קבוצות מרוצים בישראל: ימאהה

שורשי הקבוצה נעוצים במוטוקרוס, אבל עם גוויעתה של הליגה – היא עושה צעדים נוספים קדימה. כתבה ראשונה בסדרה על קבוצות מרוצים בישראל

כל מי שמשתדל להגיע ולהיות הראשון בשדה המרוצים של האנדורו, ודאי שם לב כי המשימה אינה צולחת בידו, כיוון שכל כמה שלא תתאמץ – פוכי יקדים אותך. נדמה כאילו הוא ישן שם מהערב הקודם. כך או אחרת – האוהל של ימאהה תמיד נפתח ראשון, וטוב שכך כי לפחות במרוץ אחד בליגת המוטוקרוס שנערך תחת גשם סוחף הוא זכה לברכת כל הנאספים שהצטופפו שם והצילו את הפדחת ממקלחת.

פוכי הוא קפדן גדול ויש לו משנה סדורה איך אמור מהלך העיניינים להתגלגל, ולפחות בתחום שיפוטו – הפיט של ימאהה – הוא לא מוותר כמלוא הנימה, וכך יוצא שלצד הקפדה על סדר ומשמעת, הוא לא מהסס להושיט יד וחלק לכל מתחרה אובד ונואש, גם אם אינו רכוב על תוצרת היפנית הכחולה שהוא מייצג שם. פוכי (זאביק מאור בשמו הרישמי) הובא לשורות הקבוצה ע"י הרוכב הבכיר שלה אוריה כרמלי בתחילת עונת 2007-8 ומאז לא נשמעה כל תלונה על המינוי. כפי שהדבר נראה כרגע, הוא יהיה שם גם בעונה הבאה.
 זאביק

שרשי הקבוצה נעוצים בקרקע המוטוקרוס וברוכבים שלום אוחיון ומתן ניר שזכו לתמיכה מלאה. אחיו של שלום, נדב אוחיון, התנדב לדאוג לניהול הצוות הזעיר וקיבל מנדט ואוהל ממטרו. בדצמבר 2004, כשאוריה כרמלי גישש אחר שינוי (הוא רכב על ק.ט.מ 250), לקח אותו נדב לפגישה עם גדי אבירם, ממנה יצא אוריה כרוכב יצוגי בקבוצה בליגת האנדורו. הוא המיר את הק.ט.מ ב-WR250 וכל השאר שייך לאגף התיעוד וההיסטוריה. בעונת 2005-6 איישו אוריה ושלום את הקטגוריה הקטנה והבינונית בליגת האנדורו. בעונת 2007-8 צורפו גם דן מיה ואסף בן אהרון לאנדורו ולמוטוקרוס ונמרוד דור למוטוקרוס בלבד.

ליגת המוטוקרוס גוועה בתאונה מצערת באמצע 2008, וניצן ניר, מנהל שיווק ימאהה, שהחליט לקחת את קבוצת המרוצים צעד נוסף קדימה, אסף את ארבעת רוכבי השטח ויחד חיברו את אמנת הקבוצה ובה הצהרת כוונות על נאמנות למותג וייצוגו בכבוד, יעדים, רתימת הנצחונות לעידוד המכירות ומימוש הפוטנציאל אצל הקונה לאחר הקניה בהדרכות ופעילות מועדונים. כמו כן יצר ניצן ניר קשר עם היצרן היפני והוציא ממנו תמיכה בקבוצה בחלפים מוזלים. אגב, בימאהה לא ממש הצליחו להבין איך במדינה בה לא נמכר דגם המוטוקרוס שלהם (YZ) כיוון שאינו מורשה רישוי, מבקשים מהם לתמוך בקבוצה המתחרה באנדורו. לא בנוי לראש יפני מה שקורה כאן…
 ניצן ניר

ניצן ניר גם החליט על מדיניות של 2 רוכבים בכל קטגוריה. תובל דובדבני צורף לקבוצה כרוכב בקטגוריה הקטנה ואילו דן מיה הועבר לרכב עם שלום בקטגוריה הבינונית. שלום אוחיון, אסף בן אהרון ונמרוד דור עברו תקופות פציעה כאלה ואחרות ונגרעו מרוב העונה, ומיה נשאר כנציג יחיד בקטגוריה בעלת נפח גדול יותר מזה שהורגל לרכב בה.

בשלהי 2008, כשאוריה כרמלי החל לעבוד במוסך המרכזי של היבואן כאחראי אגף שטח והדרכות שטח, התהדק המעגל והצפי היה שהקבוצה תתגבש סביב אוריה לתוכנית אימון אינטנסיבית. בפועל לא יצא הדבר אל הפועל.

אוריה: "ניסינו לארגן רכיבות אימון שבועיות אך בשל המרחק הגאוגרפי במקומות המגורים של חברי הקבוצה זה נכשל. בשנה הבאה ננסה ללכת על קונספט מעט אחר: פעם בשבועיים אימון בצפון ואח"כ בדרום".

זה נשמע לא רע אך כאן צפה ועולה השאלה עם מי הוא ירכב, כיוון שגם דובדבני וגם מיה עומדים בפני גיוס ושאלת השתתפותם בעונה הבאה לא עולה כלל על הפרק. למעשה, כרגע מובטח רק מקומו של אוריה כרוכב ימאהה בעונה הבאה. ניצן, מה יהיה?
 אוריה כרמלי

ניצן לא דואג. יש מספר רוכבים המיועדים לקבל פניה להצטרף לקבוצה, אך כאן בא ניצן ומחדד נקודה קשה ואומר כי באם לא יושלם הליך החקיקה של הספורט המוטורי לא יוכלו היבואנים להמשיך ולעמוד לאורך זמן במעמסת התשלומים הכבדה ופעילות הקבוצה עלולה להינזק ולהצטמצם.

ניצן: "לפני שמתחיל המרוץ אני כבר מוציא מן הכיס כ-10,000 שקל, וכמוני כל שאר היבואנים המחזיקים קבוצת מרוצים. זה לפני חישוב של חלקים, בלאי, שעות מוסך, חלפים ודלק. אנחנו עושים את כל הפעילות הזו ללא תמורה ממשית, ומכירות של כלים חדשים לא מכסות את ההוצאות הללו. הסיבה האמיתית לפעילותינו, כמה שזה נשמע מתנשא, היא אהבת הספורט והרצון לקידומו. מאידך, הזמנים לא קלים ומבחינה כלכלית קשה לסחוב את העגלה הזו כמו פעם".

עונת האנדורו הנוכחית זה עתה נסתיימה וכבר ברור כי הקבוצה לא מיצתה את יכולתה, לגמרי לא, ולאוהדיה היא הנחילה מספר אכזבות. הראשונה היתה היעדרו המוחלט של שלום אוחיון, שרבים בישראל מייחלים לראותו חוזר לפעילות תחרותית. כאמור, בעונה הזו הוא היה פצוע ונמנע מלרכב. האכזבה השניה היתה הכשל הטכני שחל במנועו של אוריה במרוץ החולות בפלמחים ומנע ממנו ניקוד במרוץ זה, דבר שבדיעבד גרע ממנו את אליפות העונה. האכזבה השלישית באה מצידו של דן מיה שסומן כהבטחה גדולה ועם פציעתו של יוני לוי והיעדרותו מהליגה, היתה ציפיה כי דן ישאב לוואקום בצמרת ולא כך היה. מה קרה?
 תובל דובדבני

דן: "התפזרתי. העונה הזו התפזרה לי ואני יודע שאיכזבתי וגם התאכזבתי בעצמי. מספר פעמים התקלקל האופנוע ובאין חלקים נאלצתי לקחת אופנועים שאינם שלי או לחכות לחלפים ולהיות תלוי בתיקון שמתארך יתר על המידה. האימונים נפגמו. צריך להבין שעל מנת לעמוד בציפיות כבדות כפי שהיו ממני בקטגוריה כה חזקה ומשמעותית, אני צריך לקיים שגרת אימון של ארבע רכיבות שבועיות, חדרי כושר ואורח חיים של ספורטאי. בפועל התאמנתי הרבה אך לא בצורה הנכונה. גם האופנוע לא עמד במעמסה והתקלקל למעלה מן הצפוי. כמו כן אני לא בטוח שבגילי הצעיר אני מתאים להובלה של קטגוריה כזו. אני שאפתן מאד אבל כשאני בלחץ אני עושה שטויות. בנוסף גם נפצעתי במהלך האימונים פציעה שהשביתה אותי משני מרוצים והלכה לה הליגה".

ניצן: "כדי למנוע את הלחץ הנפשי הזה שדן מדבר עליו, קבענו את כלל הבסיס שבכל קטגוריה ירכבו יחד ותיק וצעיר. בשל פציעתו של שלום והיעדרו, נשאר דן בודד בשדה המערכה".

תובל דובדבני: "באמצע העונה הקודמת ב-2007-8 צורפתי לקבוצה בהמלצת אוריה. לא קיבלתי מהקבוצה אופנוע ואני נאלץ לרכב עם שלי שהוא אופנוע המיועד למוטוקרוס. זה פגם בהישגים שהייתי אמור להביא. אני גומר כל מרוץ מותש. אופנוע מוטוקרוס כל כמה שלא יהא מוסב לאנדורו לא יהיה הדבר האמיתי, והתוצאות מדברות. כיוונתי גבוה אך בפועל פגעתי נמוך. נמוך מדי".
דן מיה

"את העונה הקודמת סיימתי במקום השלישי המכובד והמשכתי להתאמן חזק מאד, כשלוש ארבע רכיבות בשבוע. אך אז נפצעתי בטיול בנגב ולא יכולתי ליטול חלק במרוץ אחד. כך התרחקתי מתמונת האליפות העונה הזו. אני יודע שמה שקרה איתי אינו אידיאלי ואני מאוכזב".

כאמור, בשנה הבאה מתגייסים שני עמודי התווך הללו של הקבוצה וניצן ואוריה יצטרכו לשדד מערכות בינם לבין עצמם, להחליט על מדיניות אימונים, להזרים לקבוצה דם חדש, ולצאת אל דרך המלך המתאימה ליצרן המכובד שהם מייצגים ולרף הגבוה שהם הציבו בדרך האידילית שלדעתם צריך הספורט הזה להתנהל.


for gallery, click here

21 תגובות לכתבה

  1. 1.
    ey@l

    ראשון! אחלה רוכבים,אחלה קבוצה,בהצלחה בעונה הקרובה! תמונות יפות,יפות…אגב איפו זה צולם?

  2. 2.
    אהוד

    יופי.
    הכל יופי.
    יופי של כתבה, יופי של יוזמה של מטרו, ויופי של רוכבים. כן ירבו.

  3. 3.
    אלי

    נראת מאוד מאורגנת! כל הכבוד
    אבל נראה לי שמינימום שמישהו בקבוצת "מירוצים" צריך לעשות זה לפחות להרים את המרפקים, אולי זה רק אני.

  4. 4.
    Nihil

    כל הכבוד לקבוצה, וכל הכבוד פולגז על סידרת הכתבות! מקווה שזאת תהיה טפיחה על השכם לעמלים.

  5. 5.
    yonatan levy

    כל הכבוד לקבוצת ימאהה ולעומדים בראשה, ניצן ואוריה,רוכבים ואנשים רציניים ומקצועיים, כל הכבוד ובהצלחה בשנה הבאה…

  6. 6.
    tc 250

    תובי אתה חיה!!!!

  7. 7.
    תובבבבבבבבבבבבבלל

    החייייייייההההההההההההההההה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  8. 8.
    רביד פרץ

    כל הכבוד לקבוצת המרוצים של הסמל של מדינת ישראל כחול לבן נקווה שיהיו נצחונות שנה הבאה ולשלום השמן תחזור להיתחרות שיהיה הקשן באינדורו בהצלחה שלכם באהבה רביד פרץ רוכב ימאה yzzzzz 250 yzzzzzzz 125 yzzzzzzz85 כ.ח.ו.ל. ל.נ.צ.ח. ה.י.ה. 10 ו.ת.מ.י.ד. י.ש.א.ר. 10

  9. 9.
    נתי ברששת

    אין ספק שאוריה אחד התותחים שקיימים בענף ואני מקווה לראות אותו מכוון הכי גבוהה שאפשר ולראות את הכחולים על החלק הגבוהה בפודיום

  10. 10.
    KTM

    אין כמו KTM

  11. 11.
    וטוב שכך...

    עאאאלק

  12. 12.
    נועם

    תובי תעשה לי ילד

  13. 13.
    חיים

    כל הכבוד לזאביק, אוריה ,ניצן ניר והצוות וכמובן הצלחה בהמשך. מי שקורא את הכתבה מבין מדוע ימהה-מטרו היא שם לאיכות

  14. 14.
    ל - 1

    רוב התמונות ממרוץ שהתקיים בדורות וחלקן ממרוץ תרקומיא. מירוצים שהתקיימו בעונה שחלפה.

  15. 15.
    לאליקו אוחנה

    תתחיל לחמם מנועים הולך להיות חם השנה , אני מאוד מקווה בשבילך שתיהיה במקום הראשון השנה . אוהבת המעריצה שלך .

  16. 16.
    יוחאי

    "גם דובדבני וגם מיה עומדים בפני גיוס ושאלת השתתפותם בעונה הבאה לא עולה כלל על הפרק". אתם הבנתם את זה? הרי אם הם היו ספורטאים בענף אחר, הם היו מקבלים מעמד מיוחד מצה"ל וכן היו משתתפים, אבל רק אצלנו בישראל ספורט מוטורי לא נחשב כלל לספורט (אפילו עם החוק המז***ן).

  17. 17.
    האקליפטוס ממגידו

    ליוחאי, אולי השתתפותם "לא עולה כלל על הפרק" כי הם מעדיפים להתנדב ל"יחידה" ולא להעביר את הזמן ב"מעמד מיוחד"? ככה חונכו הגלמים מהעמק וטוב שכך. ולדן ותובל- המון הצלחה בדרך שבחרתם וחיזרו בשלום הביתה:)

  18. 18.
    yamaha

    איפה הנציגות של ימאהה בראלי חוצה ישראל???
    כאילו היבואן בארץ לא קיים
    בושה לימאהה!

  19. 19.
    לאקליפטוס

    אתה ממש דיסקרתי יחסית לגלמים מהעמק

  20. 20.
    rasta

    כנראה שצריך לארגן ערב התרמה לקבוצת ימהה

  21. 21.
    אני

    רק שלום יוכל להחזיר את הכבוד המיוחל לקבוצה הכחולה טפלו בזה כל השאר הוא ידאג כבר

כתיבת תגובה

התגובות מופיעות באתר לאחר אישור המערכת. עקב כך ידרש פרק זמן בין שליחת התגובה ובין פרסומה בפועל. נא הקפידו להגיב ענינית ובצורה הולמת.

אין להגיב בשם גולש, ארגון או מוסד אחר. המערכת שומרת לעצמה את הזכות לא לפרסם תגובות לא ענייניות, הכתובות בצורה שאינה נאותה או שנכתבו בשמו של אחר.

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>