותו בקצה העליון של קשת המחירים של הקטגוריה, יש לא מעט שהם יקרים ממנו משמעותית. יחסית לתמורה שהוא נותן, הוא מתומחר הגיונית למדי. הוא בסך הכל פשוט, צנוע וחסכוני, וצפוי כנראה להיות די אמין. חוץ מזה הוא מושך, מסקרן ומעלה חיוך. לבסוף, הוא עונה גם על הסעיף האחרון ברשימת הדרישות לעיל – יש לו מודעות סביבתית ירוקה. צוות הפיתוח צייר בדיוק את הקטנוע שהתבקש. יצאה לו אחלה תמונה.

רוצים לדבר על המבחן? לשאול את הבוחן שאלות? – כנסו לשירשור בפורום פול גז

טבלת ציונים ונתונים טכניים
טבלת ציונים

סעיף ציון
מנוע חזק ונמרץ. מנגנון ההדממה עובד למופת.
תמסורת טובה מאד
בלמים קדמי בסדר, אחורי ספוגי מעט. יש טובים יותר.
עיצוב מעורר חיוך. חמוד. רענן.
מחוונים מה שצריך. חבל שמתג האיתות החליף מקום עם הצופר. תאורת לילה נעימה.
היגוי פצצה.
מתלים מאוזנים ונעימים.
נוחות לרוכב יחיד הוא מצוין. עם מורכב זה הופך לעינוי (בעיקר למורכב).
שימושיות רוצים לנוע בזוג? רק למרחקים קצרים. חסר קצת נפח אחסון. יכולת התנועה לפריפריה – מבורכת.
גימור למעט נקודות בודדות, בסדר גמור.

מפרט טכני

סעיף נתון
תצורת המנוע צילינדר יחיד, 4 פעימות, 2 שסתומים, 124.9 סמ"ק, קירור נוזל
הזנת דלק הונדה PGM-FI
הספק 11.17 כ"ס ב-8,000 סל"ד
מומנט 1.18 קג"מ ב-6,000 סל"ד
יחס דחיסה 11:1
הילוכים תמסורת ווריאטור
מתלה קדמי מזלג טלסקופי, 31 מ"מ, מהלך – 100 מ"מ
מתלה אחורי צמד בולמים על זרוע אלומיניום, מהלך – 75 מ"מ
צמיגים קדמי: "90/90-14; אחורי: "100/90-14
בלמים קדמי: דיסק, 220 מ"מ עם קליפר 3 בוכנות; אחורי: תוף, 130 מ"מ
מיכל דלק 6.2 ליטר
אורך כולל 1,917 מ"מ
בסיס גלגלים 1,305 מ"מ
גובה מושב 761 מ"מ
משקל רטוב 124 ק"ג
מחיר 'על הכביש' 19,900 ש"ח
תצרוכת דלק (מדודה במבחן) 34 ק"מ/ל'

עלויות טיפולים

ק"מ מחיר טיפול
1,000 ק"מ 352 ש"ח
4,000 ק"מ 352 ש"ח
8,000 ק"מ 578 ש"ח
12,000 ק"מ 918 ש"ח
16,000 ק"מ 1,478 ש"ח
20,000 ק"מ 440 ש"ח
24,000 ק"מ 1,216 ש"ח

* המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ, והם נכונים ליום פרסום המבחן בלבד.


80 תגובות לכתבה

  1. 1.
    שם

    אם רוצים לחסוך באמת קונים מיו (במידה ואין לכן איבר מין זיכרי כמובן)

  2. 2.
    AL

    וכמה מיו סוגר בדיוק?
    קנה כזה ולא תצטער.. סע בעדינות על הגז והוא גם יעשה לך את ה 1:46

  3. 3.
    ג'ולי

    יש לי כזה כבר חודש, ואני כל כך נהנת ממנו, גם מנסיע עליו, צריכת דלק, וצומת לב על הרמזורים :) ))))
    ובנסיעה 90\105 אני מתדלקת 1:42, אני לא נוסעת כבוע 110, בגלל מגן רוח נמוך שלו ומהירות אמיתית כמו על GPS אין צורך לנסוע 110 כי נראה כאילו נוסעים 130
    כלי מעוווולה!!!! ממליצה בחום

  4. 4.
    Joey

    נראה אחלה קטנוע, נראה קצת של בנות ! אבל לא נורא

  5. 5.
    עמי

    טיפול כל 4000 קילומטר? מגעיל ת'תחת.

  6. 6.
    AdidaS

    תואם כמעט אחד לאחד את התרשמותי מהקטנוע. לגבי צריכת הדלק, הקטנוע שלי נוסע בעיקר בבין-עירוני וצריכת הדלק עומדת על 39.5, מדוד ובדוק.

  7. 7.
    AL

    ההרכבה על הקטנוע הזה לא כל כך גרועה כמו שמתארים.. הידיות מורכב קיימות, רק שהחביאו אותם בזנב והם אפילו מאוד נוחות. גם הכרית הכביכול לא שימושית על המושב מונעת מהמורכב להחליק לכיוון הרוכב.

  8. 8.
    מושיקו

    טיפול גדול כל 24000 ק"מ! (בסאן יאנג כל 12000 ק"מ – ובאותו מחיר..)

  9. 9.
    לא חכם

    לרכב עם קטנוע 125 סמ"ק בנתיב שלישי באיילון…

  10. 10.
    דינגו

    כתבה טובה ומעניינת. אני יודע שהציונים הם סובייקטיבים וכל זה, אבל 4 כוכבים על קטנוע שמסוכן להרכיב עליו וחסר לו נפח אכסון? פרידמן אתה רחמן בן רחמן :-)

  11. 11.
    ואי ואיי

    משעממםם… אפשר לחזור לכתבות של פעם שהעלו חיוך לכל הסופש…

  12. 12.
    ל-8

    איך הגעת לתובנה של "טיפול גדול כל 24 אלף"?

    יש לך צינור (גדול) ב-16 ועוד צינור ב-24 (מה שדי מוזר כי המחזוריות פה נראית לא קבועה)

    מה שלא יהיה – זול זה לא.

  13. 13.
    FZ6

    אולי אני כפוי טובה…אבל כמעט בלעתי זבוב שפיהקתי מהשיעמום. פול-גז יריתם לעצמכם ברגל, קבעתם סטנדרט גבוה עם מספר רב של מבחנים איכותיים. אפשר להיות יותר יצירתיים. לדוגמא, לעשות בדיקה איזה כלי משומש אפשר לרכוש בתקציב מסויים, איך כלים מחזיקים אחרי 4-5 שנים על הכביש, איזה ריג'קטים לחפש, למה לא להתקרב ועוד..
    די לקטנועים המשעממים שרוכביהם מחפשים כלי מ-A ל-B
    אני בעד מדריך לקניית אופנוע משומש עד 600, ועד 40,000 ש"ח. בכל מקרה, תודה לצוות פול-גז על ההשקעה היום-יומית בתחזוק וכתיבת האתר.

  14. 14.
    לFZ6

    כן, אתה כפוי טובה. לא מתאים לך? שחרר קלאצ' ועוף לנו מהפריים.

  15. 15.
    קימקו בוי

    כתבה מעולה חיכיתי לה מלא זמן …אין על האתר הזה רק מהמלצות וכתבות שפה אני קונה וממליץ לקנות לאחרים

    ל13 היום זה רוב הקוראים של פול גז בעלי קטנועים..חמוד צריכים פה רייטינג וכניסות ולא 1 כמוך שיש קצת

    אתר מעולה כתבה מעולה המשך כך

  16. 16.
    רוצה לקנות

    תגידו נראה לכם שזה טוב יהיה לנסוע על אחד כזה 3-4 פעמים בשבוע מרמת גן לנתניה?!

    לא מסוכן מדי האם זה יחסוך לי מאופנוע 125 רגיל?

    מה אומרים תעזרו לי תגיבו פה תודה

  17. 17.
    אור

    כמה דברים…
    1- מסכים עם 7. ההרכבה לא נוראית בכלל. שכרתי כלי כזה למשך 4 ימים ואישתי לא התלוננה (לפחות לא על זה..).
    2- נראה לי שהתמורה כאן היא טובה מאוד ביחס למחיר. למרות שעדיף לדעתי לקנות סאן יאנג/קימקו (מה בסה"כ רוצים מקטנוע 125 שהנ"ל לא ייתנו בפחות כסף), גם הם יחסית אמינים.
    3- לא נמאס לכל המתלוננים על "השעמום" שהכתבה יצרה? מה ציפיתם? מדובר על כלי שקוראים לא מעטים חיכו למבחן שלו ועדיין לא מכירים אותו וזה מה שיש כרגע לבחון שהוא רלבנטי. יש עוד דברים לכתוב?! תהיו כתבים במגזין בעצמכם ונראה אתכם יוצרים משהו מושלם בלי ביקורות (ריקות מתוכן ושל "משועממים").

  18. 18.
    ל-12

    צינורות זה ממול, במטרו.

  19. 19.
    צוצי

    הקטנוע מעניין, התמונות לא…

  20. 20.
    abyzfr6 תגובה ל-12

    זה שהשוק בארץ לימד אותך ועוד רבים ורעים, שסדר הטיפולים הוא "קטן" ו"גדול" לא אורמ שאין מחזוריות.
    אני יחעזור לך ולעוד כמה מסכנים להבין איך סופרים.
    טיפול ראשון-טיפול 1000.
    אח"כ טיפול שני מגיע, שהוא טיפול ב4000 ק"מ.
    הטיפול הבא הוא באופן מפתיע ב8000 ק"מ.
    אח"כ באים למוסך ב12,000.
    יש עוד טיפול שצריך לעשות והוא ב16,000 ק"מ.
    אחרי שעשית טיפול 16,000, עושים שוב טיפול ב20,000 ק"מ.
    אחרי שנסעת 24,000 ק"מ, באים למוסך לעוד טיפול.
    לא להונדה, לא לימאהה ולא לשום עגלה רצוצה שאתה רוכב עליה, דף הטיפולים מהיצרן מגיע כשני טיפולים:
    גדול, וקטן.

  21. 21.
    רמבו

    הגעתם לסביבות גדרה? כי ראיתי מישהו על PCX וקסדה כזאת

  22. 22.
    ל-16 מאבי.

    שלא תעיז לעשות את הטעות הזאת אתה תצטער אם תרכוש כול קטנוע 125 לנסיעות של מעל 10 ק"מ של כביש מהיר. דבר ראשון: מבחינה בטיחותית אתה חייב כלי שיוכל לנסוע לפחות על 120 קמ"ש אמיתיים כדי שלא יעקפו אותך כלי רכב ויסכנו את בטיחותך. דבר שני: אתה רוצה להגיע כמה שיותר מהר מA לB ועם אחד כזה זה יקח לפחות 40 דקות אם לא יותר.
    ודבר שלישי ואחרון- אתה רוצה גם קצת פאן מהרכיבה לא?? לך על מינימום 250 המלצה שלי X MAX אבל אני הייתי הולך על 400 סמ"ק שהוא אידיאלי למרחקים האלה.
    מבחינת אחזקה כמעט ואין הבדל בין הכלים האלה כמו שאתה רואה במחירי הטיפולים קורעים אותנו אם זה על 125 ועם זה על 500 סמ"ק ובחינת הדלק זה זניח. מקווה שעזרתי.

  23. 23.
    לAL קישקוש

    אין דבר כזה תסעו רגוע ופתאום הקטנוע במקום 1-ל34 כמו שיצא במבחן הקטנוע יאכל 1 ל-46 אין חיה כזאת. חוץ מזה מה אנחנו זקנים? צריך גם לנסות ולהנות קצת מהנסיעה לא?? ושלא נדבר על זה שאם תיסע רגוע יותר מידי ידבקו לך לתחת רכבים שרק יסכנו את בטיחוך. אני פעם ניסיתי לנסוע רגוע על ה טי מקס שלי במקום על 150 160 נסעתי עד 120 ומה חסכתי? עוד 2 ק"מ לליטר. והתבאסתי רצח על נסיעה משעממת.

  24. 24.
    אור

    אני עדיין חושב שאין מתחרה לHD בקטגוריה הזאת. זה כזה מטומטם שיצרנים של קטנועים עדיין מרכיבים תוף מאחורה, זה כ"כ מסוכן במיוחד בכלים עירוניים שכאלה.

  25. 25.
    COLOR

    איזה צבע אתם חושבים הכי יפה? יש שחור, לבן וכסוף…? תעזרו לי לבחור :)

  26. 26.
    אדם

    נסעתי עליו לפני כמה ימים, ובאמת שזה קטנוע חמוד. לא יותר מזה… קטנוע למי שמחפש להגיע מנקודה אחת לשנייה ורוצה להנות מהאיכות בנייה של הונדה, בסך הכל כלי טוב ומחיר סביר.

  27. 27.
    ל 23

    כל כלי רכב צורך פחות דלק אם נוסעים איתו בצורה מתונה אז קישקוש זה לא. רמת הסיכון פה לא עלתה על הפרק.
    דרך אגב כמה שהמנוע יותר קטן (גם מבחינת נפח וגם צילינדרים) ההבדל בין נסיעה "רגועה" לנסיעת "כאסח" יותר גדול מבחינת צריכת הדלק

  28. 28.
    ל 25

    שחור !!!

  29. 29.
    ל-27

    לא אמרתי שהצריכה לא תרד. היא תרד אבל לא באחוזים המטורפים ש AL טען. מקסימום 10% סטיה למעלה לנסיעה רגוע אבל לא 40% אין סיכוי!!

  30. 30.
    ל-ג'ולי(עובדת של??)

    הונדה?? מה כבר סיימת הרצה תוך חודש שאת מרביצה 90/105 קמ"ש. מה לא ירדת מהכלי כול החודש?? משהו פה מסריח לא?? ואגב רושמים קבוע.

  31. 31.
    אדי

    בקיצור קטנוע פח

  32. 32.
    דילן

    האם הטיפולים הם כמו בדילן כל חצי שנה או 4000 המוקדם או שבאמת כל 4000?

  33. 33.
    ג'ולי ל 31

    לא עובדת של אף מקום, נקנה בהשקה, סיימתי הרצה תוך שבועיים כי נוסעת כל יום 50 ק"מ + טיולים בשבת. הכלי שלי סיים הרצה ראשון בארץ לפי המוסכניקים.
    וכן אני לא יורדת מהקטנוע, נסיעה כל יום במהירויות בין עירוניות. פשוט רציני לשתף אותכם בהתרשמות שלי מהכלי הזה.

  34. 34.
    אורו

    דוקא הוא נראה די טוב בתמונות לדעתי, יותר טוב ממה שהכותב גרם לי לחשוב

  35. 35.
    יוסף המספר

    ההונדה הקטן נמכר היום באותו מחיר כמו הקימקו דאונטאון פיאג'ו איבו סאנג יאנג גוימקס חבל שבסופו של דבר לא התייחסתם לסוגיית המחיר הרי פעם ראשונה נמכר הונדה בדיוק במחיר השווה למתחרים. אז מי הבן המועדף?

  36. 36.
    ליוסף המספר

    תלמד גם לקרוא, לא רק לספר :
    "יחסית לתמורה שהוא נותן, הוא מתומחר הגיונית למדי"
    כשיהיה מבחן השוואתי, נהיה יותר חכמים כן ?

  37. 37.
    ל- ג'ולי לא קונה

    את הסיפור שלך תוך שבועיים אמרת.. 14 יום * 50 ק"מ זה יוצא 700 ק"מ. לפחות היית אומרת 3 שבועות אז זה היה נשמע יותר הגיוני. וטיולים בשבת על 125 לאן נסעת איתו להשכבות בדרך לבית שמש??

  38. 38.
    אהוד

    עזבו שטויות . לכו ותעשו נסיעת מבחן ותתרשמו בעצמכם. אני עשיתי את זה ויש לי דעה והיא מעולה. איזה יציאה חמודה ומקסימה של הונדה. באמת. אפשר לחזור להונדה….

  39. 39.
    משה

    היה לי אחד כזה בהשאלה 3 ימים, בהם נסע בממוצע 150 ק"מ ליום במקרה הטוב, כל נסיעה היתה לפחות שעתיים משולבת בעצירות של 5 דקות בין מקום למקום.
    אחרי יום שלם אני יכול לאמר בוודאות שירדתי די רענן ובלי כאבים ושרירים כואבים מה שקורה בד"כ.
    זה בשבילי שווה את הכל

  40. 40.
    רענן ש.

    עשיתי עליו נסיעת מבחן בשבוע שעבר והופתעתי לטובה, הוא באמת מאוד זריז (יותר מהג'וירייד שלי דרך אגב)
    גם קיבלתי הצעת טרייד טובה מאוד

  41. 41.
    ל- משה

    תגיד מה משהוא ניסה להתעלל בך שנתנו לך ג'וק כזה לנסיעות של 150 ק"מ ליום? אגב אם כבר הגבתה תעזור לנו לפתור את חידת צריכת הדלק של הכלי. כמה הוא אכל לך??

  42. 42.
    יגאל

    לדעתי יש פה פוטנציאל אם הונדה ינפחו אותו וישדרגו אותו לכלי 300 אמיתי או אפילו 400 וישאירו אותו בתמחור הגיוני

  43. 43.
    שכחתם לציין

    שהרדיאטור נמצא על יחידת הכוח מאחור,ומקורר ע"י מניפה באופן קבוע.
    מבנה די יחודי בתחום הקטנועים.
    מעבר לכך, כבעלים של אחד…אני עומד על בדיוק 1:46 (בהרצה 1:53!!)ממוצע, בנסיעה "רגילה" שלא כל הזמן בפול גז כמו במבחן.

  44. 44.
    EJ

    ל-16, זה ממש לא יחסוך. ניתן להשיג רק חדש לעומת CBR125 שיש גם משומש במחירים מעולים (חוץ מזה שחדש עולה אותו מחיר). הטיפולים בCBR הרבה יותר זולים. תחשוב אם אתה צריך קטנוע או "אופנוע"

  45. 45.
    גדי

    אבי פרידמן יש לך משהו נגד הפורזה???

  46. 46.
    משה ל משה

    הקטנוע היה בגדר עזרה ראשונה לקטנוע שלי ששבק חיים ליומיים.
    מה נותנים אומרים תודה, צריכת הדלק לא נמדדה עד החישוב המדוייק אבל תעשה חשבון של כמעט 500 ק"מ, תדלקתי 2 מיכלים של 5 ליטר ועוד חצי מיכל בערך שזה 13 ליטר בערך, מה שנותן כ 37-38 ק"מ לליטר.
    דבר נוסף, לאורך כל הנסיעות לא השתמשתי בפונקצית ה כבוי הדלקה, מה שכן הפריע לי זו ההגבלה המטופשת של המהירות

  47. 47.
    גולש

    אחד המבחנים החלשים ביותר של פול גז.
    צייר לי קטנוע ? אפשר לחשוב שהוא כל כך יםה..
    ובכלל נראה שהמבחן הוא של מנגון ההשבתה ובמקרה היה שם גם קטנוע שהיו צריכים לכתוב עליו כמה מילים.

  48. 48.
    ניר דגני

    כיבוי מנוע בכל רמזור, השאלה המתבקשת אם הבלאי על מכלול הסטרטר והקלאץ' סטרטר לא יעלו יותר מהדלק שתחסוך ברמזורים

  49. 49.
    אשר

    זהו לא סטרטר קונבנציונלי. אין בלאי למערכת בכלל..

  50. 50.
    פחנוע אמיתי

    גם עם מקל לא עולה על העגלה היקרה הזו…..

  51. 51.
    המובטל בטיטו

    באמא שלי אני לא יכול להסתכל על העונדה הזה. כל האופנועים שלהם דומים לתחת של זקנה.

  52. 52.
    אילן

    למה, למה בשם כל המנועים המקולקלים צריך לשלם 20,000 ש"ח על קטנוע 125 מצ'וקמק? לא יעזור כלום, פראייר מי שקונה וגנב בן גנב נוכל מי שמוכר.
    ולכל אלו עם המנטרה הקבועה "זה הונדה…איכותי" לכו חפשו פראייר אחר.

  53. 53.
    נוני

    איזה חתיך !

  54. 54.
    מחירים במספר מדינות

    בארץ – 19900 ש"ח
    בארה"ב – 3390 דולר – בערך 13000 ש"ח
    בספרד – 2550 אירו – 12600 ש"ח
    בגרמניה – 2540 אירו
    באיטליה – 2220 אירו – 11000 ש"ח
    ביוון – 2510 אירו
    אוסטריה – 2490 אירו
    צ'כיה – קצת מעל 14000 ש"ח

  55. 55.
    אור

    המחירים הגיוניים. גבוהים, אבל עדיין הגיוניים (מי שלא מבין בעסקים בארץ לא יקבל את מה שאני אומר). הבעיה היא מחיר התחזוקה של הכלים- בלי קשר לשום הגיון (חוץ מזה החולב את הלקוחות)

  56. 56.
    המובטל בטיטו

    מחירים הגיוניים? תגיד לי לקחת חומר חזק היום בבוקר או שאתה כמו ענטבי מקבל עשרות אלפים בחודש ואז דופק את האזרחים הפשוטים?

  57. 57.
    אור

    אז המובטל בטיטו נכנס לקטגוריה של אלו שלא מבינים בעסקים…
    לא אמרתי שהמחירים לא גבוהים… אמרתי שהם הגיוניים ביחס למיסוי הפסיכי שהמדינה מנחיתה על כלי רכב והקטנועים ביניהם (למרות שקטנועי 125 מקבלים הנחה במיסוי). אי אפשר לצפות מהיבואנים (כולם בלי יוצא מן הכלל) לא לגלם רווח במכירת הכלי וביחס לקשיים שיש כאן במדינה על עסקים אז הייתי מצפה למחירים האלה. לא אומר שזה טוב…

  58. 58.
    ע

    בתאילנד הוא עולה 8000 שח

  59. 59.
    יעקב

    מ—כ—ו—ע—ר… אבל פרקטי.

  60. 60.
    אריאל

    אני קיבלתי את שלי לפני שבוע והוא נוסע מדהייייםםם… נסיע חלקה ושקטה וכיפית מאוד! הוא ממש ממש זריז, סיבובים מהירים מאוד! והמערכת החדשה מדהימה… כל כך לעמוד ברמזור ולקבל כל כך הרבה פירגונים!

  61. 61.
    אריאל

    עכשיו זה בדוק! 210 ק"מ עם 5.2 ליטר דקל! 40 ק"מ לליטר!!!! אין דברים כאלה!

  62. 62.
    Julia

    אתמול עשיתי טיפול 4 אלף. קבוע עושה 1:39 בנסיות בין עירוניות כל יום.
    החלפתי ג'וי רייד ל PCX. הגבלה זה לא סטם ב110 של PCX מרגישים שיש לו עוד כוח וג'וי רייד 125 נוסע לידו באותו מהירות רק מראה על מד מהירות 118 ממש לא אמיתיים לפי GPS ויותר מהר מזה הוא לא נוסע, אולי רק בירידה.

  63. 63.
    אריאל

    איזה צבע קנית JULIA? :)

  64. 64.
    Julia ל- 63

    קניתי לבן! הוא הכייי יפה כי רואים בו כל העיצוב של הפלסטיקים. הכי מצחיק שבהשקה שלו קודם ראיתי לבן וכשהלכתי הצידה היה שם אפור ונשבעת שחשבתי שזה היה קטנוע אחר ולא יפה :) ))))

  65. 65.
    אריאל

    אני צריך לעשות טיפול 1000 – למישהו יש המלצה על מוסך מסויים? או ללכת ישר למוסך הראשי?!?!!?! תודה

  66. 66.
    שובל

    קטנוע מאוד נוח היום עשיתי עליו נסיעת מבחן לטעמי הקטנוע יפה חדשני צעיר .. ברשותי KYMCO MOVIE 125 עלה לכביש לפני חודש .. אני רוצה לקנות גם את זה מאוד התלהבתי ולדעתי הוא מעיף המון קטנועים בקטגוריה של ה125.

  67. 67.
    שמוליקיפוד

    קטנוע לגמדים יפנים מטר וסיגריה
    כמה זמן נוכל לחפש קטנוע בגודל נורמלי שלא יהיה מפלצת סמק כמו הסילבר ווינג 1800 ?!

  68. 68.
    אבי

    חברים יקרים
    רכשתי את הקטנוע לפני 4 חודשים .. ואני עושה בממוצע כל יום 40 קילומטרים
    לאחר שסברתי כי הקטנוע אינו עושה 1 ל 46 אלא 1 30
    לקחתי אותו לחבר טוב שגם מכונאי אופנועים \ קטנועים
    שיבדוק לי אותו
    ולאחר שבוע הוא חזר אם בדיקת צריכת דלק ובה נמצא 1 ל 33.5

    זאת אומרת שהקטנוע צורך 30% יותר דלק מהרגיל
    הפסד שלי בשבוע של בערך 38.5 שקל בדלק
    וגם המערכת " STOP AND GO" שמדוברת עובדת לאחר שהיא
    מגיעה ל 90 מעלות
    כלומר בחורף אין טעם לנסות לעבוד איתה כי הקטנוע לא יהיה ב 90 מעלות

    סיכום : הכל תעלול שיווקי נקודה . הצרכן הקטן הוא
    אוכל אותה בסופו של דבר

    אני ממליץ בחום לכל מי שרכש שיעשה בדיקה של תצרוכת דלק ע"י מוסך מורשה או מוסך כלשהו

    אני מתכון להיכנס לעובי הקורה בנושא הזה

  69. 69.
    ברק

    קניתי לפני חודש וקצת, קטנוע ראשון שלי. אני מרוצה ממנו מאוד, נראה ומרגיש יותר איכותי מג'וירייד שחבר קנה לפני חודשיים. אני לא מבין מספיק בשביל להגיד אם הוא יותר טוב או פחות טוב מאחרים מבחינת נסיעה אבל בתור רוכב מתחיל הוא מתנהג יפה אליי ומרגיש מצוין. צריכת דלק בעיר בעיקר 42.3 לליטר, בין עירוני 36.7.
    המערכת עובדת גם עובדת בחורף, לא בעצירה הראשונה ברמזור בתחילת הנסיעה אבל בכל הבאים אח"כ.

  70. 70.
    משה

    אני קניתי אותו היום ואני מאוד מקווה שהוא יהיה טוב כמו שחלק גדול ממכם מספרים

  71. 71.
    קבין

    חברה אני רגשתי את הקטנוע הזה לפני שבועיים ואני ממש אבל ממש לא מרוצה ממנו בלם אחורי חלש מאוד אין מקום ל פלפאון בתא שליד הקידון מתחת למושב לא נדבר קסדה נכנסת אך צריך לריב איתו כדי לסגור את המושב רגלים 90 מעלות חצי טחת בחוץ בקיצור קטנוע זבעתי מתאים לילדים אך הוא בהחלט לא קטנוע מנהלי או כמו שהונדה מצהירה אותו חצי מנהלי

  72. 72.
    יאיר

    רכשתי את הקטנוע לפני כחודשיים בערך ,מאוד מרוצה ממנו,היגוי נוח ברמות מטורפות,מאוד קליל,יחסית ל11 כ״ס מגיב מעולה,סוגר 100-108,לא בדיוק חסכוני כמו שאומרים לי הוא עושה 1 ל-33 אולי בגלל שאני לא הכי רחמן עם המצערת,בכל זאת כלי כייפי עם לוק ספורטיבי קליל,חסרונות: הברקס האחורי מעט רך חבל שהונדה לא השקיעו את המעט בלעשות דיסק אחורי במקום תוף,תא כפפות קטן מאוד הדבר היחיד שנכנס לי שם זה מנעול דיסק,ככל הנראה מנגנון ההשהיה עובד מעל משקל מסויים כי כשאני לא בהרכבה לפעמים הוא לא מגיב לעצירה ואינו מדומם את המנוע ואני שוקל 70 קילו!,תהנו

  73. 73.
    יוסי

    יש לי אותו כבר חצי שנה אופנוע מעולה עם צריכת דלק של 1-39
    אני אישית לא ניראה לי יחליף בזמן הקרוב…
    דרך אגב נסעתי איתו נסיעות של יותר מ 20 קילומטר רצוף בפול גז והוא נוסע 108 ולא זז אחרי זה …

  74. 74.
    גבריאל פז

    עזרתם לי כולם להחליט . גוי רייד ! שילוב מנצח ואופטימלי

  75. 75.
    רוני

    כלי מדהים כבר שני שלי מאוד מרוצה..

  76. 76.
    עידן

    קיבלתי את הקטנוע הזה היום מהעבודה (שליח)
    בכתבה כתוב שבלחיצת כפתור אפשר לבטל את מנגנון הכיבוי
    יש למישהו מוסג איפה הכפתור נמצא ?

  77. 77.
    אור

    ל76..
    כן, מצדו הימיני של הכידון .
    כלומר ליד המצערת (הגז) יש כפתור כזה גדול שרשום עליו
    Ideling stop
    Ideling .. זה הכפתור :)

    אגב לנושא שכולם פתחו עליו פה רע.. (והרוב טוב)..
    קניתי אותו,קטנוע לעיר, מחוץ לעיר(לא למרחקים עצומים..)
    לדוגמא מגבעתיים – לרמת אביב יעבוד טוב ..
    מרמת גן – לקריית אונו\גבעת-שמואל יעבוד מעולה ! (או אפילו מגבעת שמואל\קריית אונו – לרמת אביב ) ..
    עושה את העבודה, סוס עבודה, יותר מהיר הJOYRIDE מניסיון.

  78. 78.
    אנטולי

    הזמנתי דגם 2013 לבן היום!!

  79. 79.
    amir nordia

    מבקש לדעת מחיר של פי סי אקס 2011 עם 20000 קמ.ומה נמכר בשוק?כמה עולה בדיקה?כי ביקשו ממני 400 שח ונשמע לי מטורף לא?תודה.

  80. 80.
    מוטי לוי

    שלום אני מוטי אני רוצה לקנות PCX חדש עוד כמה ימים יש לי כמה התלבטיות 1.סאן ינאג 2.קימקו מובי 3. הונדה PCX
    אני הכי אהבתי את ההונדה אני רוצה לשאול אותכם מה באמת הכי כדי ולמה בבקשה לענות לגבי הישיבה. לדלק.ובכלליות ועוד דבר זה עולה עכשיו 18.500 שווה או לא
    בבקשה אני רוצה לקנות כבר משו תודה מראש לכל העונים

כתיבת תגובה

התגובות מופיעות באתר לאחר אישור המערכת. עקב כך ידרש פרק זמן בין שליחת התגובה ובין פרסומה בפועל. נא הקפידו להגיב ענינית ובצורה הולמת.

אין להגיב בשם גולש, ארגון או מוסד אחר. המערכת שומרת לעצמה את הזכות לא לפרסם תגובות לא ענייניות, הכתובות בצורה שאינה נאותה או שנכתבו בשמו של אחר.

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>