Post Thumbnail

דיאלים S1 125 במבחן דרכים

אל תוך השוק הצפוף ממילא מצטרף עכשיו שחקן חדש – דיאלים

בוחן נוסף: אלי לייבנר

"קוריאני זה יפני עם דם מרוקאי" – כך הסביר לי פעם קצין רכב של חברה גדולה, שחלק גדול מצי הרכב שלה הוא מתוצרת יונדאי וקיה הקוריאניות. "יש להם את היסודיות והשאיפה למצוינות של היפנים, אבל יש להם גם דם חם שדוחף אותם מהר קדימה". תעשיית הרכב של דרום קוריאה נמצאת בתנופה עצומה בשנים האחרונות. המכוניות שמגיעות משם פופולריות מאוד בעולם וגם אצלנו, והפער הטכנולוגי והאיכותי בינן לבין התוצרת היפנית כמעט ונמחק לגמרי. תהליך דומה עובר על היצרן הדו-גלגלי הגדול בקוריאה – דיאלים.

דיאלים (הגיה נכונה – דֵיילים כמו Day) הוא קונצרן קוריאני ענק שהאגף המוטורי שלו מייצר קטנועים מאז 1978. במשך שנים יצרו בדיאלים קטנועים פשוטים שהתבססו על דגמי הונדה ישנים, בדיוק כמו קימקו וסאן-יאנג הטייוואניות המוכרות לנו. כיום מייצרת דיאלים-מוטור קטנועים ואופנועים בנפחי מנוע של עד 250 סמ"ק מפיתוח עצמאי, במפעל גדול ומודרני בעל כושר ייצור של 300 אלף יחידות בשנה. לארץ מיובאים דגמי דיאלים על ידי חברת אלבר, המוכרת מעסקי הרכב והליסינג.

קטנוע הדיאלים הראשון שעומד כאן היום למבחן הוא ה-S1; קטנוע 125 בסיסי, מקורר אוויר ושמן, שנושא תג מחיר של 13,840 ש"ח 'על הכביש'. המתחרים של ה-S1 הם אותם קטנועים בסיסיים ששישה מהם נבחנו כאן אצלנו לפני כשנה, כשהעיקרי מביניהם הוא הקימקו מובי הוותיק שמוביל את המכירות של הקטגוריה הזו.

עיצוב

במבט ראשון ה-S1 נראה כמו עוד אחד מאלפי קטנועי העדר המציפים את רחובות הכרך. ברמזור הוא אינו מושך מבט שני ונטמע היטב בנוף העירוני. במבט בוחן אפשר לשים לב לפרופורציה הנכונה בין הזנב לחזית, וכן לזהות כמה קווים שמזכירים לנו קטנועים אחרים. פאנל הצד והזנב מזכירים את הג'וימקס החדש, המושב עם המשענת למורכב יחד עם המדרס השטוח דומים לאלה של הקימקו ניו-דינק, ואילו עיצוב החזית והפנס הקדמי יוצרים פרונט שמזכיר משהו את הדילן של הונדה. הגלגלים הם בקוטר "13, ויחד עם הצמיגים השמנמנים מתקבל מראה כללי מכובד ונאה.

במקביל ל-S1 נמכר ה-B-Bone בעל העיצוב יוצא הדופן, שחולק איתו את מכלולי ההינע והמתלים. בחנו את השניים במקביל, ובכל מה שקשור למנוע ולהתנהגות הכביש – הם זהים כמעט לגמרי. על הקונספט והייחוד של ה-B-Bone תוכלו לקרוא בסקירה נפרדת שתעלה לאתר בקרוב.

מנוע ותמסורת

המנוע כאמור בנפח 125 סמ"ק, והוא מוזרק ומקורר אוויר ושמן. שמן המנוע מוזרם דרך רדיאטור קטן שממוקם בחזית ואחראי על צינונו. הקונספט של קירור אוויר/שמן מוכר לנו מכמה קטנועים בעבר, הנפוץ מביניהם היה הקימקו הרואיזם 150 שביסס לעצמו מוניטין של אמינות מכנית יוצאת דופן. ההתנעה חשמלית כמובן, והמנוע פועם חרישית בסל"ד סרק. עם היציאה לדרך אנו שמים לב לכך שמהלך המצערת ארוך מאוד, ותחילת תנועה דורשת סיבוב משמעותי של פרק כף היד. התמסורת מחברת את המנוע לגלגל בסל"ד מעט גבוה, אבל בצורה חלקה ומדויקת. כדי לקבל זינוק חזק יש צורך במשיכת המצערת עד הסוף, רק אז המנוע מספק את מלוא הכוח ומזנק היטב. רעש המנוע נשמע צרוד וחזק במצב הזה. במהלך הנסיעה התמסורת פועלת בצורה לינארית ודי עצלה, ודורשת משיכת מצערת ארוכה עד העצר כדי לקבל זינוק חזק או תאוצת ביניים סבירה. בכביש המהיר ניתן לשחרר קצת את הגז ולשייט בנינוחות בין 90 ל-100 קמ"ש. המהירות המרבית עומדת על כ-110 קמ"ש, מה שמאפשר תנועה סבירה בהחלט לטווח בינעירוני קצר. גם בעיר כוח המנוע מספק, אבל מה שמעיק מעט הוא אותו מהלך מצערת ארוך שמחייב עבודה קשה יותר מהמקובל ביד ימין.

שלדה ומתלים

מלפנים נשען ה-S1 על מזלג טלסקופי שגרתי, ומאחור על בולם צידי יחיד. הכיול של הבולמים הוא על הצד הקשיח יותר, כשהמתלה הקדמי סובל משיכוך החזרה מהיר מדי, מה שגורם לעתים לקפצוצים קלים. אין לזה משמעות בהתנהגות הכללית של ה-S1, כפי שנראה בהמשך, אבל זה גורע מעט מנוחות ונינוחות הרכיבה. הבולם האחורי היחיד עושה עבודה סבירה גם כשהקטנוע מועמס בנוסע נוסף. המתלים אם כן הם ברמה בינונית למדי, לכן הופתענו מאוד מהשורה התחתונה שמספק השילוב של משולש המתלים-שלדה-היגוי. לשורה התחתונה הזו קוראים "התנהגות כביש", וכאן ממש גילינו פנינה. התנהגות הכביש של הדיאלים S1 היא פשוט מופתית ומצויינת. במהלך המבחן אנו עוצרים מדי פעם ורושמים הערות על דף נייר. עיון בדפים האלה בעת כתיבת המבחן מעלה את ההערות הבאות: "אחיזת הכביש מצוינת; כושר הפנייה מצוין; התנהגות כביש שמזכירה את ההונדה דילן; שלדה מוצקה שעומדת בקלות בכל עומס; לא מתרגש מפניות מהירות במחלפים; ההיגוי זריז ויציב, עם רגש ופידבק טובים מאוד; עבודת המתלים משתפרת ככל שגובר העומס". גם הרכבה של נוסע נוסף לא גורעת משמעותית מהתנהגות הכביש, והמשקל הנוסף מאחור כמעט ואינו משפיע על ההיגוי.

 בסיום המבחן, בדרך הביתה, החלטנו לקחת את ה-S1 וה-B-Bone למגרש אימונים בו רכבנו בעבר על הרבה קטנועים אחרים. רכיבה במקום הזה נותנת לנו אינדיקציה מידית ואובייקטיבית על התנהגות הכביש של הקטנועים. הספיקו לנו כמה הקפות כדי לחזק את ההתרשמות מיומיים של מבחן. צמיגי ה'סוואלו' מפתיעים עם אחיזה מעולה גם כשהאספלט אינו משובח או בשיפוע אופטימלי, ההיגוי הזריז מאפשר פניות הדוקות 'על הקשקש', והשלדה והמתלים תומכים ומספקים בטחון להגיע בכל פניה עד הרגליות, בלי שום נענוע או מחאה.

מערכת הבלימה משולבת, ומשיכה של הידית השמאלית מוסיפה לבלם האחורי גם חלק מעצמת הבלימה של הבלם הקדמי. עם דיסקים בשני הצדדים, ועם גלגלי "13 שעטופים בצמיגים אוחזים, מתקבלת בלימה בטוחה ומצוינת גם בשימוש בידית המשולבת בלבד, ובמיוחד כשלוחצים את שני המנופים יחדיו. יש מספיק רגש כדי לבלום חזק מבלי להגיע לנעילת גלגל מפתיעה, והנקודה היחידה שהפריעה לנו בסעיף הזה היא המרחק הגדול של הידיות מהכידון. צריך כף יד גדולה כדי לרכב בנוחות עם שתי אצבעות על מנופי הבלימה.

נוחות ושימושיות

המושב של ה-S1 מדורג ומרווח למדי. הריפוד קשיח במידה, הנוחות טובה ואין שקיעה או מועקה גם אחרי יותר משעה של רכיבה רצופה. תנוחת הרכיבה טובה ומרווחת למדי. הישיבה הזקופה לא מאלצת כיפוף ברכיים מוגזם, ויש מספיק מקום גם לארוכי גפיים. לטובת המורכב יש רגליות נשלפות נוחות ויעילות, ומשענת גב קטנה ותומכת, כך שקיים כושר הרכבה מעשי ונוח למדי. בסעיף הנוחות יש גם צד פחות חיובי שנובע מכיול המתלים הקשיח. ספיגת המהמורות טובה לכשעצמה, אבל הסינון של הרוכב ממה שקורה שם למטה כמעט ולא קיים. יום אחד של המבחן הוקדש לרכיבה ארוכה של מעל מאתיים ק"מ בכבישים בינעירוניים, בחלקם כבישי רכיבה מפותלים. ה-S1 עמד בכבוד במשימה שמתאימה במהותה לדו"ג גדולים הרבה יותר, ולא אילץ אותנו לעצירות יזומות לצורך מנוחה או מתיחת איברים.

תא המטען תחת המושב מואר ויכול להכיל בקלות קסדה מלאה, אך זו תתפוס שם את כל המקום. מאחור יש סבל מקורי שמתאים להתקנה של ארגז קטן ומלפנים תא כפפות קטן וננעל. מדרס הרגליים שטוח, רחב ושימושי מאוד, ומעליו יש וו תליה קטן ופתוח. וו תליה נשמע כמו פריט שולי, אבל יש לו משמעות גדולה לכושר נשיאת חפצים על הקטנוע, וכאן הוו הזה די מאכזב. הוא קטן ופתוח, כך שכושר הנשיאה שלו די מוגבל, ואם נרצה לתלות שם תיק גב למשל, כזה עם רצועת אחיזה עבה, זה לא ממש יסתדר.

מחוונים

לוח המחוונים של ה-S1 מורכב ממד מהירות אנלוגי גדול וקריא ותחתיו צג דיגיטלי קטן שכולל מד דלק, שעון זמן ומד מרחק מתאפס. בצידי הלוח נמצאות נוריות החיווי של התאורה והאיתות, ואלה האחרונות כמעט ואינן נראות באור יום. האיתות אינו מלווה בתקתוק, כך שאם שכחנו לבטל אותו אחרי הפנייה הוא ימשיך להבהב מבלי ליידע אותנו על כך, וזה עלול להטעות ולבלבל את הנהגים מסביב. איתות חירום של ארבעת הווינקרים מופעל בלחיצת כפתור, והוא פעיל גם כשהמפתח מחוץ לסוויץ'. צריך רק לשים לב שלא להפעיל אותו במקביל לאיתות הרגיל כי אז המערכת מתבלבלת ומהבהבת בצורה עמומה ולא סדירה. מראות הכידון מעט קטנות לטעמנו, אבל הן יעילות ושדה הראיה בהן טוב מאוד. יחידת התאורה הראשית עושה עבודה טובה וכוללת גם מפסק אורות מיותר, לאור העובדה שכל דו"ג חייב באור דולק כל הזמן. היה נחמד לקבל במקומו מתג הבהוב לאור הגבוה, שאינו קיים כאן.

גימור; דלק; טיפולים

הפלסטיקה של הדיאלים S1 מרגישה איכותית וההרכבה שלה טובה מאוד. הקטנוע מרגיש מוצק ומהודק, ולא שמענו אפילו קרקוש אחד של מחאה למרות שאתגרנו אותו עם כל מפגעי האספלט העירוני, כולל גם רכיבה קצרה על דרך עפר משובשת. פתח התדלוק ממוקם בחזית משמאל, מעל מדרס הרגליים. המכסה שלו נע על ציר, אך מחייב את שליפת המפתח לצורך פתיחתו. צריכת הדלק בתנאי המבחן הקשים עמדה על 27.5 ק"מ לליטר, ויחד עם תכולת מיכל של 9.5 ליטר – מתקבל טווח רכיבה מכובד של מעל 250 ק"מ. המרווח בין הטיפולים עומד על ארבעת אלפים ק"מ.

סיכום

דיאלים S1 נכנס לשוק צפוף, קשה ותובעני של קטנועי העבודה הקטנים. השוק הזה נשלט כבר שנים על ידי שני יבואנים גדולים שמשווקים מותגים ותיקים ומוכרים. הלקוח האופייני של הקטנועים האלה הוא שמרן, והפרמטרים החשובים לו הם לאו דווקא אלה המביאים קטנוע לנצח במבחן דרכים, אלא נותנים משקל גדול יותר לשיקולים הכלכליים של עלויות אחזקה זולות, זמינות של חלפים ומוסכים, וכמובן למוניטין של אמינות וסחירות טובה.

הדיאלים S1 מביא איתו נדוניה יפה שמדברת בשפה המוכרת ללקוח הישראלי. את מבחן הדרכים הוא צולח בכבוד עם ציונים גבוהים בסעיפים הדינמיים החשובים, וחבילת הנוחות והשימושיות שלו גם היא טובה מאוד. מרווחי הטיפולים שלו דומים לאלה של המתחרים הישירים, והיבואן מבטיח, לדבריו, מחירים הוגנים לטיפולים וחלפים. צריכת הדלק טובה מאוד, והמחיר מכוון ישירות ללב הקטגוריה עם פחות מ-14 אלף שקל על הכביש. היבואן נותן אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ומציע מגוון אפשרויות תשלום ופריסת מוסכים, תמיכה ושירות ארצית. הדיאלים S1 נותן תמורה גבוהה למחירו, ואם הוא אכן יוכיח אמינות טובה לאורך זמן – הוא בהחלט יכול לחולל מהפך בשוק הקטנועים הקטנים ולתפוס נתח נכבד מעוגת המכירות.

טבלת ציונים

סעיףציון (1-10)
מנוע7תפוקת כוח טובה, מהלך מצערת ארוך מדי, רועש במאמץ
תמסורת6שילוב חלק, אופי פעולה עצל מחייב הרבה גז כדי לזנק או לעקוף
בלמים9מערכת משולבת שעושה עבודה טובה מאוד, צמיגים מקוריים מצוינים
עיצוב7נאה והרמוני, אבל חסר ייחוד
מחוונים8מד מהירות קריא, וצג דיגיטלי עם מידע חיוני. נוריות חיווי כמעט לא נראות באור יום
היגוי9היגוי זריז וגם יציב, התנהגות כביש מצוינת ובטוחה
מתלים7קשים ופוגמים בנוחות, אבל תומכים היטב את הקטנוע
נוחות7המושב נוח ותנוחת הרכיבה טובה ומרווחת, המתלים הקשים מעבירים חבטות לרוכב
שימושיות9קסדה מלאה נכנסת תחת המושב, סבל מקורי, תא קטן ננעל, מדרס שטוח ורחב, וו תליה קטן מדי
גימור8מרגיש מוצק ואיכותי

מפרט טכני

סעיףנתון
תצורת מנועצילינדר יחיד, 124.9 סמ"ק, 4 שסתומים, SOHC, קירור אוויר/שמן
הזנת דלקהזרקת דלק
הספק-
מומנט-
קוטר קדח, מהלך בוכנה 56.0, 50.7 מ"מ
הילוכיםתמסורת וריאטור
שלדהצינרות פלדה
מתלה קדמי מזלג טלסקופי
מתלה אחוריזרוע עם בולם יחיד
צמיגיםקדמי: 120/70-13; אחוריL 130/60-13
בלמיםקדמי: דיסק; אחורי: דיסק
מיכל דלק 9.6 ל'
אורך כולל1,965 מ"מ
בסיס גלגלים1,350 מ"מ
גובה מושב770 מ"מ
משקל יבש127 ק"ג
תצרוכת דלק מדודה27.5 ק"מ/ל'
מחיר13,840 ש"ח

עלויות טיפולים

ק"מעלות הטיפול
1,000 ק"מ443 ש"ח
4,000 ק"מ233 ש"ח
8,000 ק"מ401 ש"ח
12,000 ק"מ1,031 ש"ח
16,000 ק"מ401 ש"ח
20,000 ק"מ233 ש"ח
24,000 ק"מ1,201 ש"ח
סה"כ ל-24,000 ק"מ3,943 ש"ח

* המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ, והם נכונים ליום פרסום המבחן בלבד.

47 תגובות לכתבה

  1. 1.
    אופנוענית על GSX750ES

    הכותרת המתבקשת : "כל דיאלים גברא"

  2. 2.
    החתול שמיל

    הפתגם הוא כל דאלים גבר – גבר במשמעות של פועל ולא שם עצם: גובר/חזק יותר, וכן לא בהקשר הסקסיסטי.
    ותודה לפול גז שלא עברו לכותרות של עיתוני ספורט ושל מגזין מוטו…

  3. 3.
    יונתן

    איזה כיף לקרוא פידבק טוב שכזה לS1, במיוחד אחריי שכבר הזמנתי אותו. מצאתי שהוא נותן הכי הרבה למחיר שלו (במיוחד עם כל ההטבות והמבצעים של אלבר), חוץ מזה שבחו"ל הוא עושה חיל, שם הוא משווק כבר כמה שנים.

  4. 4.
    יונתן

    יאללה…תעלו את המבחן ל S3 250 בהקדם אני מתלבט אם לקנות אותו…

  5. 5.
    Kwaka292

    היה די צפוי ומתבקש שהפג"ז יבחנו כלי של דיילים, אבל האמת היא שגם אני ציפיתי למבחן לS3 שלהם. גם לא ניתן למצוא עליו כמעט שוב דבר באתרים מחו"ל. סחתיין על השיטתיות במבחנים (הרשימות שמוזכרות להעיל :-) עכשיו ברור איך המבחנים שלכם יוצאים לרוב כמה רמות מעל כולם!

  6. 6.
    חיים

    בבקשה מבחן ל S3 250 ,זה חשוב !

  7. 7.
    רון

    מחפש דיאלים ישן לשיפוץ, משהוא מכיר?

  8. 8.
    אילן

    היה כיף לשמוע שעל הג'וימקס 2008 שלי אקבל במקום מחיר מחירון בטרייד אין (אמנם הג'וימקס במצב יותר ממשולם), לעומת מטרו (הלא גנבים בכלל) אשר מציעים ללקוחות שלהם (!) על הכלים שלהם (!) במקרה הטוב 10 אחוז פחות ובכלל ממליצים "לך תמכור לבד".

    את מטרו נטשטי כבר מזמן ושנים שהם לא ראו שקל ממני (אחרי עשרות אלפי שקלים שהם כן ראו), עכשיו – אני איש של דיאלים, גם מבצעי הליסינג שלהם אדיבים, הוגנים. שלם מקדמה סבירה, סכום חודשי נמוך לשנתיים וסע לשלום (הביטוח אינו כלול בליסינג), הקטנוע נרשם ע"ש הרוכש.

    על פניו, מתחיל להסתמן כאן יבואן הוגן.
    נ.ב. תביאו את האופנוע 250 ואני לקח מייד 2 בליסינג.

  9. 9.
    רועי CBF125

    כנראה שהחבר'ה באלבר לא מבינים מה זה "מחיר חדירה" לשוק.
    אם כלי כזה שרק מתחיל את דרכו בשוק עולה כמו המתחרים- אין לו סיכוי להצליח בארץ.

  10. 10.
    יוסי מרכז

    אלבר, הדבר היחיד שיכניס אתכם למרכז הקונצנזוס הוא מחירי טיפולים וחלפים זולים והוגנים, לא כמו היבואנים האחרים שמוכרים לך כלי ולאחר מכן תוקעים לך וזורקים אותך לכלבים.
    חוצמזה הגיע הזמן שמישהו יתן כבר למטרו בראש, מה הם חושבים לעצמם כשהם מזלזלים עם הכלים המכוערים של סאן יאנג, שהם יישארו לנצח בלעדיים ? הנה הגיע אלטרנטיבה ולפי כל הכתבות על הכלי בחו"ל הוא עושה חייל, אנא לימדו מטעויות של יבואנים מתנשאים אחרים וצאו לדרך צלחה, הצרכן הוא לא טיפש הוא יודע לעשות חשבון

  11. 11.
    קובי

    הבעיה שהכלים משעממים רצח, לא יפים באנדרסטייטמנט…
    וגם חדשים בשוק.
    לא רואה סיבה כרגע לקנות משהו למרות שאני מאד רוצה להתחדש.

  12. 12.
    איתמר

    לא יודע מה גורם לי לקרוא מבחן לכלי שלא מעניין אותי…אולי זה אהבה לדו"ג אולי זה פשוט כי אתם בפולגז עושים עבודה טובה ומקצוענית,תענוג!!!!!
    תודה כבר אמרתי….?

  13. 13.
    ל - 9

    תמיד יש את הפראיירים הראשונים שישלמו, יממנו ואח"כ, אנחנו החכמים, נלמד מהניסיון שלהם .(עכשיו תשמיע לעצמך צחוק של גרגמל)

  14. 14.
    יונתן

    ל13 ול9 : אני לא מבין על מה אתם מדברים? קודם כל המחירים של הכלים שלהם נמוכים יותר מהמתחרים (13,840 לS1 על הכביש, להבדיל מהמתחרים), דבר שני הם יצאו עם מבצעים די מפתים בהתחלה: 36 תשלומים ללא ריבית והצמדה, טרייד אין במחיר מחירון, 100 ליטר דלק מתנה, 1000 ש"ח אביזרים מתנה, חילוץ וגרירה למשך שנה במתנה, 3 טיפולים חינם מתנה… כל זה גם אם לא שווה 5000 ש"ח כמו שהם טוענים שווה לפחות 3\2 מזה, וזה כבר ממש שווה…
    חוץ מזה יש דבר כזה שנקרה מיתוג, מבחינה עסקית עשו חכם שקבעו תג מחיר דומה, אך קצת פחות מהמתחרים.

  15. 15.
    אדי

    השבוע הזמנתי דיאלים S3 קיבלתי מחירון על הימהה איקסיטי שלי שמטרו הציעו 50 אחוז מהמחירון עליו קיבלתי 1000 שח אביזרים מתנה 100 ליטר דלק חינם מנוי גרירה לשנה ו3 טיפולים חינה הלוואי ואלבר יצליחו כדי לשבור את המונופול של מטרו ועופר אבניר עלו והצליחו אלבר מוטו

  16. 16.
    אדי

    עברתי לאלבר מוטו ורכשתי S3 יודעים למה במוסך מורשה של מטרו גבו ממני 1200 שח על שיפוץ משאבת מים לימהה איקסיטי 250 בושה וחרפה מחיר שחיתה לא מוכן שישתינו עלי ואני יגיד שזה גשם הסוכנת של אלבר אמרה לי שהם מכרו מעל 500 קטנועים בחודש אחד ילה אלבר מוטו לשבור את מטרו ועופר אבניר

  17. 17.
    בריו ואינובה לוקחים אותו בסיבוב

    סליחה, כל עוד המחירים גבוהים, אין כאן תחרות אמיתית. אלבר מציעה כלי איכותי בקטגורית האוטומטיים עם הווריאטור, אבל לדעתי עדיין יקר מידי בהשוואה לאוטומטיים האחרים. בריו של ניפוניה עולה 10 אלף ונותן הרבה יותר. כל עוד ציבור הקטנוענים הישראלי ישאר "שבוי" בידי כתבות תדמית מוסוות מטעם איגוד המוסכים, לא יהיה שינוי בענף. המוסכים מתפרנסים מהווריאטור יופי יופי. שימו לב שמדובר בכתבות שמעללות קטנועים אוטומטיים תוך התעלמות ממשפחה ענפה של דגמים וחיקויים של ה CUB מתוצרת הונדה, בכיסוי של "עיתונות מקצועית" (סליחה על האשמה הבלתי מבוססת, סתם תחושת בטן שיש לי). ככה ציבור הקטנועים האוטומטיים ימשיך לקטר על הוצאות האחזקה היקרות, לקבל פחות ולשלם יותר. הדיאלים הנ"ל בקטגוריה שלו הוא באמת טוב, 9.5 ליטר למיכל הדלק זה ממש קרוזר, מתאים לי! מצד שני לא מתאים לי לשלם אחזקה יקרה על קטנוע ערוני שמטרתו להוזיל עלויות, ובכל מצב ובכל מקרה הוא יהיה נחות מאופנוע, אז אם כבר זול, אז עד הסוף! אני במחיר הזה לוקח אינובה במבצע, אבל גם בריו זה בסדר.

  18. 18.
    פואד-אל-אוואל

    17 – אתה לא ברור ולא מובן, שלא לומר הזוי ושבוי. אם אתה רוצה זול לך כבר על אופניים חשמליים, בלי ביטוח, בלי קסדה ובלי קשקושים מיותרים. איזה פראייר משלם ביטוח על קירקשתא כמו שאתה רוכב עליו? אגב איזה אוטו יש לך? חיפושיט?? חחח

  19. 19.
    תגובה ל 18

    אינובה זה הקטנוע היחידי שסוגר 125 קמ"ש אמיתיים ביותר. תאוצת הביניים של אינובה לוקחת כל קטנוע גם כזה בתקציב של 20 אלף שקל. אופניים מאיצות לאט ולא סוגרות יורת מ 30 קמ"ש. קשקשן או לא קשקשן, הציבור יחליט. אבל אתה כנראה מאיגוד המוסכים, אז סליחה על האמת הכואבת. הרב שלי זה ניסן, אבל למה לקלקל לך את סיפור השקרים כאילו אינובה זה "מיושן". חזור למוסך שלך ואם לא תצא משם, אין סיכוי שניפגש :-)

  20. 20.
    פואד-אל-אוואל

    שטויות במיץ. אולי 125 בירידה עם קלאץ' לחוץ ועיניים עצומות. אני גם לא רואה מוסך, אצלנו מתקנים הכל בחצר, מכונאים שכנים עוזרים והכל סבבה. אל תדאג, בטוח שלא ניפגש, אני לא מתכנן מסע לחלל בזמן הקרוב אז לא נראה לי שאתקל באסטרונאוטים. נכון, אינובה זה לא מיושן, זה פסגת הטכנולוגיה, בדיוק כמו שהתגובות שלך הגיוניות וקשורות לנושא.
    הרב שלך זה ניסן? יופי. הקאדי שלי זה עבדול, ויש לו פולקסוואגן קאדי, מצחיק לא?
    שיהיה לך חג שמח! אל תשכח את הכדור הוורוד, שלא ירד לך החיוך:-)

  21. 21.
    יונתן

    מה הקטע עם "איגוד המוסכים"???? לא, אתה צודק זה הכל קונספירציה אחת גדולה של איגוד המוסכים… אם תשאל אותי אז גם השטן מעורב בכל העניין…

  22. 22.
    אם כך? אז פואד אני איתך

    אתה וחבירך מחוץ להוויה התל אביבית והוצאות המחייה המטורפות של העירוני הישראלי הממוצע. הכל אצלכם בחינם, החשמל המיים הארנונה, גם לא עולה לך מוסך, יופי אבדול. יש לך בכפר מקום עבורי? סבבה. הרכב שלי זה ניסן, כמו כל ערבי ממוצע אתה מבין עברית יותר טוב ממני, וזה עצוב כשלעצמו, וזכות גדולה עבורך. אני לא אסטרונאוט, אבל אין לי בעיה להיכנס לכפר ערבי במשולש, גם בג'נין אני מבטיח למצוא חברים טובים, אולי אותך? חפיף, אם אתה מתקן לבד, תהנה לך מהתאוצות הנאות שהווריאטור מספק, כי עבורך לפתוח ווריאטור או לפתוח מנוע שהלך בגלל הווריאטור, זה עניין שטותי לטיפול שטותי בחצר האחורית והחינמית שלך. כך רווח כאשר אתה רוצה לחייך, אז יצא לך חיוך שנראה ככה: :-)

  23. 23.
    ולדימיר

    הייתי באלבר, הסתכלתי, נראה בסדר ולא יותר מזה. אולי באמת ירדו המחירים של הטיפולים. שאלתי על S3, כיום אין במלאי, נאמר לי שאם מזמינים מגיע עוד 3 חודשים.
    אני אחכה לשינויים במיסוי על הקלים שבטח יגיע עם הוזלה לאופנועים עד 250 סמק וקונה אופנוע כזה. לא צריך יותר….
    חוץ מזה כל יבואן יבורך……

  24. 24.
    רותי 66

    אין כאן בשורה בתחום התחרות. מחיר חדירה אמור להיות הרבה יותר נמוך(4 ספרות !).הם לא הורידו את המחיר כדי לא להרגיז את המתחרים הותיקים השמנים והחזקים. אני מקווה שבאחד על אחד אפשר להוציא מהם מחיר טוב על קטנוע שלא אמור לעלות יותר מ 7000 ש"ח+מע"מ.

  25. 25.
    ל17

    הייתה כתבה, גם על בריו וגם על אינובה.
    סיבה משמעותית שהם פחות פופולריים היא שמבחינה חוקית הם נחשבים אופנועים ולא קטנועים ולכן משלמים יותר מכס, וכך המחיר הרבה פחות אטרקטיבי.
    יש גם העדפות של השוק הישראלי, אנשים אוהבים מקום אכסון, ככה שלא רק אינובה לא פופולרי אלא גם SH125 ודומיו (קטנועים עם גלגלים גדולים).

  26. 26.
    שוב "אני" - תגובה ל-24 ו- 25

    24, את צודקת, אבל גם באחד על אחד, כל היבואנים עושים דילים ומבצעים, ובסוף עדיין כולם יותר מידי יקרים. לאמור, קרטל נשאר קרטל? וזה חבל.
    25, למיטב ידיעתי המבוססת אתה טועה. אינובה ובריו לעניין המכס הם קטנועים, כך או כך, אפשר להוזיל אותם, אבל יש דבר מה אחר שמונע זאת, והעמוד עליו עכשיו:
    העדפות השוק הישראלי לא בשליטת הצרכן. העדפות והמיתוג מוכתבות על ידי ספינים ותרגילי פרסומת מסוות של עיתונות הרכב המקצועית שנשלטת על ידי איגוד המוסכים (האשמה בלתי מבוססת בעליל). ופרסומת כידוע עושה את שלה ועובדת. אין כל סיבה בעולם לקנות קטנוע עירוני שמטרתו הראשונה לחסוך עלויות, אין כל סיבה לקנות את הפלסטיקים עם הווריאטור שמכבידים על הוצאות האחזקה באופן בלתי הגיוני לחלוטין. אבל העובדה שאנשים מוותרים על כלי שכמעט לא רואה מוסך ועושה 50 קילומטר לליטר מדברת בעד עצמה. "הפרסומת" שעושה העיתונות המקצועית,והדה-לגיטימציה למשפחת הCUB הנוכחית(כאילו מדובר בכלים ספרטניים ומיושנים, דבר שהוא שקר ממש), הדה-לגיטימציה הזאת היא עניין יישן ועתיק יומין כאן בישראל. לא דבר מה שהולך להשתנות בקרוב בגלל חוק העדר. אבל מי שבוחר לצאת מהעדר, עושה בחוכמה.

  27. 27.
    גיל שהם

    לסוכן המכירות של אלבר יונתן.
    יונתן ידידי היקר – לא צריך להיות גאון גדול כדי לראות שאתה נציג היבואן. תשמור את התגובות יחסי הציבור שלך לאתרים של אנשים שלא מבינים.
    מבחינת המבחן מצטרף למחמאות על המקציעיות של פול גז. אבל הקטנוע נראה קטנוע "רק" סביר, מצטרף לתחום הכי תחרותי בשוק במחיר לא זול ולר ברור איך הוא יישמר לאורך זמן, איך יהיה השירות של אלבר ורשת המוסכים שלהם (מי מטפל?) חלפים וכו. לפני כמה שני היה כאן יבואן שהביא מוצר "מעולה וגדול" מקוריאה ואחכ תקע אלפי לקוחות עם כלים שהיו שווים 10% ממחיר הרכישה

  28. 28.
    אני- 17 שים לב

    זה לא שאנשים אוהבים מקום אכסון, זה מה שהכניסו להם לראש באמצעות עיתונות הרכב ה"מקצועית". בקטנועים המיתולוגיים משנות ה- 40 וה-50, וספה, למברטה, וגם ב CUB לא היה תא האיכסון שאתה מדבר עליו. תא איכסון גדול מתחת לכיסא זה רק משנות ה-90, על כן בוודאי שלא מדובר כאן במאפיין של קטנוע. ייתר על כן, ברוב תאי האיכסון שמתחת לכיסא לא ניתן להכניס קסדה שלמה, שזה השימוש החשוב ביותר, וממילא שימוש כאמור לא נפוץ כי אף אחד לא רוצה להגיע לאופנוע ולגלות שלא ניתן לרכב עליו (כי הקסדה נגנבה). אבל כל זאת לא מפריע לעיתונאי הרכב לבלבל במוח על השימושיות הענקית של אותו תא איכסון, חסר שימוש. למה? רק כדי לבדל לשלול ולעשות דה-לגיטימציה למשפחת ה-CUB החסכונית, הנוחה, והמצליחה ביותר בכל העולם, שאין לה תא איכסון גדול. וברור למה, הרי זה כלי שלא רואה מוסך. באופנועים אף פעם לא היה תא איכסון, וזה אף פעם לא נחשב לחיסרון. על הוספה הרכבנו ארגז, וגם היום מי שרוצה מרכיב ארגז, וממילא אין תחליף לארגז שתכולתו ענקית (בהשוואה לתא האיכסון האינטגרלי), שוב, ארגז חיצוני למי שצריך כגון: לשליחויות, לחשמלאים, ולכל מי שצריך לזאת…אבל עזוב למה לבלבל אותך עם עובדות.

  29. 29.
    "אני", תיקון טעות + תודה לבועז בר

    תיקון טעות, תגובה 28 מיועדת למגיב 25.

    ואני מצטרף לגיל שוהם(מגיב27), ורוצה להוסיף במילים שלי: בועז לא רק שהכתיבה שלך קולחת היטב ומעניינת, גם הצוות לרבות הצלם עושים עבודה מעולה.
    גם יחי חופש הכתיבה של התוקבקיסטים. בועז ופולגז, יצאתם תותחים!!!

  30. 30.
    יוסי מרכז

    בסופו של יום חבריי הרוכבים, כל יבואן חדש שנכנס עוזר לכולנו להפחית הוצאות, התחרות גדלה, מחירי הטיפולים, החלפים והכלים עצמם יורדים מעט ובסופו של דבר הדבר מגיע לכיסנו ללא קשר על איזה כלי אנו רוכבים.
    לכן, בין אם תאהבו את הכלים של דיאלים ובין אם לאו, אנו כולנו צריכים לאחל לאלבר הצלחה בחדירה לשוק הישראלי ולקוות שיגיעו עוד יבואנים אגרסיביים שכמותו ויחליצו את היבואנים הישנים שעד היום רק רדו בנו ועשקו אותנו וירקו עלינו, אותם אלה שעכשיו תולשים שערות שאלבר מכר כמה מאות כלים במקומם ואותם אלה שיצטרכו מהיום והלאה לשלם בעין יפה בטריד-אין על כלים שאנו קנינו מהם בכסף מלא.
    ולכם אותם היבואנים הוותיקים והמדושנים שעשקו אותנו עד היום, אני מציע, שתפשילו שרוולים ותקרעו תתחת להוציא מאיתנו שוב פרנסה כי אנו עדת הרוכבים לא פראיירים ואנו עדת הרוכבים נתמוך ונפרגן לכל היבואנים החדשים שמגיעים ארצה וננסה את כלייהם ונגרום להפסקת העושק והרעב האין סופי שלכם.
    רק לידיעה ברשותי גם פיאט 500 מגניבה ולא מזמן העברתי אותה טיפול שמבוצע אגב כל 30 אלף ק"מ והטיפול הכללי כולל הכל וברקסים מפנים ומאחור במוסך מורשה עלה 880 ש"ח.
    איך טיפול פשוט בקטנוע שבו יש צילינדר אחד ו100 גרם שמן וללא ברקסים עולה 450 ש"ח איך?
    תפרגנו לחדשים כי מגיע להם בזכותם פתאום כולם עושים מבצעים

  31. 31.
    הסוס האפור

    ליונתן (14) מ-13 (המכונה הסוס האפור). קודם כל המחיר שלכם בכלל לא נמוך מהמתחרים. המובי וה-וי.אס. הותיקים והמוכרים זולים בכמה מאות, ואת מערכת הבלימה המשולבת שלו (של ה- S1) הייתי דוחף ב… של מי ששם אותו שם בכלל. דבר שני המחיר בכלל לא מחיר חדירה, ואני מצדד בעד רותי66 (מתגובה 24)אולי לא הייתי מגזים 4 ספרות, אבל משהו כמו 11K-12K גג עושה יותר חשק לקנות קטנוע שאתה לא יודע לאן ילך . אני עשיתי נסיעת מבחן על הקטנוע הזה הוא מאיץ מצוין ויושב טוב בסיבוב אך שילוב הוריאטור בטורים גבוהים(כמו שבועז בר כתב) מאוד מפריעה לנוחות הנסיעה בפקקים, מה גם שכדי לקבל תאוצה חזקה אתה גם צריך להגיע לטורים גבוהים מאוד כך שבסופו של יום אתה מרגיש כאילו אתה נוסע על 50 סמ"ק . עוד הערה (יותר קשור לתחום האומנותי): הקטנוע עושה (בטורים גבוהים) רעש של מטחנת קפה של מורפי ריצ'רד (ממש לא צוחק).

  32. 32.
    יונתן

    ל31 ול27: קודם כל תגובה מספר 4, זה לא אני… דבר שני "נציג יבואן" , "סוכן מכירות", "מחיר שלכם"… תעשו טובה, דיי לבלבל את השכל… הזמנתי את הקטנוע המדובר לפני כשבועיים (עדיין לא קיבלתי), כי חיפשתי קטנוע משומש (סאן יאנג, קימקו וכו') ואז הגיעו אלבר עם המבצעי השקה שלהם ווואלה, התאים לי כל ההטבות שהם מציעים, במיוחד התשלומים הנוחים… בדקתי בדיקה די מעמיקה באינטרנט ובעיקר בפורומים מחו"ל, ולחברה הזאת , והדגם הספציפי המדובר יש שם טוב של מוצר איכותי ואמין: הוא הושק ב2008 וצבר שם טוב. האם אני בעל אינטרס? כמובן שכן! מאחר וכבר שילמתי עבור הקטנוע, לא ממש מתחשק לי שסופו יהיה כמו יוסאנג, קיוואי, וכו'… אני רוצה שהוא יצליח כדי שיהיה לו סחירות טובה בעוד כשנתיים שלוש… חוץ מזה, בזמנו שהזמנתי את הכלי, לא היה אותו לנסיעת מבחן, הכי קרוב היה הB BONE, אמנם אין לי הרבה ניסיון דו גלגלי, אך לא שמתי לב לשום ביקורת שכתבת (31)…

  33. 33.
    אדי תשובה ליוסי מרכז

    יוסי איך טיפול 20000 לימהה איקס סיטי עולה 1600 שח לא כולל מעמ לפני שנתיים היה לי ססיטיקום 300 שילמתי על טיפול 12000 2400 שח אם זה מחיר הגיוני לדעתך ניראה לי שחלקי החילוף במטרו מצופים זהב ויהלומים

  34. 34.
    "אני" תגובה ליונתן האמיתי (32)+יוסי(30)

    יונתן, עד שלא קיבלת את הקטנוע, אתה יכול לבטל את העסקה,
    במקרה הכי גרוע תפסיד דמי קדימה זניחים לחלוטין. אז אתה כן יכול לבטל ואתה לא מחוייב להגן על דבר מה שלא שלך. לך תזמין בריו. אולי מובי, אם ממש בא לך על גיר אוטומטי מלא ולא מפריע לך ששוחטים אותך במוסך. אבל אתה לא מחוייב לאלבר.

    יוסי, הגברת תחרות זה טוב לצרכנים, אבל כאן אין תחרות. אולי אלבר בא עם כוונות טובות, עד ש"הצמידו לו אקדח לראש" ואמרו לו: "אתה לא יכול להוריד מחירים"(לא מידע אישי, רק תחושת בטן). ברמת העובדות אין כאן מחלוקת, התחרות לא קיימת, המחירים גבוהים מאוד, המחירים גבוהים מאוד אצל כל היבואנים לגבי דגמים מאותה הקטגוריה, כלומר יש כאן קרטל? אני אומר משהו כאן מסריח ברמות!!! אבל הציבור צריך להצביע ברגליים ואז ראה זה פלא, איך שהמחירים ירדו. בתור התחלה, קנו בריו של ניפוניה, פחות שעות מוסך, 50 קילומטר לליטר דלק, והמחיר בין 4 ספרות. הרי זה בדיוק מה שביקשתם. עכשיו תשאלו את עצמכם, עדר טיפש שכמותכם, מדוע הצרכן הישראלי כזה חמור ולא קונה "בריו"? אל כך השבתי, זה לא הצרכן הטיפש, זה המיתוג השיקרי שעושים כתבי הרכב (שגם עליהם מופעלים לחצים, שוב לא מידע אישי, ככה תחושת בטן), קרא את כתבות הרכב על "בריו" ועל "האינובה" ותמצא שם מילים כגון: "זה מיושן וספרטני". כלומר ממתגים לך תדמית של חמור אם אתה קונה בריו או אינובה. כיוון שאף אחד לא רוצה שיגידו עליו שהוא חמור, הולך הצרכן הישראלי וקונה קטנוע אוטמטי מלא. צחוק הגורל שבסוף הוא בכל מצב יוצא פראייר וחמורים, הוא עובד כמו חמור כדי לפרנס את המוסך שלו (על קטנוע שכל הרעיון שמאחוריו זה חסכנות). אז ברמה הפרטית יש פתרון והוא נקרא בריו, אפשר גם אינובה. אז יש פתרון. אבל אין ספק שיאיץ אותו עיתונות רכב הוגנת שתסביר בעברית כי קטנועים מסדרת הCUB הם מספר אחד בעולם, גם היום, ומהקטנועים המתקדמים ביותר גם מבחינה טכנולוגית (כי זאת האמת)!

  35. 35.
    יונתן

    אין כמו תחרות בשוק.. אני בעד הכניסה שלהם

  36. 36.
    אדי

    יש כאן ליכאורה קרטל איך זה שכול הקטנועים בעלי250 סמק עולים 25000 שח איפה התחרות כאן היבואנים ליכאורה מתאמים מחירים תקנו אותי אים אני טועה

  37. 37.
    שי

    עשיתי נסיעת מבחן והזמנתי את הs1 מקווה שיהיה טוב

  38. 38.
    .

    מכר שלי קנה את הS3 וקיבל לאחרונה, הוא טוען שהמושב לא נוח, אז תשימו לב לעניין אם אתם שוקלים לקנות.
    הוא גם בהרצה, מה שלא עוזר לעניין.

  39. 39.
    אוהד

    הקוראנים נותנים פייט טוב בכל מה שנוגע לכלי תחבורה בשנים האחרונות.

  40. 40.
    אושרי

    נישמע ממש מענין אך מתענין בקטנוע הs3 אפילו בגירסת ה125 אשמח לשמוע עליו אני בהתלבטות רצינית בין רכישה שלו לבין הdowntown

  41. 41.
    ניסים

    מישהו קנה את הs1 יכול לתת חוות דעת?

  42. 42.
    עופר

    קיבלתי לפני שבועיים את הקטנוע ממש תענוג תודה לכם אלבר!

  43. 43.
    יונתן

    למה שום אתר, כולל הספר רכב לא ציין את העובדה שיש בתא כפפות שקע v12, ממתי שקע כזה נהפך לדבר טריוויאלי בקטנוע זול כזה.

  44. 44.
    רמי

    שימו לב!!! יד 2 !!!
    מסתבר שאלבר לא מכבדת את ההטבות שהיא נותנת לקונה הראשון (3 טיפולים ראשונים על חשבון החברה) לקונה הבא של הקטנוע.
    שרות גרוע

  45. 45.
    אידן

    מישהו יודע מה אומר במכוונים (ממש מתחת למד המהירות) הציור הקטן עם המילה Chekc ? כשאני מדליק את האופנוע זה נדלק לי לשנייה ואז נכבה. מה זה אומר ?

  46. 46.
    ענבר האופנובר

    מטרו מוטורס – מאחוריך.
    אלבר באה לשבור את השוק לא במחיר של הכלי אלא בחבילת ההטבות הכוללת,
    הנציג שלהם הציע לי ביטוח לשנה+שנה טיפולים חינם+חבילת תוספות של 1000 ש"ח,
    ועל הדרך גם פינקו אותי בארגז.

    זו הגישה, במיוחד בארץ ישראל.

  47. 47.
    יגאל

    שלום שמי יגאל .עשיתי נסיעת מבחן על הקטנוע באופן כללי הנסיעה טובה מאוד נוחה היגוי טוב תמרון טוב "חיסרון" שאני לא היה לי נח איתו זה הסלקטור של ידית הגז שהוא עם חופש גדול מידי עד הגעת הסל"ד הרצוי לנסיעת האופנוע..קניתי את האופנוע לאלבר שרות ותנאים מצויינים.בהצלחה

כתיבת תגובה

התגובות מופיעות באתר לאחר אישור המערכת. עקב כך ידרש פרק זמן בין שליחת התגובה ובין פרסומה בפועל. נא הקפידו להגיב ענינית ובצורה הולמת.

אין להגיב בשם גולש, ארגון או מוסד אחר. המערכת שומרת לעצמה את הזכות לא לפרסם תגובות לא ענייניות, הכתובות בצורה שאינה נאותה או שנכתבו בשמו של אחר.

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>