מבחן השוואתי קטנועי 125 סמ"ק – "סיבוב נוסף"

הקטגוריה ממשיכה לפרוח וההיצע מוסיף להתרחב. סיבה טובה עבורנו לבצע מבחן מקיף ומעודכן נוסף

במבחן ההשוואתי הראשון שלנו לקטנועי 125 סמ"ק לפני 3.5 שנים, השתתפו 4 קטנועים. ככה די בקושי הצלחנו ללקט כמה כלים שיתאימו לנישה שכמעט ולא הייתה קיימת אז. אחרי שנה וחצי, חודשים ספורים אחרי שנכנסו לתוקף תקנות הרישוי החדשות, כלל המבחן ההשוואתי שלנו כבר 10 קטנועים, וזה עוד אחרי שניפינו כשליש מהכלים בשוק כיוון שקבענו רף עליון של מחיר – עד 20,000 שקל. אותו מבחן אגב, הפך לאחת הכתבות המבוקשות ביותר אצלנו בפול גז.

חלפו להן עוד שנתיים נוספות בהן השוק המשיך לגדול והביקוש לכלים הללו פרח. במקביל, הגעתם של כלים חדשים מחייבת אותנו עכשיו לבצע מבחן נוסף ועדכני יותר. הפעם כבר לא מדובר ב-10 או 15 כלים; כמות הכלים הרלוונטיים כמעט ושולשה(!). אם נתוני המכירות היבשים לא שכנעו אתכם עד כמה הקטגוריה הזו חמה – הנתון הזה כבר מספק הוכחה חותכת.

אז החלטנו שעושים מבחן השוואתי נוסף. כמובן שלא ניתן לבצע מבחן השוואתי ל-30 ויותר קטנועים בו זמנית. זה יהיה בלתי אפשרי טכנית ועוד יותר מכך – יחמיץ את המטרה שלנו: לתת תשובה אמינה ומדויקת לשאלה – מי הוא קטנוע ה-125 המומלץ מכולם. חייבים אם-כן לקבוע גבולות ברורים ולברור את העשירייה הרלוונטית ביותר.

איך עושים את זה? ובכן, שמנו את עצמנו בנעליהם של הרוכשים הפוטנציאלים. בשלב הראשון ירדו מהרשימה הכלים היקרים. מי שבוחר קטנוע 125 עושה זאת כי הוא מחפש כלי תחבורה יעיל, ובמחיר סביר. אחרי הרבה התלבטויות קבענו את הרף העליון על 18 אלף ש"ח. עכשיו השאלה הקשה יותר – מהו הרף התחתון? כדי לענות על השאלה הזו הסתכלנו על השוק: הכלים השכיחים יותר הם לאו דווקא הזולים ביותר, ממש לא. ישנה העדפה ברורה לכלים שבאמצע קשת המחירים. בחיפוש אחר אותו כלי תחבורה, דורשים הקונים גם רמת אבזור וביצועים מינימאלית מסוימת. לבסוף קבענו את הרף התחתון על 14 אלף ש"ח. בנוסף, הפעלנו שיקול-דעת פרטני וכלים שלא כיכבו במבחן הקודם (הג'וקי והפיפל, למשל) הורדו מהרשימה, אבל את ה'מובי' הוותיק בחרנו להוסיף למרות שהוא מעט מתחת לגבול התחתון, וזאת בשל הפופולאריות הרבה שלו.

את הכלים בחנו במהלך סוף-שבוע ארוך במהלכו חרשנו איתם כבישים עירוניים ויצאנו לפרברים. בדקנו אותם לעומק וחילקנו ציונים לפי 10 סעיפים שונים (מנוע, מתלים, בלמים, עיצוב ועוד). בדקנו איתם גם האצה למרחק נתון, תצרוכת דלק ואת סטית מד-המהירות. בסופו של המבחן התכנסנו ובחרנו את המנצח. הנה הם לפניכם.

קימקו 'מובי' 125XL. מחיר: 13,755 ש"ח

את המובי החלטנו לשלב במבחן למרות מחירו, שממקם אותו מעט מתחת לרף. את המבחן ההשוואתי הראשון שלנו הוא ניצח, ואילו במבחן הקודם, למרות הביקורת, בסך-הכל אהבנו אותו. בסופו של דבר, מדובר באחד הקטנועים הפופולאריים ביותר, ובשביל זה לא צריך נתונים מהיבואן – מספיק להסתובב בחניון קטנועים ממוצע.

מעבר למחיר הנמוך, נוסחת ההצלחה שלו היא פשטות ושרידות בעבודות שליחות תובעניות. יש לו מדרס שטוח, רחב וגדול יחסית, שביחד עם וו-תלייה נוח ניתן לסחוב עליו לא מעט. מתחת למושב (פתיחה מהסוויץ') יש מקום לקסדת 3/4 בלבד, ובתא הקטן מלפנים תוכלו להכניס ארנק וסלולארי. גם הסבל המקורי מאחור מוכן ומזומן לסחוב עבורכם מטען. אהבנו את פתח התדלוק הנוח מלפנים. לוח השעונים כולל את המינימום הנדרש והוא פשוט ונאה.

ועכשיו למסקנה הבלתי נמנעת: עבר זמנו. גם בקטגוריה הצנועה הזו העניינים מתקדמים, וה'מובי' נותר מאחור. בהשוואה לאחרים, המתלים כבר לא עומדים בסטנדרט. התמסורת לא מגיבה מהר מספיק לדרישות המשתנות ולמרות המנוע הערני – התוצאה כבר לא טובה דיה. גם בסעיף הבלמים ניכרת התקדמות אצל האחרים בעוד שבמובי, האחורי נותר ספוגי והקדמי נטול רגש. לבסוף, מראהו כבר מיושן ולא עדכני. בשוק השליחויות מקומו עוד כנראה מובטח לשנה-שנתיים, אבל בשוק הפרטי אין לו מה לחפש.

דבר המורכב: מושב קטן מדי שבועט במרץ, אין איפה להחזיק ולא נוח לשים את הרגלים.
תכלס: קימקו, מה עם מחליף?

פיאג'ו 'פליי' 125('Fly'). מחיר: 14,984 ש"ח

עם ה'פליי' החדש של פיאג'ו טרם נפגשנו קודם לכן. היצרן האיטלקי לקח את יחידת הכוח המוכרת (ה'לידר' – מנוע מקורר אוויר, 124 סמ"ק, מאייד, 10.6 כ"ס) והלביש אותה על קטנוע פשוט עם צמד גלגלי "12. פה-ושם פוזרו רמזים על הקרבה המשפחתית לווספה (הפנס הקדמי, למשל) ו… שלח אותו לסין, שם הוא מורכב לטובת מחיר תחרותי.

עדויות למוצאו הסיני כמעט ולא ניתן למצוא. אם להתעקש, אזי צירי המושב והתא הקדמי, וכן תושבת הסוויץ', מעידים על הרכבה לא מוקפדת ברמה שהתרגלנו לקבל מפיאג'ו-איטליה, אבל זהו; הגימור בסך הכל טוב. מתחת למושב יש מעט מאד מקום ואילו בתא הקדמי הננעל ניתן להכניס בקבוק קטן ומסמכים. לא אהבנו את פתיחת המושב, עם מנעול בצידו, וכן את מיקום פתח התדלוק – מתחת לאותו מושב. מנגד, אהבנו את המדרס השטוח וכן את המושב ותנוחת הישיבה – למרות המימדים המוגבלים. אי אפשר גם להתעלם מלוח המחוונים – פשוט אבל איטלקי לגמרי בעיצובו.

מכל הפרטים הקטנים והטרחניים הללו תשכחו במשיכת הגז הראשונה. המנוע מזמזם בחלקות ובמרץ רב ונשמע כמו מנוע-חשמלי קטן, והתמסורת, במיטב מסורת פיאג'ו, פשוט נפלאה: חלקה, מגיבה מהר ומדויק, ובכל מצב. ביחד עם בלמים טובים (דיסק לפנים, תוף מאחור), מתלים מעט על הצד הקשה אבל טובים בסך-הכל, והיגוי זריז מאד, והפליי הופך לטיל עירוני קטן וכייפי, עם הרבה חן וקסם. חמוד מאד.

דבר המורכב: מושב פצפון וקשה למקם את הידיים, אבל הרגליות נוחות יחסית.
תכלס: בזזזזזזזזזזזזזזזזזז אחד ארוך, ואתם בצד השני של העיר.

סאן-יאנג VS. מחיר: 14,770 ש"ח

את ה-VS אהבנו במבחן הקודם שעשינו. היו לכך שתי סיבות עיקריות: הראשונה, הוא היה חדש לגמרי, מהניילונים כמעט, וכלי המבחן פשוט הרגיש מצוין. השנייה נעוצה במתחריו הישירים על נישת "הקטנטנים" באותו מבחן – המובי והג'וקי. עכשיו במבחן הנוכחי, קטנוע המבחן שלנו עם כמעט 4,000 ק"מ (ולא שלדעתנו זה אמור לשנות, אבל זו עובדה), ואילו בזירת המתחרים כבר יש קטנועים מודרניים וטובים יותר.

כך או כך, קלף היתרון המשמעותי ביותר של ה-VS נעוץ בתא המטען הענק (נפתח מהדופן) במונחים של 125. אהבנו גם את הפתיחה המהירה של פתח התדלוק מלפנים, דרך הסוויץ', וגם את המדרס המרווח עם וו התלייה שמתחת למושב. תנוחת הישיבה מעט צפופה יחסית אבל לרגליים יש לא מעט מקום להימתח לפנים. העיצוב שלפני שנתיים גרף מחמאות עורר הפעם מחלוקת: חלק טענו לחיוב וחלק לשלילה, אולם בשורה הסופית המראה ספורטיבי ונאה.

המנוע סוחב היטב ואילו התמסורת יותר ממשביעת רצון, ואת מבחן התאוצה שלנו (ראו טבלה בסוף) הוא מסיים במקום גבוה. אפשר להרגיש את זה בכביש וביחד עם היגוי זריז, ה-VS עושה את העבודה העירונית המוטלת עליו. המתלים לעומת זאת, הרבה פחות – כביש משובש הכניע אותם והקטנוע התנדנד באופן מטריד. גם הבלמים לא כיכבו, כאשר האחורי ספוגי וחלש ואילו הקדמי נקודתי מדי, כך שביחד עם מתלה קדמי רכרוכי, נוצר שילוב מעצבן שהרגיש מאד לא איכותי.

דבר המורכב: מושב צר מדי ואין מיקום טוב לידיים; רגליות מאד לא נוחות.
תכלס: יש בו חלקים טובים יותר, וכאלו שהרבה פחות. כמו עוף בגריל.

פי.ג'י.או G-Max 125. מחיר: 14,990 ש"ח

מכל הקטנועים במבחן שלנו, ה-G-Max נראה הספורטיבי מכולם. זאת ועוד, יושבים עליו גבוה וקרבי, עם תחושה של שליטה מושלמת. המנוע לא מזמזם, פועם או רועש – הוא נוהם, נובח ורועם (יחסית). כשנותנים פול גז מד הסל"ד מזנק כלפי מעלה ורק חסר "46" על הדופן. כמה מביך שאחרי כל אלו הפי.ג'י.או משיג את הזמן הארוך ביותר בזינוק מהמקום, ואת המקום הנמוך ביותר בדרוג הבוחנים בסעיף המנוע.

אבל כדי להשלים את התמונה המלאה, קבלו גם את הפרטים הבאים: אותו טיוואני ספורטיבי למראה גורף את הציון הגבוה ביותר בסעיף העיצוב, וחשוב יותר מכך – בסעיף הבלמים. יש לו צמד דיסקים שנועלים אותו למקום עם נשיכה חזקה וים של רגש. רוצים עוד? בסעיפי המתלים (יש לו מתלה יחיד במרכזו) וההיגוי הוא ממוקם במקום השני עם ציון גבוה מאד. הוא מתמרן מעולה ואוכל את הכבישים הגרועים באדישות וביעילות. התמונה עכשיו ברורה – הפי.ג'י.או לא רק נראה (ונשמע) ככלי שרוכבים עליו במרץ, הוא אכן כזה. שוב, חבל רק שהמנוע לא שם עם שאר הקטנוע: היציאה מהמקום איטית מדי והתגובה מעט עצלה.

ועוד כמה פרטים שכנראה קצת פחות ישנו לרוכש הפוטנציאלי: המושב נפתח מהסוויץ' וחושף תא-מטען בו נכנסת קסדה שלמה. פתח התדלוק נפתח באופן דומה וממוקם בנוחות בין רגלי הרוכב. לוח השעונים מקיף וכאמור כולל גם מד סל"ד, ויש אפילו מדומם חרום צמוד לבוהן ימין. על כל צרה שלא תבוא.

דבר המורכב: מושב מחליק ורגליות לא נוחות אבל מיקום הידיים הוא טוב. גבוה.
תכלס: לא חייבים "46", אפשר גם "27".

סאן-יאנג HD125. מחיר: 15,770 ש"ח

ה-HD הותיר עלינו רושם מצוין במבחן הקודם. ומה קורה איתו במבחן הנוכחי? לא נאריך במילים, רק נספר לכם באילו סעיפים הוא זוכה אצלנו במקום הראשון: מנוע, תמסורת, היגוי, מתלים ונוחות. בסעיף הגימור הוא במקום הראשון ביחד עם צמד קטנועים נוספים. אם חשבנו שמקרה ה-VS יחזור על עצמו, וכלים חדשים יעקפו אותו בסיבוב – טעינו.

ה-HD הוא היחיד כאן עם גלגלי "16, ומשלמים על זה כמובן בנפח אחסון. מתחת למושב (פתיחה מהצד) תשכחו מקסדה, אפילו קטנה; אולי תיק בינוני. גם את פתח התדלוק שנמצא מאחור לא אהבנו כל-כך. מנגד, מלפנים ישנו מדרס שטוח עם וו-תלייה מתחת לכידון. תנוחת הישיבה זקופה ומאד נוחה ויש די והותר מקום לרגליים. חוות הדעת על העיצוב לא הייתה אחידה אבל רוב הבוחנים סברו שמדובר בכלי נאה.

אבל בואו נפרוט את הציונים הגבוהים בסעיפים האמורים למילים. ה-HD מציג רמת ביצועים אחרת משאר הכלים, פשוטו כמשמעו. לא רק הזינוק מהמקום או המהירות הסופית, אלא גם לכל אורך תחום הביניים וגם בתגובת המצערת, מה שמתורגם לעקיפות וחמיקות בטוחות יותר בתנועה. כשמגזימים, הבלם הקדמי עושה את ההיפך, ועם רגש ונשיכה טובה. האחורי (תוף) מעט חלש. הגלגלים הגדולים בשילוב עם מתלים שמכוילים נכון מאפשרים ל-HD לטוס נמוך מעל לכל הצרות, וההיגוי, שצריך קצת להתרגל לתחושה השונה שלו לעומת קטני-הגלגלים, יציב מאד ומשרה בטחון. מה עוד צריך?

דבר המורכב: מושב נוח, רגליות נשלפות שממוקמות נכון. נוח.
תכלס: "אחי, סגור שזה כולה 125?"

קימקו ניו-דינק 125E. מחיר: 17,244 ש"ח

שני קטנועים במבחן שלנו יכולים להתקרב להגדרה של "קטנוע מנהלים" – הג'וירייד והניו-דינק. מדובר בכלים בהם הישיבה נמוכה יותר, עם רגליים שלוחות לפנים, מושב ארוך ומפנק עם תמיכה למורכב, תא-מטען גדול, תחושה איכותית ופוזה סולידית. הניו-דינק הוא בדיוק כזה.

בתא המואר שמתחת למושב (פתיחה מהסוויץ') נכנסת קסדה מלאה ונותר עוד מקום. גם על הסבל הקטן שמאחורי משענת המורכב ניתן לקשור תיק קטן. על המדרס השטוח ניתן למקם עוד כמה שקיות ולקשור אותן לוו שמתחת לכידון. רגליות המורכב נשלפות בלחיצה קלה ואילו לוח השעונים מקיף, מלא ומרשים. המושב רך ונוח, אבל חלק מהבוחנים גרסו שהוא רך מדי ושוקע.

קטנוע המבחן שלנו לא היה חדש אלא עם קילומטרז' כפול ומשולש משאר הכלים. עם 9,200 ק"מ על השעון, ועוד ככלי הדגמה, מצבו לא היה אופטימאלי והוא לא היה חף מבעיות. הבלם הקדמי למשל היה נקודתי מדי ונעדר רגש ואילו המתלים הרגישו עייפים ורכים מדי, בוודאי בהשוואה לרושם המצוין שהותירו עלינו במבחן הקודם. חבל.

ועדיין, למרות הכל, נוחות הרכיבה טובה מאד, בעיקר ביציאה לכבישים היותר מהירים. בעיר הצפופה תנוחת הרכיבה תתאים פחות, ועוד יותר מכך מפריעה תגובת המנוע הרגועה מדי, על גבול העצלה, בתזוזה מהמקום. גם ההיגוי מתאים יותר לשיוט ופחות להשתחלות בפקקים. המורכב מאחור יהיה מבסוט יותר מאשר על כל כלי אחר, וגם המרכיב לא יתלונן. כך או כך, כחדש – במבחן הקודם – הצליח הניו-דינק לכבוש אותנו. אז מה קרה הפעם? אולי הקילומטראז' הנוכחי פשוט מציג תמונה אמיתית של בלאי גבוה? קשה לענות על השאלות הללו, אך השורה התחתונה נותרת בעינה. הניו דינק שהשתתף במבחן הזה, מאבד נקודות.

דבר המורכב: כמעט מושלם.
תכלס: "את המזדה 6 השארתי בבית"

הונדה אינובה 125. מחיר: 16,995 ש"ח

לא, זו לא בדיחה. האינובה קרובה יותר להיות קטנוע מאשר אופנוע, ונופלת בתוך תחום המחירים שלנו. המחשבה הראשונה הייתה להוציא אותה מהמבחן, אבל אז, בדיוק בגלל זה, שילבנו אותה בכל-זאת. בשביל העניין. אבל בואו נבהיר משהו ישר מההתחלה – היא לא באמת מתחרה בפלסטיקים האוטומטיים האחרים שכאן. מה שכן, האינובה, שמהווה בעצם גרסה מודרנית יותר של ההונדה קאב, ומיועדת יותר מהכל לשוק השליחויות, היא אחת האלטרנטיבות למי שרוצה להיות שונה ולעשות דברים אחרת. ממש אחרת.

אחד הדברים המשעשעים היה לראות את תגובת הבוחנים. אחרי הסבר קצר על תיבת ההילוכים – 4 הילוכים ברגל, מסודרים הפוך מאשר באופנוע ומצמד אוטומטי – שולבה האינובה במבחן שלנו כשווה בין שווים. בהתחלה היא גררה התנגדות ו'אנטי'. ככל שהתקדם המבחן הללו הלכו ופחתו עד שבסוף היום האחרון היא זכתה גם פה-ושם למחמאות. יותר מבוחן אחד הבינו את הקטע שלה (אבל היו גם את אלו שהמשיכו לנטור לה טינה).

ובהחלט יש בה קטע מיוחד, ואנחנו לא מתכוונים לאמינות, לפשטות הטיפולים או ל-40 ק"מ לליטר שהיא עשתה אצלנו. אם אתם בקטע של המזרח הרחוק, תאילנד למשל, היא יכולה לקסום לכם. אם אתם אוהבים את המשחק עם ההילוכים, והניסיון הבלתי-נגמר להחליף אותם חלק ולא להתבלבל בין הורדה והעלאה, גם זה יכול להיות עיסוק לא רע בדרך לעבודה.

שאר הסעיפים לעומת זאת, לא ממש מלהיבים. מתחת למושב יש בקושי מקום למנת פלאפל. המתלים קשיחים, התפעול גס, הבלמים בסדר עם קדמי טוב ואחורי חלש, הרגליות לא נוחות והתנוחה לא להיט. רציתם את הספרטניות של הודו? קיבלתם.

דבר המורכב: קטע קטע, אבל המושב ארוך ונוח(!). המתלים לעומת זאת, גורמים לתחושה של ציפור.
תכלס: "הזמנתם עם פטריות?"

הונדה ניו-ליד. מחיר: 17,000 ש"ח

הניו-ליד הפתיע מאד. אחרי שמביטים על מימדיו הצנועים ("10 אחורי), על חזותו התמימה ומתיישבים על המושב הנמוך, הציפייה היא לכלי איטי וחלש יחסית. גם המנוע חרישי וסופר חלק, והוא בנפח של 110 סמ"ק בלבד. הכל מאד ידידותי ומתמסר בהונדה הקטן – תגובות המנוע ובעיקר התמסורת המצוינת – ואין מה לצפות לביצועים מיוחדים, נכון?

לא בדיוק. בעיר ההונדה הקטן רחוק מלהיות פראייר, להיפך – במבחן התאוצה למרחק נתון הוא עקף 3 כלים אחרים והתמקם בערך באמצע. בתחום הביניים, התחום החשוב ביותר בתנועה עירונית, הוא הרגיש חזק עוד הרבה יותר. איפה הוא בכל זאת משלם? במהירות הסופית על כבישים מהירים יותר. מד המהירות נעצר על כ-85-90 קמ"ש, אבל הפער בפועל הוא לא 20 קמ"ש, כמו שנדמה, אלא פחות: בעוד שמדי המהירות של כל השאר מזייפים בכ-10% בממוצע, זה של ההונדה מדויק להפליא. המהירות הסופית אכן נמוכה, אבל פחות מההפרש שמציגים המחוונים. הניו-ליד היה יכול להמשיך להאיץ אלמלא ההגבלה שעוצרת אותו, כנראה לטובת אריכות-ימים.

את המנוע משלימים מתלים טובים וסופגים והיגוי מצוין. רק בכביש מאד משובש משלמים על הגלגל הקטן מאחור. מערכת הבלימה סבירה בהחלט והיא משולבת. מתחת למושב (נפתח מהסוויץ') תמצאו מערה במונחים של 125, ויש גם תא מסמכים מלפנים ואף וו-תליה; המדרס – שטוח, ואילו רגליות המורכב מותקנות על ציר. נקודת ביקורת: בתצורתו המקורית מגיע הניו-ליד ללא רגלית-צד. טיפשי.

דבר המורכב: מושב נוח אבל מוטה יותר מדי לפנים. הידיות נוחות ורק הרגליות גבוהות מדי.
תכלס: קטן, ממזר ולא פראייר בכלל.

סאן-יאנג ג'וירייד 125. מחיר: 17,270 ש"ח

הג'וירייד קיים פה מאז ומתמיד. לפחות ככה זה נראה בכבישים. רובם של הכלים הם הדגמים הגדולים יותר, אבל גם 125 לא חסרים. הוא מיוצר שנים ארוכות ללא שינויים משמעותיים וכבר הגיע הזמן למחליף. לא רק אנחנו חושבים כך אלא גם סאן-יאנג, שבתערוכת מילאנו האחרונה הציגה את המחליף שצפוי להגיע תוך מספר חודשים. התלבטנו קצת אם לבחון את הדגם היוצא, ולבסוף החלטנו שכן. שוק המשומשים מוצף בכאלו ולמען האמת, השוואתי 125 ללא הג'וירייד נשמע לנו מוזר מדי.

מוזר או לא, בהחלט הגיע הזמן לשדרג. דחוף. העיצוב כבר מיושן ומשעמם ואיכות הספיגה של המתלים כבר לא ברמה המקובלת. הללו רכרוכיים מדי (ובהרכבה הם נכנעים לגמרי) וביחד עם שלדה בינונית כבר לא מספקים את הסחורה. גם בתחום הבלימה רושמת הקטגוריה שיפור בעוד הג'וירייד עדיין בשלו, מאחור. בקו ישר העניינים סבירים אבל בפניות הוא מתנדנד ומפחיד. במהירויות עירוניות נמוכות ההיגוי סביר, אבל לא מספיק כדי למנוע ממנו לקבל את הציון הנמוך ביותר בסעיף החשוב הזה.

מנגד, עדיין עומדים לו לזכותו שני סעיפים חשובים אחרים. הסעיף הראשון הוא המנוע החזק, עם התמסורת הטובה, שכאשר נדמה שנגמר לו הכוח – הוא פשוט ממשיך להאיץ, ואילו הסעיף השני הוא סעיף השימושיות, שם זוכה הג'וירייד למקום הראשון. נפח האחסון מתחת למושב הוא עצום. אם זה לא מספיק, יש גם מדרס שטוח ענק. את הארנק שימו בתא הצדדי הנוסף מלפנים. לוח השעונים ברור, ואפילו מיגון רוח סביר יש לו. הג'וירייד נראה אולי כקטנוע מנהלים אבל למעשה הוא כלי עבודה חרוץ.

דבר המורכב: מושב נוח אבל הנטייה לפנים פוגמת. הרגליות ממוקמות מצוין.
תכלס:בדקה וחצי שקראתם את שלושת הפסקאות הללו – נמכר עוד ג'וירייד.

אנד דה ווינר איז…

שני דברים בלטו במבחן. הראשון הוא טבעי ומובן מאליו – העובדה שמדובר בקטגורית מתחילים אין פירושה שהיא עומדת במקום. כמעט בכל הסעיפים אנחנו רואים שיפור בביצועים וביכולות הכלים. התוצאה הבלתי נמנעת היא דחיקתם של אלו שאינם מתעדכנים החוצה.

הדבר השני ששמנו לב אליו הוא עד כמה יכולים הכלים הללו לעשות את הדברים אחרת. כולם פה (למעט האינובה) קטנועי 125 סמ"ק אוטומטיים, אבל אפשר לזהות נישות שונות גם בתוך הקטגוריה הבסיסית הזו: קטנים יחסית (פליי, ניו-ליד), "כאילו" מנהלים (ניו-דינק, ג'וירייד), גדולי גלגלים, ספורטיביים, ועוד. המגוון רק הולך וגדל.

לפני שנסיים ונבחר את המנצח, עוד כמה מילים על שני כלים שראויים להן. קודם כל ה'פליי' החדש של פיאג'ו. מדובר בחבילה קטנה, קומפקטית ומתומחרת נכון. החזות אולי לא מושכת את העין יתר על המידה, אבל הכמויות הלא מבוטלות של קסם ושובבות שמתחת לפלסטיק, דיברו אל רובנו. הקטנוע השני הוא ה'ניו-ליד'. מראה סולידי, משעמם אפילו, עם מנוע מעט קטן יותר ולכאורה גם חלש – עד שיוצאים איתו לסיבוב עירוני, עם מטען מתחת למושב, מורכב מעליו, ולאורכו של כביש משובש במיוחד. פצצה של קטנוע עירוני.

עכשיו אנחנו מסכמים ומחפשים את המנצח. מראש צמצמנו את טווח המחירים במבחן והתמקדנו בתחום הרלוונטי ביותר בשוק הישראלי. בהיותנו ממוקדים וענייניים – כל אחד מהבוחנים נדרש לענות בסיומו של המבחן על שאלה אחת בלבד, פשוטה והכי ישירה שאפשר: "איזה מהכלים הנבחנים היית קונה, מכספך הפרטי, ועבור שימושך האישי?".

דירוג הבוחנים היה חד משמעי. הסאן-יאנג HD125 היה – שוב – התשובה לשאלה הזו; 8 מתוך 9 בוחנים בחרו בו. כולם אהבו את כוח המנוע, את איכות המתלים ואת התנהגות הכביש וההיגוי שלו. אין מקום לקסדה? ארגז מאחור על הסבל יפתור זאת. כולם הסכימו שבמקרה הספציפי הזה, עם יתרונות הגלגלים הגדולים אי אפשר להתווכח. כבוד.


 



מערכת פול גז רוצה להודות מקרב לב לאנשים שעזרו בהפקת המבחן:
אייל פרדר, מוניק אורבי, גידי גולן, ענבר מגן, בועז בר, אורי צוריאל, אלי לייבנר, גיא אלימלך, צור גנוסר, שני ולקר.



* הכתבה נערכה בתאריך 15.2.09, 17:20 – למחירי הקטנועים קימקו מובי, פיאג'ו פליי וקימקו ניו דינק התווספו אגרות והוצאות רישוי.

 

for gallery, click here

 

 

125 תגובות לכתבה

  1. 1.
    מערכת פול גז - טל

    מגיב 92 (יוגב מודלין) – כמה עובדות ברשותך:

    1. פורמט המבחן זהה למבחן הקודם שנעשה לקטגוריה זו. למעשה, חלק גדול מהבוחנים השתתף גם במבחן הקודם.
    2. במבחן זה נבדקו יכולות כל הכלים בהרכבה. בדיוק בגלל זה יש את "דבר מורכב" על כל כלי.
    3. במבחן זה הבוחנים רכבו עם הכלים גם מחוץ לעיר – ישנה התיחסות לכך בטקסט וכמובן אפשר לראות זאת בתמונות.

  2. 2.
    מערכת פול גז - טל

    לנועם – מגיב 36: בעקבות הערתך, נעשתה פניה נוספת לחברת עופר אבניר. אכן, מחירי הכלים שהתקבלו לא כללו אגרות והוצאות רישוי בטעות. המחירים בכתבה עודכנו והתווספה הערה בנושא בתחתית הכתבה.

    תודה וסליחה עם הגולשים.

  3. 3.
    מערכת פג"ז-אבי פ.

    מס. 7 – הדילן לא משווק יותר
    מס. 9 – לא, זה שמו המדויק של הקטנוע
    מס. 11 – השיווק של הג'וירייד לא יפסק. הקטנוע יוחלף בדגם חדש.
    מס. 12 – המחיר של הניו-ליד הוא כמו שציינו בכתבה. אנחנו מתייחסים אך ורק למחיר המחירון הרשמי המלא, כמו שהוא נמסר לנו מהיבואנים (וזו גם תשובה למס. 36). אנחנו לא מתייחסים להנחות ומבצעים, גם אם היבואן נותן אותם באופן קבוע; הבסיס היחידי להשוואה בין מחירי הכלים הוא המחיר הרשמי.
    14, ובעצם כל מי שהתייחס לקסדה ב-HD – אנחנו בודקים עם מספר קסדות מודרניות בגודל ממוצע. אתם הצלחתם להכניס קסדה? אשרכם, אבל זה עדיין לא מוכיח לגבי הכלל.
    19, לא רכבנו שנתיים רצוף על ה'מובי', אבל כן רכבנו עליו במקביל ל-8 קטנועים אחרים. המסקנות שלנו שונות ובניגוד אליך, בעליו של קטנוע כזה, מאוזנות.
    20. בגלל תנאי מזג אוויר (רוח חזקה במיוחד), שגיאת המדידה במהירות הסופית גבוהה מדי כדי לקחת אותה בחשבון ולפרסמה.
    30, 37 – שימו לב ממש בסוף המבחן לאימג' גדול וברור "למפרט טכני… לחצו כאן".
    31. אנחנו מסכימים שלקוראים מגיע יותר – מגיע להם בעיקר טוקבקיסטים שיקראו, ולפחות ינסו להבין, לפני שהם בוחרים להגיב.

  4. 4.
    kid31

    כל הכבוד, עכשיו מחכים למבחן השוואתי של אופנועים בין 55,000 ל65,000 שח.

  5. 5.
    אRני

    אחלה מבחן, תודה פולגז !

  6. 6.
    365

    אולי כדאי למעשות מבחן לכל הקטנועים גדולי הגלגלים ?
    אתם (ואני) אוהבים אותם וזה יעשה טוב לקטגוריה.

  7. 7.
    R-יק

    משהו אחד לא כ"כ ברור…
    למה יש שם מישהו שלובש נחש במקום מכנסיים? ויותר חשוב – יש כזה גם לגברים?

  8. 8.
    יוסי

    לנישה שלא הייתה קיימת?!

  9. 9.
    ל- KID31

    רעיון טוב! מצטרף לבקשה.

  10. 10.
    גל

    המבחן היה מעולה אני בטוח שיעזור להרבה חברה צעירים. חבל שלא הכנסתם למבחן גם את ההונדה דילן, לפי דעתי הוא היה נותן קרב הולם ל- HD.

  11. 11.
    Yossi

    איזה אלופים אתם פולגז…מבחן מסכם ואיכותי שעונה על כל השאלות.

  12. 12.
    איתי

    דינק 125E? מזה דגם חדש?

  13. 13.
    תשובה לגל (7)

    השיווק של ההונדה דילן הופסק. אי אפשר לקנות קטנוע חדש מדגם זה.

  14. 14.
    סמוג

    ל10: מצד שני, גם השיווק של הג'וי רייד עשוי להיפסק בקרוב, אבל הוא בכל זאת נכנס למבחן

  15. 15.
    מחיר מבצע לניו ליד

    לידיעתכם מחירו של הניו ליד הינו 14500 ש"ח על הכביש ולא 17000 ש"ח כפי שרשום בכתבה.

  16. 16.
    מני

    פולגזטם לנו מבחן לפנים, תמונות של ווילי וסטופי היה מוסיף אבל נסתפק בזה כרגע, תודה לכל צוות פול גז

  17. 17.
    רן

    ברכות
    צפיתי שה HD ינצח אחרי הירכות מצויינת של שנה איתו.
    נושא האיכסון אינו נכון !
    קסדה מלאה XL נכנסת לתא – שנה + נסיון עם HD כנראה שווה יותר .

  18. 18.
    ערן ב

    לא מבין איך מחרתם את הקטנוע הזה,אחרי כמעט שנה על HD200, שזה בדיוק אותו כלי רק עם מנוע אחר, כל פעם מחדש הוא הביא אותי למסכנה שזה אחד הכלים הכי לא בטיחותיים על הכביש היום. הברקס תוף האחורי פשוט זוואתי, גם הקדמי לא משהו, קטן מידי, התוצאה שהכלי הזה ממש לא עוצר ברמה מפחידה, הנוחות מוגבלת ביותר ואני 1.77 מ', אין מקום מתחת למושב וזה חשוב והוא גם לא יציב. אם היה לו דיסק מאחורה אולי המצב היה סביל יותר, אל תמהרו לקנות.

  19. 19.
    ערן ב

    תיקון, התכוונתי, לא מבין איך בחרתם !!!

  20. 20.
    שאול

    אני בעלים של הונדה אינובה מעל שנה ורכבתי כ-8,500 ק"מ. בעבר היו ברשותי אופנועים גדולי נפח. אני בן 44 גובהי 1.85 מ' ומשקלי 95 ק"ג. האינובה פשוט כיפי :-)
    עלויות אחזקה מגוחכות טיפול 4,000 כ-280 ש"ח וטיפול 8,000 כ-360 ש"ח.
    ברכיבה ממוצעת הכלי צורך כליטר אחד ל-45-48 ק"מ. ברכיבה מאומצת (כבישים מהירים 100 קמ"ש) כ-40 ק"מ לליטר. התפעול רך ולא גס. הכלי מתאים מאד לשימוש פרטי.
    חסרונות – מתלים זוועתיים, מיכל דלק קטן מאד, בלם אחורי חלש.
    יתרונות – חסכוני, כיפי ועושה את העבודה.
    בשורה התחתונה מומלץ למבוגרים

  21. 21.
    רועי

    יש לי HD ובהתחלה לא האמנתי שתיכנס קסדה אבל אחרי שניסיתי ניכנסה לי קסדה מלאה תנסו

  22. 22.
    dorix

    יש הרבה פרטים לא נכונים לגבי המובי (בתור אחד שרוכב עליו שנתיים אני מכיר לא קצת את הקטנוע הזה
    מאשר אנשים שנוסעים בו פעם ראשונה.
    קודם כל – "יש מקום לקסדת 3/4 בלבד" אני מוכן לצלם לכם איך אני מכניס קסדה מלא.
    לגבי המתלים זה נכון שהם לא משהו אבל הם לא שונים הרבה משאר קטנועי ה125.
    "התמסורת לא מגיבה מהר מספיק לדרישות המשתנות ולמרות המנוע הערני – התוצאה כבר לא טובה דיה"
    לא יודע על מה אתם מדברים, הקטנוע שלי לפחות מגיב הייטב לכל משיכת/הורדת המצערת.
    האצה שלו דיי טובה.

  23. 23.
    ע.מ

    מוזר שרשמתם את הסטיה במד המהירות אבל לא את המהירות המדודה של כל קטנוע. אשמח אם תוסיפו נתון זה שכן יש בו חשיבות.

  24. 24.
    יוני אופנועים י-ם

    רבותי הבוחנים המכובדים האים ניסתם ללהכניס קסדה מלאה מתחת לכיסא? בטוח שלא. אז נא לבדוק ולתקן את הכתבה.
    אגב HD125 קטנוע מושלם!!!

  25. 25.
    ליוני אופנועים

    אני מציע שתלמד לכתוב לפני שאתה מבקר אנשים אחרים. באמת נראה לך שבוחני פול גז לא בדקו אם קסדה שלמה נכנסת? קצת אינטיליגנציה לא תזיק. גם גילוי נאות שאתה סוכן של מטרו בירושלים לא היה מזיק.

  26. 26.
    אילן

    בבעלותי HD200 איני יודע אם יש הבדל בגודל תא המטען אבל בקטנוע שלי נכנסת קסדה מלאה בגודל XL אמנם בלחץ קל אבל בהחלט נכנסת.

  27. 27.
    אקס סיטי

    אם אתם מוסיפים עוד אלפיים ש"ח, אתה מקבלים את הכלי הכי טוב בקטגוריה.
    לפי תוצאות המבחן הHD ניצח, אבל האקס סיטי של ימאהה לוקח אותו בכל פרמטר, מלבד העובדה שהתא מטען שלו קטן יותר.

  28. 28.
    חיים

    אני יכול להעיד מניסיון רכיבה על הפליי
    שמדובר בהחלט בחבילה משתלמת

  29. 29.
    ל ערן ב

    קבל עוד תיקונים:מסקנה ו זוועתי

  30. 30.
    rob

    קודם כל, אחלה מבחן!! הגיע הזמן הוא יבוצע שוב אחרי החידושים והכניסות החדשות בקטגוריה.
    לי אישית יש מובי (כבר שנתיים וחצי) ואני ממש לא חושב שעבר זמנו בארץ… נכון שצריך לשנות כמה דברים, אבל סוס מנצח לא מחליפים אלא משדרגים!
    כמו שחברי (19) אמר, יש ועוד איך מקום לקסדה שלמה בתא איחסון, ויש עוד מקום לכפפות. התמסורת עובדת מעולה ומגיבה נהדר. נכון שצריך להחליף את המתלים כי הם באמת לא כאלה נוחים.. במיוחד עם ריבוי הכלים כיום. דבר אחרן שכדאי לשפר זה פנס החזית של הכלי – הוא חלש מאוד ואפשר לשדרג אותו בקלות…

    חוץ מזה, קטנוע מעולה למחיר שלו. כל עוד דואגים לטיפולים בזמן הוא יסחוב שנים בלי להוציא ציוץ ובלי תקלות בכלל.

    אחלה מבחן!!

  31. 31.
    תשובה ל- 10 מגל

    טעות בידך, עדין ניתן לקנות הונדה דילן חדש במודל 08 לאחר שאיבד יד.

  32. 32.
    לאקס סיטי

    אם מוסיפים אלפיים שקלים אז מגיעים לקטגוריה אחרת ויקרה יותר. ובמחירים האלה 2000 שקלים זה הבדל לא קטן. גם במחירים האלה יש מי שיכול להרשות לעצמו רק משומש בן שנה ומעלה, וגם אז יש כאלה שמבחינתם HD זה כבר להגדיל את הסכום מעל ומעבר כי זה כדאי. מול האקס סיטי צריך לבחון את ה125ים היקרים האחרים, ואז אולי המחיר שלו יהיה יתרון מולם.

  33. 33.
    uhbuhb

    למה לא הוספתם טבלת צריכת דלק ועלות טיפולים? אבל בעיקר צריכת דלק וגודל מיכל וכו

  34. 34.
    xmax 125

    לא מובן לי מדוע אין התייחסות לקטנועים יוקרתיים יותר בקטגוריה, ורק לקקאקות תוצרת טיואן או הונדות תוצרת הודו… לקוראים מגיע יותר.

  35. 35.
    xetoren

    אחלה מבחן כרגיל!
    ובתור בעלים גאה של HD125 מבציר 07, אני יכול להעיד שההנאה נמשכת והאמינות מוכחת גם לאחר כמעט 30,000 קילומטר!
    ממליץ בחום!
    אליעד.

  36. 36.
    תגובה ל-30

    את כל הנתונים הטכניים שקיימים בעולם הם ריכזו בדף נוסף. מתחת לפיסקת הסיום יש קישור אליו: "למפרט טכני והשוואת ציונים לחצו כאן".

  37. 37.
    לארי

    גם לי היה HD125. אני אכן הצלחתי להכניס קסדה מלאה לתוכו אבל כנראה שאת הקסדות החדשות עם כל הכנפיים והספויילרים למינהם אי אפשר להכניס. בנוגע לתוף האחורי אני חייב לציין שזה פשוט הפקרות! פשוט לא עוצר, לא מאט, לא מפריע לצריכת הדלק.. כאילו והוא לא שם. יש את הדגם הזה גם עם דיסק מאחורה. למה מטרו מביאים דווקא את זה בלי הדיסק ?

  38. 38.
    משעמם

    בטח המבחן הבא יהיה לעגלות סופר .?!נראה שהגרעין הקשה של קוראי פול גז נוהגים בקטנועי 125

  39. 39.
    נועם

    לפול גז שלום חוסר הדיוק במחירי הכלים די מעצבן כשמחירי הכלים של עופר אבניר לא כוללים אגרות והוצאות רישוי ושל מטרו המחירים כוללים ועל הכביש וגם לא מדויקים.כמו כן ההתיחסות לרמת האחיזה היא של רוכב מיקצועי ורוב הרוכבים בקטגוריה הזו לא כאלה..

  40. 40.
    סקרן

    אחלה של מבחן….
    אבל, חסרה לי טבלה מסכמת שבה יש
    את כל הנושא של עלויות וביצועים.
    הרי לפי מה שכתבתם ביצעתם מבחנים של
    זריזות, זינוקים, האצות וכד'…
    אז למה לא להעלות את הפרטים האלו,
    אלו פרטים מאוד חשובים ושימושיים למתעניינים

  41. 41.
    תגובה לסקרן (37)

    עשה טובה, קרא את תגובה 33.

  42. 42.
    יאיר אמסלם

    כל הכבוד פול גז,נהנתי מכל מילה!
    (=

  43. 43.
    שלום

    פול גז סחתיין עליכם איזה מבחן ממש נהניתי מכל שניה. אתם השתדרגתם ברמות מטורפות גם מבחינת המבחנים הטבלות הגימור הסופי לאתר בכתבות וכ"ו בקיצור תמשיכו לעשות את העבודה שאתם כל כך טובים בה בהצלחה לכם.אני כל בוקר מחדש נכנס לאתר הזה בתור האתר הראשון של היום ורק נהנה לפתוח ככה את הבוקר… :-)

  44. 44.
    xmax 125

    תגובה למערכת- אין פה חלילה זילזול במערכת אם כך השתמע ההפך, אתם עושים עבודה מעולה, אבל נראה שבמבחן הזה טחנתם שוב אות רוב הכלים שהיו במבחן ה-125 הגדול או במבחנים בודדים, ולדעתי אפשר לתת דעת לעוד כלים בקבוצת ה-125 שאמנם יותר יקרים אבל גם יותר איכותיים וזה מה שמגיע לקוראים לדעתי ולא רק כלים בסיסיים.

  45. 45.
    EJ

    כל הכבוד לפול גז, מקצועיים כהרגלם.
    לXMAX 125 הנודניק, המיינסטרים של הרוכבים קונים את הכלים המעפנים (ברובם) האלה.
    זה שלי ולך יש כסף ליותר מזה זה לא אומר שלכל השאר יש. במיוחד שמפטרים היום בכל מקום, כולל תחומים יציבים

  46. 46.
    התפרן

    או שאני הצדיק היחיד בסדום או השיכור היחיד.
    בכל מקרה תהיה קטנה. מזה מחירי הטיפולים האלה?
    עלות טיפולי מוסך לכלי 125 סמ"ק עלוב ומסכן היא יותר באשר ברכב. ועוד לא דיברנו על הטירטור בלהגיע למוסך כל 3000 ק"מ.
    מעבר לכך, גם מחירי הכלים מוגזמים לדעתי. על קטנועים יש הקלה במס. אם עושים חשבון מדוייק מגיעים למחירים גבוהים משמעותית ממחירי מכונית בקבוצה 2.
    אז אסכם בשאלה קצרה.
    למה!?

  47. 47.
    בן

    חברים, כל הכבוד, תודה רבה!

  48. 48.
    בוריס.א

    אחלה מבחן פולגז, תודה רבה…

  49. 49.
    תשובה לתפרן (44)

    אתה השיכור היחיד. כנראה. טבלת הטיפולים מסכמת את המחיר ל-20,000 ק"מ. לכלים מקטגוריית ה-125 סמ"ק, מדובר בשימוש של שנה עד שנתיים. אתה מכיר רכב שסך טיפוליו בתקופה מקבילה מגיע לסכום כזה נמוך?

  50. 50.
    אסף

    אחלה מבחן,כבעליו של HD125 ואחרי 9000 ק"מ אני חייב לציין שאין לי תלונות חוץ מאל הברקס האחורי,ואת רוב נסיעותי אני מבצע מחוץ לעיר ולא יורד מ100 קמ"ש,תאמת גם לא עולה הרבה :)
    אבל בסך הכל הוא מעל ומעבר למה שציפיתי מקטנוע 125 ומודה על כך כל יום.
    Keep up the good work

  51. 51.
    שוקי

    אחלה מבחן חיכיתי לו הרבה. תודה!

  52. 52.
    תשובה ל-47 מהתפרן

    טוב, אז ככה, אם זו התשובה שלך אז אני הצדיק כנראה.
    הרכב שלי נכנס לטיפול כל 15000 ק"מ או פעם בשנה. עלות הטיפול היא כ-2000 ש"ח.
    רכבים חדשים נכנסים לטיפול כל 20000 ק"מ ומיעוטם כל 30000 ק"מ או שנתיים. תבדוק כמה עולה טיפולים שגרתיים בהם. ואל תשכח, רכב זה כלי תחבורה הרבה יותר מתוחכם ומסובך לטיפולים. הסיבוכיות נוגעת הן לחלפים הנדרשים וכן לרמת מיומנות נדרשת.
    ודרך אגב יש לי סיטרואן. לא בדיוק סובארו פשע בה אפשר לטפל עם פלאייר ומברג בחניה.
    ויש כמו שהזכרתי את הצורך בעצם הגעה למוסך כל חודשיים שלושה בערך עכב מרווחי טיפולים נמוכים.

  53. 53.
    simon istvan

    שלום לכל הכתבים כמו תמיד המבחנים שלכם מעורר התענינות רבה ותודה לכולכם
    לא תאמינו כמה שהכתבה משפיעה על ההחלטה איזה כלי אני אקנה למרות שאני רוכב מעל 40 שנה על כל סוגי הכלים עדייןחוות דעכתכים חשובה לי ועל כך שוב תודה
    והמשיכו כך

  54. 54.
    stig

    אתם גדולים קודם כל הכתבה שלכם
    באמת לעיניין
    וגם התגובה (40)

    לי עזרתם להגיע להחלטה
    בתור אחד שלא רוצה להתחיל עכשיו תאוריה ושאר ירקות
    ומעוניין להתחיל לרכב והאפשרות היא 125
    עזרתם

    אני דווקה ילך על ההמלצה שלכם לפליי
    (כי אני פשוט סומך יותר על האירופיים)

  55. 55.
    :-)

    מוניק, תעשי לי ילד!

  56. 56.
    ג'וי רייד אימפריה

    לפי דעתי בנאדם רציני שבוחר ב125 צריך לחשוב על סעיף אחד בעיקר, סעיף השימושיות. אומנם יש לי גו'י רייד יותר גדול מ125 ובאמת שכל פעם מחדש אני נדהם כמה שימושי הוא לעבודה, לבילוי ולהרכיב בנאדם מאחור בלי להרגיש אותו.
    עם ארגז מאחורה אני יכול לסחוב איתי 2 קסדות מלאות+ציוד ל2 אנשים די בקלות לרכב בכביש מהיר במהירות סבירה של 100 קמ"ש עם מורכב ולגמוע קילומטרים בלי סוף עם המושב הנוח והגדול והמשטח העצום לרגליים בהחלט נותן הרגשה של קטנוע הרבה יותר מ125 ושלא נשכח את המיגון רוח שברוב הכלים בכלל לא קיים

  57. 57.
    עומר

    כל הכבוד … ישר כוח

  58. 58.
    בעל גוי'

    אין על גוי'רייד נקודה.

  59. 59.
    ל40

    פרידמן כפרה! בלי עצבים! אתם עושים עבודה נהדרת תענוג לקרוא את המבחנים שלכם ותמיד אבל תמיד יהיו החכמולוגים שירצו להראות כאיו הם מבינים יותר טוב! לא באמת צריך להתייחס…
    שבוע טוב!

  60. 60.
    קורולה 2003

    אני ירדתי לפני שנה מקטנוע לקורולה 03 ! אני יחזור רק אחרי שהיבואנים , המוסכים יתעוררו מהסרט שהם חיים בו!!!! עלות האחזקה של קטנוע250 יקרה יותר מהקורולה שלי גם אחרי ירידת ערך שנתית…(בקורולה זה זניך) חוץ מהדלק אין הרבה הבדל במיוחד שרוב הנסיעות שלי הם בעיר! מתי יפסיקו לגנוב אותנו במוסכים?! אני קבלתי שכל אחרי 4 שנים על קטנוע 250 כאשר כל שנה קניתי חדש .

  61. 61.
    קורולה 03

    תיקון- רוב הנסיעות שלי הם מחוץ לעיר.

  62. 62.
    שליח

    לדעתי הניו דינק לא כמעט מושלם

    אלא מושלם מכל הבחירות אני לא יודע איך הוא לא הגיע לראשון

  63. 63.
    יקיר

    הם סותרים את עצמם תיכנסו למבחן הקודם כל הנתונים שונים משו פה דפוק..

  64. 64.
    דודיפלצת

    המקצועיות של פג"ז ראויה להערכה. הלוואי שאתרים אחרים, לאו דוקא בתחום הרכב, ילמדו מהמקצועיות והדקדקנות שבה מבצעים מבחנים באתר הזה.

  65. 65.
    דודיפלצת

    אה! ושכחתי לציין גם את התמונות הנפלאות של טל"ז! ממש אהבתי את האחידות שבה מצולם כל קטנוע מאותה זוית והמנצח קיבל תמונה גם מהצד ההפוך כדי להבדיל אותו.

  66. 66.
    SYM

    דווקא רציתי לדעת אם joymax מסתדר עם מנוע 125
    ?
    נשמע מעט מדי אבל הרבה יותר זול מ250

  67. 67.
    CityRider

    למר אימפריה (54), גם כן מיגון רוח יש לג'וי רייד… תעלה על איקס סיטי ותבין מה זה מיגון רוח.

  68. 68.
    חגי

    מה עם השוואה של הGP800 מול הטימקס?

  69. 69.
    בורגמן

    סחטיין על המהירות של התגובה
    מקצועיות נטו
    אחלה כתבה

  70. 70.
    פעלולים ב125

    לא בדקו עם איזה כלי הכי כיף לדפוק ווילי!@"!!!!!!
    אין כמו המובי וגם לסטופי המובי מושלם.
    שאלה למערכת: בהונדה ליד יש עדין את הקטע עם הבלם הקידמישברגע שלוחצים ברקס עולה למעלה ומרים את האף של הקטנוע אבל יציב פצצה בהשכבות גם אחד הקטנועים?????????

  71. 71.
    דייויד

    אין על הקטנועים של פיאגו'
    הכי אמינים הכי טובים

  72. 72.
    honda 5

    יש ברשותי גוי רייד 125 כמו כן המנוע זהה לחלוטין למנוע של ה-hd והכלי עושה את העבודה יום יומית חבל על הזמן עם בהרכבה או בלי בכביש מהיר או בתוך העיר . הגוירייד זה הכלי הכי מומלץ על כבישי ישראל

  73. 73.
    ליבי

    יש לי אינובה ואני מתה עליו, לא מחליפה אותו באף אוטומטי קוריאאניטיוואניסינאיטלקי אחר :-)

  74. 74.
    טל

    אני שלוש שנים עם המובי
    ובאמת אני רוצה להחליף נראה לי שאני ילך
    על הניו דינק נשמע לי אחלה קטנוע

  75. 75.
    עמית

    שאלה על קימקו ניו דינק

    1רציתי לדעת עם הסבל האינטגרלי(שמגיע עם האופנוע)

    האם אפשר להרכיב עליו ארגז או שחייבים לקנות סבל?

    2 איזה תוספות נהוג לתת שקונים אפנוע חדש?

  76. 76.
    לקורולה 03

    צודק מאה אחוז אני רוכב קרוב לחמש שני וכול שנה החלפתי קטנוע מחירי הטיפולים יקרים מאוד כול הציוד לרכיבה יקר מאוד כול פעם שמחליפים קטנוע מפסידים קרוב ל6000 שח מחירים לדוגמא:טיפול 8000 לקימוקו שלי 1300 שח קסדה 700 שח מעיל 1000 שח כפפות 200 שח ביטוח 3500 שח בקיצור היבואני גונבים אותנו ומדינה גונבת אותנו במהרה אחזור לנסוע באימפרזה שלי

  77. 77.
    מאזדה 6

    אז מה אתם אומרים שאם הניו דינק לא היה מגיע עם כל הבעיות שפירטתם, הוא היה מגיע למקום הראשון?

  78. 78.
    אלירן

    אני ימשיך עם הפליי של פיאגו'
    אחלה קטנוע

  79. 79.
    רמי שפירא

    חבל שה-VX125 לא משתתף

  80. 80.
    מזל

    ל-73 אם אתה מחפש מחליף ראוי למובי כך את האג'ליטי החדש אחלה קטנוע

  81. 81.
    טל

    ל-79 "מזל"
    באמת ראיתי היום כתבות על האגי'ליטי החדש
    הוא בהחלט נראה יותר טוב מהישן עם ה12 אינטצ'
    נראה לי שיכול ליהיות בהחלט בחירה טובה
    בהתחשב במצב

  82. 82.
    שי

    חברים! לי יש ניו דינק 125 חדש… לא מתקרב באיכותו לאף אחד מהקטנועים שנבחנו במבחן זה…. קימקו זה איכות ועל איכות משלמים. חסרון יחיד- פתיחה מעט איטית… אבל אחרי 20 מ' הוא טס…!

  83. 83.
    לשי מ 81

    איזה ציוד קיבלת עם האופנוע?

  84. 84.
    רפאל

    הניודינק הוא בהחלט קטנוע טוב
    וגם כאן ציינו את זה שהוא קטנוע טוב
    לדעתי הוא גם היה מגיע ראשון אילו הוא היה מגיע במצב יותר טוב

  85. 85.
    דני

    איך לא בדקתם את PEOPLE המקבילה של קימקו ל HD ,שנותנת מרווח רגליים הרבה יותר טוב (הרבה יותר נוחה לגבוהי קומה) . בדקתי את שני הכלים טרם שרכשתי את הפיפל לפני שנתיים וזה פשוט אחלה כלי

  86. 86.
    תגובה לדני (84)

    אם גם תקרא את המבחן ולא תסתכל רק על התמונות – תקבל תשובה לשאלתך.

  87. 87.
    יניב

    מוזר באמת שפיפול לא כאן והג'וירייד כאן
    דווקה הג'וירייד עם הקידון המעצבן כאן
    והפיופל לדעתי שבהרבה יותר נוח וטוב לא נכלל

  88. 88.
    heroism150

    מתי כבר תעשו מבחן השוואתי של הכלים הסיניים בנפח 125 מספיק כבר עם מבחנים של אותם כלים כל כמה חודשים.

  89. 89.
    הרוכב

    זה היתרון של פרסום באינטרנט,אי אפשר לנגב עם זה…

  90. 90.
    בועז.ב

    לדעתי להוסיף עוד 1500 שקל ולהביא את הגרנד דינק
    שהוא כלי שלא סופר כאן אף אחד

  91. 91.
    שלום פרץ

    למה הג'וקי של קימקו לא כאן
    אחלה כלי גם זול ואמין

  92. 92.
    גל

    תודה רבה לאתר פול גז
    באמת תרמתם לי עם הכתבה הזאת
    אני מנוי למוטו אבל הם לא לוקחים את זה צעד קדימה כמוכם

    ההתלבטות שנשארה עכשיו זה או אג'יליטי סיטי החדש
    שלא מופיע כאן אבל הבנתי שממש טוב
    או את הדינק שקיבל כאן תגובות טובות

  93. 93.
    יוגב מודלין

    אני חושב שהמבחן הקודם יה הרבה יותר מקצועי.
    זה מרגיש הרב יותר כמו עידכון על מה שקורה בשוק ולא מבחן השוואתי. לצורך דוגמה במבחן הקודם בדקו את יכולת רכבה של כל כלי, בדקו יכולת בעיר מחוץ לעיר דברים שאין להם זכר פה במבחן. לצערי המבחן זה בעייני לא מגיע לרמה של שאר הבחנים שפול גז עשו פה וחבל….

  94. 94.
    גל

    איך אנשים יכולים עוד לבוא בטענות
    אנשים עושים את המיטב כדי לספק לך את כל
    המידע שצריך
    ואתה עוד בא עם טענות
    אחלה כתבה תקרא אותה עד הסוף
    ולא רק כותרות זה יעזור לך יותר

  95. 95.
    חיים

    למה בפליי אני חושב שדווקה התנוחה עם הידיים בסדר גמור
    מרגיש יציב ככה
    אני בהרבה יותר גדול מהרוכב בתמונה ויושב
    בסדר גמור

  96. 96.
    אג'יליטי

    מה עדיף את הסיטי החדש או את HD?

  97. 97.
    ניו דינק

    הניודינק הכי נוח מבין כל הקטנועים הנ"ל
    גם לרוכב וגם למורכב
    הוא היחיד מכל הקטנועים שמגיע עם משענת גם למורכב דבר אשר מקל בנסיעות ארוכות

  98. 98.
    HD

    יש לי טיפה רעידות בכידון
    ושהלכתי למוסך המטפל אמרו לי שככה זה בדגם מישהו יודע על זה משהו

  99. 99.
    ארל

    ברור שיש לך רעידות מה אתה מצפה כבר מכל הקטנועים הסינים קוריאנים האלו
    זה קטנוע חד פעמי

  100. 100.
    אריאל

    אהלן, חייב עצה. עד 25 אלף. מה ה-125 הכי מומלץ?
    חשיבות גבוהה לנוחות מקום אחסון גדול וזריזות כמובן

  101. 101.
    רוצה להחליף

    במה בחר הבוחן התשיעי ?

  102. 102.
    לאריאל

    תקציב יפה ל125 סמ"ק
    יש הרבה כלים וזה תלוי בהרבה מרכיבים
    בכל מקרה כדאי שתברר על הראנר של פיאגו'
    זה אחלה כלי
    מומלץ ניסיון קודם

  103. 103.
    תעדכנו

    הונדה ניו ליד כבר ירדה למחיר של 14 וחצי בהונדה.

  104. 104.
    הרוכב

    ל- 100 אריאל הקטנוע שאתה מחפש הוא הXEVO 125 יש לו מקום אחסון גדול הוא נוח ומפנק ואחד הזריזים למעשה הוא הכי חזק בקטגוריה

  105. 105.
    טל

    שלום למערכת פול גז:המבחן שעשיתם הוא לא רציני ואפילו חובבני,א.או שאתם לא רצניים,ב.או שאתם מנסים לקדם מוצר,המענין הוא שכל מוסך לתיקון קטנועים לא יסכים איתכם,א.הסופר ג'וקי והמובי עדיפים הן מבחינת חלקים זמינים והן מבחינת מחיר והן מבחינת טיפולים נורא זולים,היה לי hdסאן יאנג קטנוע מעולה חזק לא הייתי אומר 125 כולם אותו הדבר בערך הן מבחינת ביצועים והן מבחינת מהירות ה-gpsלא תמיד מדויק וזה תלוי באורך הכביש ובאקלים,בוא נגיד שהייתי מעדיף את ה-vsסאן יאנג הן מבחינת נוחות והן מבחינת מחיר הhdממש לא נוח לרגליים אין מקום,לאחי יש ניו דינק קטנוע מעולה ואולי הבא שלי,אני רכשתי לפני כשנה את הג'וקי ואין בכלל מה להשוות משאר הקטנועים בדיוק כמו המובי,שאר קטנועי125 אותו הדבר.

  106. 106.
    ניר

    אז לא הבאנתי מה יותר טוב ה- ניו דינק או ה-ג'וירייד???????????

  107. 107.
    טל

    תגובה לניר! לפי דעתי הקימקו ניו דינק עדיף הן מבחינת חלקים והן מבחינת נוחות והן מבחינת אמינות\חלקים זמינים בכל מוסך כימעט ניתן לימצוא,מבחינת הביצועים כמו שהזכרתי כל קטנועי ה-125 כימעט אותו הדבר מבחינת מהירות וביצועים ישנם קטנועים מאוד יקרים אשר יש להם מנועי טיטניום אבל אין הבדל ממשי משאר ה-125 ההבדל היחידי הוא שמנוע טיטניום מחזיק יותר שנים אבל החלקים שלו או או או יקרים והמבין יבין.

  108. 108.
    לידור

    לא הבנתי עדיין עם איזה קטנועים כדאי לנסוע בכביש המהיר, חוץ מהמנצח כמובן
    וגם למה הרף המינימלי די גבוה 14 אלף למה לא לקחתם גם קטנועים במחיר נמוך יותר

  109. 109.
    הדס

    פול גז בבקשה תעשו מבחן של קימיקו האג'יליטי כי אני רוצה לקנות קטנוע 125 ואני מאוד מתלבט בן האג'יליטי ל קימיקו מובי לבין פיאג'ו פליי ואני יודע שהאג'יליטי הוא הזול אבל אני לא יודע מה המהירות הסופית,תצרוכת הדלק,הספק מנוע,מחיר טיפולים ועוד
    תודה רבה אשמח עם תעשו כתבה על זה

  110. 110.
    אביחי

    צריך להוסיף במבחנים האלו גם טיפולים וחלפים

  111. 111.
    הונדה

    במהירות הסופית על כבישים מהירים יותר. מד המהירות נעצר על כ-85-90 קמ"ש, אבל הפער בפועל הוא לא 20 קמ"ש, כמו שנדמה, אלא פחות: בעוד שמדי המהירות של כל השאר מזייפים בכ-10% בממוצע, זה של ההונדה מדויק להפליא…. אם משהו מוכן להסביר לי למה לא הבנתי מה שרשום …..

  112. 112.
    הכהן דרור

    מחפס תגובה לקטנוע 125 סמק חדש קימקו דאון טאון

  113. 113.
    רוכב

    הונדה דילן 125 הייתה מכניסה להם נוק אאוט רציני!

  114. 114.
    בלעים hd

    1. אני תמיד נוסע עם קסדה בתא המטען!! הכלי באמת מאוד נוח לנסיעה , אצלי הוא על 17000 ומתפקד מצויין הגלגל הגדול נותן יציבות וביטחון בפניות ובבלימת מהמורות בדרך גם במהירות גבוהה יחסית וגם בהרכבה , אכן רכישה מומלצת

  115. 115.
    Avraham

    תודה על המידע החשוב

  116. 116.
    יובל ס.

    למערכת פול גז תודה רבה. המון מידע מועיל.
    למתלוננים, הכתבה התמקדה באוכלוסיה מסויימת והם אפילו ציינו זאת בהתחלה. חלק רושמים שהם היו צריכים להביא כאלו יקרים יותר וחלק טוענים שצריך היה להביא זולים יותר.. מה זה פה? תוכנית לפי בקשתך?! אתם רוצים תקראו לא רוצים תלכו לאתר אחר שיספק לכם את הסחורה… פול גז זה אתר חינמי ואתם צריכים להודות להם.

  117. 117.
    אסף

    מי שקונה 125 סמ"ק זול, מחפש קודם כל עלויות נמוכות – דלק ואחזקה. אני קניתי אינובה רק כדי להגיע כל יום לעבודה וחזרה הביתה. עלויות מצחיקות – הכלי הכי משתלם בארץ.

  118. 118.
    בעלvs

    יש לי vs125 והוא לא עובר את ה110 קמ"ש יש פה למישהו vs שיגיד לי כמה בערך הוא צריך לתת.

  119. 119.
    alon

    בקיצור אני רוצה לקנות קטנוע ובילבלתם אותי לגמרי… אם אני רוצה VS125 או מובי מה כדאי?…..

  120. 120.
    מעיין

    איזה קטנוע מתאים לנסיעה בחיפה ובקו חיפה- טבעון. והאם 125 סמ"ק מתאים לנסיעות הללו או עדיף 250 סמ"ק

  121. 121.
    גיל

    אין מה להשוות את הדילן לחבורה הזו.

  122. 122.
    בעל דילן 125

    לא לעניין לא לדבר ולהזכיר את הדילן גם אם יצורו פסק.
    לא מאמין שאפשר באמת להגיע עם כלים אחרים למה שהוא עושה יום אחרי יום אחרי יום אחרי יום ובלי שום דרישות מיוחדות מצידו.

  123. 123.
    חבי

    רציתי לדעם אם למישהו אולי תהיה תשובה בשבילי. אני יודעת שלא מומלץ בכלל אבל זה אפשרי, עם איזה מהקטועים האלה אפשר לצאת מחוץ לעיר(מרמת גן לנס ציונה) ואם יש לי בעיה גם עם הגודל של הHD מה הקטנוע השני המומלץ ביותר
    תודה

  124. 124.
    הונדה אינובה

    תגובה לחבי 123. כל קטנועי ה 125 הם מוגבלי הספק ומיועדים בעיקר לניוד עירוני. אף אחד מהם לא מומלץ לנסיעה קבועה על בין עירוני. אם זאת, האינובה הוא הקטנוע עם המהירות הסופית הגבוהה ביותר (110 קמ"ש), ובמהירות 80 קמ"ש אפשר לשייט איתו ולא לעצור לעולם. ועוד, קטנוע עירוני זול נולד כדי להיות שימושי: האינובה הוא הנוח ביותר לישיבה, הבטיחותי ביותר כי קוטר גלגלים 17" ובלם קדמי מעולה, וזול ביותר לאחזקה כי אין וורייאטור, כי טיפולים רק כל 4,000 וכי תצרוכת דלק מעל 40 קילומטר לליטר. מה שאומר שהכתבה מדיפה ריח של ניגוד אינטרסים וניסיון לקדם מוצר מסויים.

  125. 125.
    אי

    מובי הוא מהכלים ב125 הכי אמינים בשוק וזה עובדה

כתיבת תגובה

התגובות מופיעות באתר לאחר אישור המערכת. עקב כך ידרש פרק זמן בין שליחת התגובה ובין פרסומה בפועל. נא הקפידו להגיב ענינית ובצורה הולמת.

אין להגיב בשם גולש, ארגון או מוסד אחר. המערכת שומרת לעצמה את הזכות לא לפרסם תגובות לא ענייניות, הכתובות בצורה שאינה נאותה או שנכתבו בשמו של אחר.

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>