Post Thumbnail

בדיקת ציוד: דיבורית סקאלה ריידר Q3

סדרת דיבוריות איכותיות חדשה לסקאלה ריידר – סדרת ה-Q. לקחנו את ה-Q3 לבדיקה

שוק הדיבוריות לקסדה ממשיך להתפתח. בשנה האחרונה בחנו כאן בפול גז 3 דיבוריות איכותיות: BTX Next של מידלנד, F5s של אינטרפון, ו-G9 של סקאלה ריידר, ספינת הדגל של החברה והמובילה בתחום מערכות השמע לקסדות שבדיוק יצאה לשווקים. כעת מוציאה קארדו הישראלית-אמריקאית, החברה שמייצרת את מוצרי סקאלה ריידר, סדרה חדשה של דיבוריות – סדרת ה-Q.

הסדרה החדשה, שבה 2 מערכות שמע אישיות לקסדה – Q1 ו-Q3 (כשכל אחת יכולה להגיע גם בערכה בודדת וגם בערכה זוגית כפולה), מחליפה למעשה את ה-Q2 הוותיקה על כל דגמיה. למי שלא בקיא נספר שה-Q2 היא המערכתהמוכרת של סקאלה ריידר, בצורת אליפסה שחורה, כשבסדרה היו מספר דגמים, החל מה-Q2 הרגילה, דרך FM, SOLO ועד PRO, כשכל אחת מהן הציעה רמה שונה של טכנולוגיה ואופציות. כעת סדרת ה-Q2 יוצאת מייצור, וכאמור מחליפה אותה הסדרה החדשה, הפשוטה יותר להבנה, שבה שני דגמים – Q1 ו-Q3, כשה-Q3 משוכללת יותר ומציעה יותר אופציות. לקחנו למבחן של כחודש את ה-Q3 על מנת להתרשם ולראות כיצד היא שופרה אל מול ה-Q2 PRO, היכן היא עומדת מול ה-G9 ומה היא מציעה באופן כללי.

אריזה, מבנה ועיצוב

בבואם לפתח את ה-Q3, בקארדו החליטו לשפר את חוויית המוצר בכללותה, וזה אומר גם את האריזה. המערכת מגיעה מעתה בתוך אריזה מהודרת הנפתחת עם רוכסן. בתוך האריזה כל חלקי המערכת מסודרים במקומם, חלקם בתוך ניילונים וחלקם בקופסה, ובנוסף יש גם רשת למסמכים כמו הוראות ההפעלה. כבר מפתיחת האריזה מתקבלת תחושה שהשקיעו פה מחשבה בכל פרט, כאמור כולל האריזה.

הערכה כוללת את כל מה שהרוכב יצטרך על מנת להצמיד את הדיבורית לקסדה ולתפעל אותה. יש את יחידת הבלוטות' עצמה, המוח, ויש ערכת שמע שעליה מיד נרחיב, ואותה ניתן להתקין לקסדה גם על ידי תופסן שנכנס לתוך הקסדה וגם על ידי תושבת עם מדבקה, כשיש שני סוגים של מדבקה – גדולה וקטנה. כולם מצורפים כמובן לאריזה. אנחנו בחרנו בתופסן. יש כבל USB לחיבור למחשב ולטעינה, כולל תקע חשמלי שמתחבר לרשת החשמל, יש כבל מסולסל למקור שמע חיצוני שלא עובד עם בלוטות', יש פדים להחלפה למיקרופונים, יש הגבהה לרמקולים לקסדות שבהן השקע במובנה עמוק מדי, וכמו בכל הערכות של סקאלה ריידר מגיע גם נרתיק בד לאחסנת המוח.

ערכת השמע שופרה גם היא משמעותית. ראשית, היא עשויה מחומרים איכותיים מבעבר, בוודאי אם משווים ל-Q2, וניתן להרגיש את זה בידיים. שנית, וזה הדבר החשוב – היא מודולרית ומתפרקת ל-3 חלקים: גוף ערכת השמע, עליו מרכיבים את המוח, כשממנו יוצא מיקרופון בחלק הקדמי ורמקולים בחלק האחורי, שניהם מתחברים על ידי פלאג סטריאו קטן וסטנדרטי. הערכה מגיעה עם שני סוגי מיקרופונים – אחד חוטי המיועד לקסדות סגורות, ואחד נוסף היברידי, כלומר הוא מתחיל חוטי, אך בהמשך הוא הופך למוט גמיש, והוא מיועד לקסדות 3/4 וקסדות נפתחות. בערכה מגיעים גם החלקים הדרושים להצמדת המוט הגמיש לקסדה.

עוד תחום ששופר משמעותית הוא הרמקולים. אלו המקוריים שמגיעים בערכה הם בקוטר 32 מ"מ, והם איכותיים מאוד. יותר איכותיים מהרמקולים המקוריים של ה-G9, ובוודאי איכותיים יותר מאלו של ה-Q2. מנעד הצלילים בהם רחב מאוד והאיכות גבוהה, וזהו ללא ספק סטנדרט חדש של סקאלה ריידר. בנוסף לכך, חובבי מוזיקה יכולים לרכוש רמקולים גדולים יותר, בקוטר 40 מ"מ, כשכאמור, החיבור שלהם לערכת השמע הוא על ידי פלאג סטריאו פשוט. נציין רק שלא ניסינו את הרמקולים הגדולים יותר, אך מחירם הוא כמה עשרות שקלים. היות וחיבור הרמקולים מתבצע על ידי פלאג סטריאו, ניתן לחבר בעצם כל סוג רמקולים או אוזניות, בהתאם לרצון הרוכב.

המוח עצמו, כלומר יחידת הבלוטות', עבר מהפכה. ראשית, העיצוב מודרני ועכשווי, והוא נראה אלגנטי ונעים לעין. אף על פי שבסקאלה ריידר לא זנחו את רעיון האליפסה המלווה את סדרת ה-Q2 הישנה ושמרו על התצורה הכללית, כאן ב-Q1 וב-Q3 הערכה נראית משמעותית טוב יותר ומעוצבת יותר. אולם היתרון הוא בעיקר בממדים. ה-Q3 קצרה, צרה ודקה יותר מהסדרה הישנה, והיא בולטת פחות מהקסדה ומשתלבת איתה מצוין.

כמו בערכת השמע, גם המוח עצמו קיבל שדרוג באיכות החומרים ובתחושה הכללית שהוא משדר. זה גם איכות החומרים, אבל גם ובעיקר התפעול. החל מהחלקת המוח אל ערכת השמע, התפיסה והשחרור, שהם קלים ונעימים, ועד תפעול הכפתורים. אם ב-Q2 הלחיצה הייתה צריכה להיות חזקה והיה קשה להרגיש את ה'קליק' של הלחיצה, כאן הלחיצה על הכפתורים רכה וקלה, והקליק ברור מאוד, גם עם כפפות עבות. גם זה לדעתנו שיפור גדול ביחס לעבר.

פונקציות ותפעול

צילום: בני דויטש

ל-Q3 יש 4 כפתורים – לחצן אינטרקום, לחצן טלפון סלולרי/מוזיקה, ושני לחצני עוצמת שמע. בעזרת ארבעת כפתורים אלה מתפעלים עשרות פונקציות, ובוודאי יותר פונקציות מבעבר, כך שעל מנת לנצל את המערכת כמו שצריך מומלץ ללמוד היטב את הוראות השימוש, או להוריד את קובץ ה-PDF של הוראות ההפעלה אל הסמארטפון וללמוד לסירוגין, כמו שאנחנו עשינו, ויש באתר החברה גם מדריך מקוצר שמתאים במיוחד לנסיעות. מי שרכב בעבר עם Q2 יגלה שבסך הכל רוב התפעול זהה, אולם מי שמגיע מסדרת ה-G יגלה שצריך להשקיע יותר זמן בלימוד התפעול.

סדרת ה-Q החדשה, גם ה-1 וגם ה-3, עושה שימוש בטכנולוגיית בלוטות' A2DP, מה שאומר תאימות מלאה לסמארטפון, כולל כל האפליקציות כמו נגן מוזיקה ו-GPS (למשל ווייז). ההבדלים בין ה-Q1 הפשוטה יותר לבין ה-Q3 היוקרתית יותר הם בטווח הקליטה של האינטרקום (עד 1 ק"מ ב-Q3 מול כמה עשרות מטרים ב-Q1), מספר החיבורים באינטרקום (4 ב-Q3 לעומת 2 ב-Q1), איכות הגימור וזמן הסוללה.

הסדרה מציעה רדיו FM מובנה כולל RDS, הגברת עצמת שמע אוטומטית בהתאם למהירות הנסיעה, ושליטה קולית לקבלת שיחות טלפון ואינטרקום. את כל אלו היה גם ב-Q2 PRO, אולם כאן הוסיפו עוד כמה פונקציות חדשות, שחלקן לא קיימות אפילו ב-G9 היוקרתית. ראשית, ישנה אופציה ל-Music Sharing, כלומר שנגן בלוטות' אחד ישדר בו זמנית לשני מכשירים המתואמים ביניהם. באופן כזה רוכב ומורכב יכולים לשמוע את אותה המוזיקה. ניסינו, וזה עובד. שנית, ניתן להתאים למערכת אחת שני טלפונים סלולריים, ושניהם יהיו פעילים באותה העת. שתי פונקציות אלו לא קיימות נכון להיום בשום מערכת שמע, כולל כאמור ב-G9. פרט לכך יש את פונקציית ה-Click-to-Link המוכרת מה-G4/G9 ומאפשרת לשוחח באינטרקום עם רוכבים מזדמנים שמשתמשים במוצר של קאדו עם פונקציה זהה (ניסינו, לא הצלחנו…) וכן האפשרות לחיבור המוח למחשב לצורך ככוונון והתאמה אישית וכן לצורך עדכון תוכנה.

כאן שווה להרחיב, שכן תכונה זו של חיבור למחשב הייתה קיימת רק ב-G9. לאתר ניתן לפתוח כרטיס אישי, ובחיבור האוזנייה למחשב ולאתר ניתן להפעיל, לכבות ולכוון פונקציות רבות כמו הודעות קוליות, קליק-טו-לינק, הפעלה קולית כולל רגישות, הגברת עצמת שמע אוטומטית, RDS, שפת המכשיר, כיוון 6 תחנות רדיו, וכן קביעת מספר טלפון לחיוג מהיר. פונקציה נוספת שלא קיימת ב-G9 וקיימת פה היא האפשרות לקבוע את ההיררכיה של פריצת האפליקציות. אחד היתרונות של הסקאלה ריידר מאז ומתמיד היה ההיררכיה שיש ליישומים שונים בפריצה לאוזניה. כך למשל שיחת טלפון הייתה תמיד בעדיפות ראשונה, כשאחריה שיחת אינטרקום, A2DP (למשל GPS או נגן מוזיקה), רדיו, ולבסוף שקע מקור שמע חיצוני (AUX). ב-Q3 כבר ישנה האפשרות לבחור עדיפות בין האינטרקום לבין ה-A2DP, למשל אם מעדיפים שהוראות ניווט מ-GPS יפרצו לשיחת אינטרקום. בכיוון נעשה כאמור באתר.

הטעינה הראשונית של הסוללה ממצב ריק לגמרי עומדת על כ-4 שעות, כמו בדיבוריות אחרות. גם זמן הפעולה של הסוללה דומה למדי לדיבוריות אחרות של סקאלה ריידר. הצלחנו לסחוט כ-10 שעות מוזיקה (רדיו ו-MP3) במהירויות רכיבה שונות ובעצמת שמע שונה, עד שהסוללה התרוקנה לגמרי.

גם מבחינת הרדיו אין פה בשורה חדשה. ישנן 6 תחנות קבועות מראש, שאותן ניתן כאמור לכוון בחיבור המוח לאתר. קליטת הרדיו לא השתפרה ביחס ל-G9 ומבחינתנו היא בהחלט טובה. באזורים מרכזיים, כמו למשל כל גוש דן והסביבה, קליטת הרדיו מעולה ללא שום הפרעה. בבעיות קליטה נתקלנו באזורים מרוחקים יותר, כמו למשל בכבישים הרריים ומפותלים בדרך הביתה, אולם אז נכנס לפעולה ה-RDS, שעובד היטב, משמעותית טוב ומהר יותר מב-Q2 הקודמת.

מבחינת אינטרקום, גם כאן אין חדש. אחרי שהתרגלנו למרחקים הקליטה של ה-G9 (עד 1.6 ק"מ), כאן הטווח בהחלט מרגיש קצר יותר, שכן המקסימום הוא 1 ק"מ. בפועל בשטח פתוח עד 400-500 מטרים אין שום בעיות קליטה. אלו מתחילות החל מחצי ק"מ, אך בסך הכל מדובר בטווח טוב. לא נתקלנו בבעיות קליטה בין הרוכב למורכב. אופציה נוספת היא חיבור המערכת לדיבוריות אחרות של סקאלה ריידר, כמו G9 ו-G4, וכן Q2. חשוב לציין שבחיבור כזה את טווח האינטרקום תכתיב המערכת בעלת הטווח הקצר יותר.

סיכום

הסקאלה ריידר Q3 עשתה קפיצת דרך ענקית ביחס ל-Q2 הקודמת. גם באיכות, בעיצוב ובנראות, גם בתפעול הידידותי, גם בפונקציות האלקטרוניות שלה, גם במודולריות וגם באיכות השמע. זוהי מערכת איכותית ביותר, בהחלט מהאיכותיות שנמכרות כאן, והיא מציעה למעשה כל מה שרוכב או זוג יכולים לחפש ממערכת תקשורת.

נכון, זוהי לא המפלצת G9, שהיא יותר רשת חברתית מאשר דיבורית, אולם רוכבים שלא יוצאים לרכב בקבוצות גדולות מאוד ולא צריכים טווחי אינטרקום גדולים במיוחד או אפשרות לחיבור רוכבים רבים ברשת האינטרקום, ימצאו ב-Q3 יתרונות רבים, שחלקם לא קיימים גם ב-G9. למשל האפשרות לחבר 2 טלפונים או האפשרות שהרוכב והמורכב ישמעו את אותה המוזיקה. כל זה כאמור עם ערכת שמע באיכות גבוהה והרבה ידידותיות למשתמש.

סקאלה ריידר Q3. שיווק בישראל: ברקום שיווק והפצה.

  • מחיר: 890 ש"ח ל-Q1 ו-1,190 ש"ח ל-Q3, לסט בודד. 1,590 ש"ח ו-1,990 ש"ח לסט כפול, בהתאמה.
  • בעד: איכות, טכנולוגיה, עיצוב, מודולריות, שירות.
  • נגד: מחיר של ה-Q3.
  • שורה סופית: דיבורית אישית וזוגית סופר-מתקדמת ומאוד איכותית עם טכנולוגיה שאין באחרות.

20 תגובות לכתבה

  1. 1.
    יד ימינו

    הניסיון שלי עם קארדו הוא מצוין, בשלוש שנים האחרונות אני ואשתי מדברים אחד עם השני כל הדרך.
    השרות מצוין ואפילו כשלא היה הדריכו אותנו כיצד לשמוע את הוויז.

    יש אפשרות לטרייד אין?

  2. 2.
    שלא תגידו...

    באי ביי זה עולה 300 דולר (1100 שח) לזוג Q3.. אם יש לכם מישהו בארהב זה בערך חצי!! מחיר. מעצבן! אני אקנה שם. (וזו חברה ישראלית..לך תבנה מדינה)

  3. 3.
    v-max

    זו הוצאה לא נורמלית בעליל בשביל דיבורית אנשים קונים סקאלה רק בגלל שזה באופנה ובגלל שהם פריירים.
    אני נוסע עם דיבורית של HUROB שעולה 250 שקל באיביי ונותנת פלוס מינוס כל מה שהסקאלה מציעה. גם הצלחתי לעשות אינטרקום עם חבר שיש לו Q3 והבטריה שלו נגמרה הרבה לפני כשנסענו למחאה בראשון.
    בעניין השירות יש גם לי אחריות של שנה כשלחבר שלי עם אותה מערכת היו ניתוקים בבלוטוס הוא שלך להם מייל ומייד לקחו אחריות ושלחו לו סט מלא חדש (ובסוף הבעיה הייתה באייפון שלו).

  4. 4.
    מיקי

    יקר , יקר ..

  5. 5.
    אביב

    אחת הדיבוריות הטובות שהשתמשתי אי פעם.
    איכות שמע מדהימה, אינטרקום שעובד היטב וכן ניתן לשמוע ניווט תוך כדי שיחה.
    ממליץ בחום, שווה כל שקל.

  6. 6.
    שחר

    קניתי ב-1200 ש"ח את הדגם הקודם. אחרי כמה שבועות(!!!) הסוללה כמעט ולא מספיקה לכלום זמן, הווליום לא עובד כמו שצריך, הרדיו לא מנגן. אחת הקניות הגרועות.

  7. 7.
    יניב

    שחר, מוזר לי מה שאתה אומר.. יש לי את ה G4 כבר שנתיים בערך… הסוללה מחזיקה הרבה מאוד זמן, ואני שומע רדיו/מוזיקה כל נסיעה… מה שכן, הרדיו לא מפיל באיכות שלו…

  8. 8.
    הנשיא

    הנשיא רוכב עם G9 שקיבל במתנה מהעם. כל כך נוחה שמידי פעם מנהל שיחות ויעדה ברכיבה.
    סאונד טוב, הגברת הווליום עם הגברת המהירות – גאוני. סוללה מספיקה למספר ימים מספק בהחלט בנסיעות מנהלתיות.
    לאחרונה יצא הנשיא למסע רכיבה בן 3 ימים עם שותפו לטור "מבצע עוקץ" בפולגז סביב הארץ ובזכורת הG9 זכה לפסקול מוזיקלי לאורך נופי האופק ההזויים.

  9. 9.
    כפיר

    חבל שאין לה אפליקציה כך שבעזרת הסמארטפון יהיה ניתן לשלוט בדיבורית, לשנות הגדרות, לעדכן גרסה וכו'…

  10. 10.
    דוקטור

    באיבי עולה 600 ש"ח ובארץ 1,200 ש"ח !!!! פי שתיים! ומדובר בחברה ישראלית!! חרם על מוצרי החברה בארץ! לא לקנות! אני מעדיף לקנות את הדיבורית של החברות האחרות גם ב 2,000 ש"ח ולא של סקאלה ריידר!! בושה!

  11. 11.
    טייגר

    אין מצב שמישהו יפריע לי לשמוע את צלילי הפליטה הבשרני שבוקע מהמכונה המשומנת שלי !!!

  12. 12.
    ברק

    דוקטור, לא יודע על איזה 600 אתה מדבר… הפכתי את האיביי ולא מצאתי בפחות מ1000

  13. 13.
    עדמתי

    DX מהונג קונג במשלוח חינם יש אחלה דיבוריות בלוטות!!!!
    במחיר שפוי

  14. 14.
    רוני

    אני גם קניתי את הQ3 לאחר שהיה לי Q2 עולם אחר איכות שמיעה וסאונד מעולה תיפעול מהיר גם בזמן רכיבה חברים שיש להם את הG4 או את הG9 טוענים שהם ניראים על הקסדה די מסיבים הQ3 נראה קטן ואלגנטי וגם מספק את מה מה שצריך מאוניה איכותית.

  15. 15.
    רועי

    תפסיקו להשתמש בדיבורית ולדבר בטלפון בזמן שאתם רוכבים!
    או נוהגים
    או מבלים עם הילדים
    או עם האשה
    פשוט די!

  16. 16.
    רמי

    שלום
    רכשתי באי ביי זוג SENA SMH10
    עלה לי פחות מ 1200 שקלים.
    מוצר מעולה.
    אינטרקום מעולה,רמקולים גדולים,ווליום מעולה,מחזיק המון זמן,עדכוני תוכנה וכל מה שרק תרצו,מלבד רדיו מובנה, שם אני פשוט שומע מהסמרטפון בחיבור BT.
    לא נותן יד למחירים האלה.

  17. 17.
    turi

    טייגר 11 – צודק!!!!

  18. 18.
    אריק

    INTRPON 5 לא רואה את זה לדעתי

  19. 19.
    750F

    מצטרף לתגובות 2 + 10.

    רכשתי את ה- Scala rider Q3 Team set בפחות מאלפיה ( ILS 986.29). עם תוספת משלוח לארץ ( LS 176.10 ).

    קצת מביך לדעת שמוצר ישראלי נשלח לחו"ל, חוזר לארץ, למוכר יש רווח, וזה עדיין עולה חצי פחות מחצי מחיר.

  20. 20.
    bussy

    כבר כ 12 שנה שאני קונה
    את המוצרים של קארדו
    הנכון הוא שיש מוצרים זולים יותר
    ונכון הדבר שבחו"ל הם זולים יותר
    אבל מי שרוכב לאורך כל היום וצריך מערכת איכותית
    הולך על קארדו
    אתמול התחדשתי ב q3 והיא עושה רושם חיובי ביותר
    אף לא מילה על השרות המצויין שקיבלתי
    כשהגעתי לאשנב הקטן באור יהודה
    בשורה התחתונה קניה מצויינת
    והמחיר בהתאם

כתיבת תגובה

התגובות מופיעות באתר לאחר אישור המערכת. עקב כך ידרש פרק זמן בין שליחת התגובה ובין פרסומה בפועל. נא הקפידו להגיב ענינית ובצורה הולמת.

אין להגיב בשם גולש, ארגון או מוסד אחר. המערכת שומרת לעצמה את הזכות לא לפרסם תגובות לא ענייניות, הכתובות בצורה שאינה נאותה או שנכתבו בשמו של אחר.

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>