Post Thumbnail

ב.מ.וו F800GS במבחן

לקראת 2013 ב.מ.וו שדרגה גם את ה-F800GS ובעיקר טיפלה בטעון שיפור

יש משהו באופנועי אדוונצ'ר שהוא בחזקת שקר. ניסיון להילחם בחוקי הפיזיקה וההיגיון וליצור אופנוע שהוא טוב בשני דברים שהם ההפכים הגמורים – להיות טוב גם בכביש וגם בשטח. אם פונים לאלו בנפח המנוע הבינוני, נגיד באזור ה-650 סמ"ק, דו"שים קלים וקרביים מקריבים את יכולות הכביש, בעוד דו"שים רכים יותר די הולכים לאיבוד בשטח. אם פונים לדו"שים הכבדים יותר, העסק כבר הופך להיות מסובך יותר. לא פלא שלא מעט מהיצרנים, דוגמת קאוואסאקי עם הוורסיס או דוקאטי עם המולטיסטראדה, מראש הקריבו צד אחד, את השטח, לטובת האחר. אבל יש עוד מעטים שמנסים לפגוע בנוסחה – זאת שבפועל היא פשרה בהגדרתה אבל קסם בהצלחתה.

ה-F800GS של ב.מ.וו הוא מאלה שבחרו לא לעגל פינות. דו-שימושי צריך להיות טוב בשני התחומים, גם אם לא מצטיין, והנתונים על הנייר לגמרי לטובתו. עם מנוע טווין בנפח 798 סמ"ק, מתלים ארוכים ומתוחים וגלגלים בתצורה הנכונה – לא יצוקים ועם "21  מלפנים – יש פה פוטנציאל אדיר, וזה לא שהדור הקודם היה רע. הזדמן לי לרכב לא מעט על הדור הישן, בכביש, בשטח, והרבה מאוד בהרכבה. מדובר באופנוע סופר איכותי, אבל עם כמה נקודות קטנות שמפריעות כמו מצערת מעצבנת, מתלים לא מתכווננים ומערכת ABS מדור ישן שממהרת להתערב. לקראת 2013 החליטו בב.מ.וו לעשות רענון לדגמי ה-GS הבינוניים. אחיו הקטן של ה-800, שזוכה עכשיו לשם 700 (ותבדקו בבקשה את פקודת הסמים המסוכנים בגרמניה, כי במחלקת השמות לדגמים מישהו לוקח משהו לא תקין), זוכה לשדרוג רציני יותר, אך גם האח הגדול זוכה למתיחת פנים רצינית.

בין השינויים העיקריים של ה-800 החדש הוא עניין העיצוב. כן, אנחנו יודעים, לא מדובר באופנוע חדש, אבל אם מסתכלים מקרוב רואים הרבה פרטים קטנים חדשים. למעשה, כמעט כל הפלסטיקה הקדמית הוחלפה, מכסי הרדיאטורים קיבלו צורה אחרת ותוספת פלסטיק בצד האופנוע (שלי הפריעה בדיוק בקצה הברך), יש מאותתים חדשים, כנף קדמית עם נחיריים, ועוד. בקיצור – מתיחת פנים נאה. האופנוע אף פעם לא היה בחזקת קונצנזוס מבחינת מראה, אבל אני בעד. בעיני הוא נראה טוב, רק אולי לא בצבע של אופנוע המבחן שעונה לשם קלמטה (מטאלי!), שם שאני מעדיף לזיתים בסלט יווני ולא לצבע של אופנוע. ב.מ.וו טוענים לשיפורים בלוח המחוונים. לא ראינו הבדל משמעותי, אבל המצב היה מעולה גם בדגם הקודם. אגב, חסל סדר כפתור הנעה ומדומם ייחודי לב.מ.וו או מאותתים משני צידי הכידון. בב.מ.וו הוחלט שאם מייצרים אופנוע סופרבייק 4 צילינדרים בשורה וגם קטנועים, אפשר לחיות עם כפתורים קונבנציונליים.

המנוע לא מקבל כל שינוי ונשאר עם הספק נאה של 85 כ"ס ב-7,500 סל"ד. גם המנוע לא בקונצנזוס – לא כולם אוהבים את הסאונד וגם לא את אופי המנוע. את הסאונד שלו אני אוהב, על האופי נדבר בהמשך. מה שכן חדש היא מערכת ABS מהדור האחרון שמגיעה כסטנדרט. בנוסף יש מערכת בקרת אחיזה (ASC) ומערכת מתלים מתכווננים חשמלית (ESA), המגיעות בארץ כסטנדרט, אם כי יש אפשרות להזמין את האופנוע בגרסה הזולה יותר. כך תמצאו בצד שמאל של הכידון כפתור המאפשר לבטל את ה-ABS (או להפעיל את החלקות הזנב), לבטל את בקרת האחיזה (או להפעיל את מנגנון הווילי) וגם לשנות את מצב המתלים בין שלושה מצבים – Comfort, Normal, Sport.

אופנוע אדוונצ'ר צריך להיות גדול. לא יכול להיות שתעמוד ליד אופנוע שמנסה למכור לך את החלום של הדקאר והוא ייראה לך קטן, וה-800 לא מתכווץ גם בחורף. גם בצינת הבוקר הוא עומד זקוף על המתלים, ולעמוד לידו נותן תחושה של אופנוע גדול, בטח ובטח אם הוא על רגלית האמצע. אגב רגלית אמצע, מישהו בב.מ.וו שם לב שבדגם הקודם לא הייתה גישה עם הרגל לרגלית הזו ושינה את זה קצת – עכשיו מבלתי אפשרי זה הפך לסתם מעצבן. כך או כך, עם גובה מושב של 880 מ"מ גם כשמתיישבים על האופנוע הוא מרגיש גבוה.

אני אוהב את הסאונד של הטווין הזה בסל"ד נמוך. יש בו משהו נחמד, ועם אגזוז זרימה חופשית הוא בכלל נשמע מעולה. כשמתחילים לזוז הוא נשמע לא רע, רק שפתאום חסר לי קצת כח… איפה נעלמו כל הסוסים? באופנוע הקודם תגובת המצערת הייתה רעה וקשה היה לשמור על חיבור חלק מגז סגור לפתוח. באופנוע החדש הבעיה נפתרה בכביש כמעט לגמרי, אך עכשיו המצערת עם מהלך קצת ארוך מדי. כדי לפוצץ גז עד הסוף צריך להזיז יותר מדי יד.

והאופנוע הזה יודע לתת בגז. כל דבר שבין עמידה ל-180 קמ"ש הוא בולע בקלות. המנוע סוחב בצורה טובה כבר מאזור 3,000 סל"ד, אבל באזור ה-5,000 הוא מקבל עוד קצת מרץ כשלקראת ה-7,000 הוא כבר פחות נעים ומושך. אפשר לשייט איתו בכיף בכל מהירות שבאזור ה-130 קמ"ש, ולמרות שמגן הרוח נראה קצר ולא יעיל, הוא דווקא מסדר את הרוח בקסדה בול, כך שאין לכם מה להיות מוטרדים גם במהירויות ממש גבוהות – זה לא נייקד. לגבי המהירות הסופית – מספיק כדי להכפיל את המהירות המותרת בישראל. לרכיבות ממש ארוכות יש כלים יותר נעימים ממנו. אחרי קצת פחות משעה כבר מתחילים לזוז על המושב, אבל אני מודע לזה שיש לי ישבן מעט מפונק. יש גם קצת רעידות מנוע שעוברות ברגליות.

אחת הבעיות באופנועים כאלו היא שאתה רוצה גלגל גדול מקדימה, אבל משלם על זה בכביש. מעטים האופנועים שמצליחים לקלוע בקטע הזה ופה ב.מ.וו שיחקו אותה. אמנם ההיגוי מעט איטי, אבל האופנוע מרגיש פצצה על הצד, יש לו ים של מרווח הטיה וכשתראו מולכם כביש מפותל ממש לא תתבאסו. הוא יכול לשמור על קצב מרשים מאוד בכביש, כל עוד הוא לא פתוח מדי. כביש סדום-ערד, נגיד, גדול עליו בכמה עשרות אחוזים. בכביש כזה מרגישים שקצת אונסים את המנוע. צריך לשמור אותו על סל"ד גבוה כדי לשמור על מהירות וזה אולי המקום היחיד, למעט כביש שש, שתגידו שהייתם שמחים לעוד איזה 200 סמ"ק במנוע. כאן גם המנוע מרגיש די משעמם. הוא מושך יפה לכל האורך, אבל אין לו ממש פאנץ'; זה לא וי-טווין. בסוויפרים ממש מהירים הפרונט מרגיש קצת פחות מעודד, אבל בינינו, יש גבול למה אפשר לצפות מאופנוע אדוונצ'ר. בידיים הנכונות הוא יעשה חיים קשים ללא מעט אופנועי כביש, ואני לא מכיר אף אופנוע, למעט האדוונצ'ר 990 של ק.ט.מ, שעושה את זה בצורה כזאת עם גלגל "21 מקדימה.

בכביש המערכות האלקטרוניות עובדות באופן מעולה. ה-ABS באופנוע הקודם היה די בלתי נסבל, אך הדור החדש ממש לא ממהר להתערב ולא ראינו צורך לבטל אותו לכל אורך המבחן, כולל בשטח. הבלמים טובים מאד, עם מספיק עצמה ורגש. מערכת בקרת ההחלקה גם כן הרשימה, כשהיא לא מתערבת באופן מיידי בכביש, אבל סוגרת את המסיבה לפני שזה נגמר בבכי. מערכת המתלים החשמלית  לא הרשימה במיוחד. היא עושה את העבודה, אבל ללא שינויים מהותיים ומורגשים. יש שלושה מצבים ששולטים רק על שיכוך ההחזרה בבולם האחורי. כאמור, בארץ המערכות מגיעות כסטנדרט, אבל במחיר של 102,000 ש"ח אנחנו חושבים שמתלים מתכווננים באופן מלא הם ממש לא בקשה מוגזמת.

לא יודע אם יצא לכם, אבל בתור ילד יצא לי לא פעם לשבת במושב האחורי של הרכב של ההורים ולחלום שאני רוכב עם אופנוע על ההרים והשבילים שלצידי הדרך. עם אופנוע אדוונצ'ר טוב אפשר פשוט להגשים את החלום – אם אתה על כביש ופתאום רואה שביל מגניב – תן קפיצה. תן קצת גז בשטח וקפוץ בחזרה לאספלט. תרתי משמע. עם ה-800 בא לך לעשות את זה וזה גם מה שאתה עושה. מדובר באופנוע אדוונצ'ר קרבי שיכול לזוז מהר בשטח. מאד מהר. כשהשביל נפתח תראו 120 קמ"ש, בשטח, לפני שתספיקו למצמץ. מדובר באחת ממכונות השבילים המגניבות. הוא מספיק חזק, לא כבד או גדול מדי, נשלט. מרגיש מעולה בעמידה כאילו מישהו אשכרה השקיע מחשבה בעניין. אי אפשר לבקש עוד הרבה. ומה שאי אפשר לבקש, צריך פשוט לבטל בהוראת כפתור, כמו את מערכת בקרת האחיזה. אם אתם רוצים להתגלגל על שביל לאיטכם, אז בכיף, אבל אם אתם קצת בעניין של גז, היא סוגרת את המסיבה עוד לפני שהגיעו האורחים. אז נכון שהנורה הדולקת קבוע מפריעה בעין, אבל נחיה עם זה.

בשטח קצת יותר מאתגר משביל כבוש, כמו שבילים עם חלוקי נחל ומלאי חריצים שניתן למצוא באזור ים המלח, הוא צריך קצת עזרה, אבל לא יותר מדי. לא מדובר באופנוע רך, אבל עם כל הכבוד, לא מדובר באופנוע אנדורו ולפעמים צריך להתאים את המהירות למכשולים כדי לעבור את הסיפור עם כמה שפחות טראומות. אנחנו לא היינו נכנסים לשטח ללא מגן מנוע שיגן על האגזוזים וחלק המנוע התחתון (כפי שהותקן באופנוע המבחן), וגם מגני ידיים על הדרך. אנחנו גם מקווים שבנפילות, רגליות המורכב המרותכות לשלדת הזנב ישרדו. לא בדקנו.

בעבודה קצת יותר צפופה ואיטית המצערת לא מושלמת כמו שהיינו מצפים, אך רחוקה שנות אור מהדור הקודם. האופנוע הזה יכול לעשות בשטח עם צמיגים ורוכב מתאימים הרבה מאוד. יש בו משהו בזה שהוא לא קטן מדי, כמו אופנועים באזור ה-600 סמ"ק, אך לא גדול מדי כמו מפלצות עם מנועים באזור הליטר. כבר בפגישה עם המכשול הראשון בשטח הוא זורם; עלייה באיזה סינגל לא מוכר, קפיצה מעל איזו אבן באמצע ירידה. מפתיע מאוד בהתחשב בגודל. לא היינו מצפים מהרבה אופנועים לעשות את מה שהוא עושה בכזאת קלות. יש משהו בממדים ובנפח המנוע שקולעים בול.

ה-F800GS הוא אופנוע אדוונצ'ר גזעי. בקטגוריה שמראש מהווה פשרה, כולם ממהרים לברוח לפשרה – לשלם בצד אחד לטובת צד אחר. יש מעט מאוד אופנועים שעושים כל כך הרבה כל כך טוב. יש קצת נקודות קטנות לשיפור, אבל זה כבר להיות פיינשמקר. היינו מצפים למתלים מתקדמים יותר  וגם המחיר מעט יקר לטעמנו, אבל כאופנוע דו"ש בינוני קרבי אין לו הרבה מתחרים. יש משהו בנפח המנוע שממצב אותו כמעט לבד, עם ייחודיות משלו (וטריומף טייגר כנראה לא נבחן פה בזמן הקרוב) וגם הרבה יתרונות. ככה דו"ש צריך להיות.

טבלת ציונים

סעיףציון (1-10)
מנוע8קצת חסר אופי וחלש לכבישים ממש מהירים, אבל מעבר לזה אחלה
תמסורת8טוב מאוד, הילוך ראשון ארוך והכל עובד חלק
בלמים8בול מה שצריך לעבודה בכביש ובשטח, בטח עם ABS מודרני
עיצוב8עניין של טעם, אנחנו אהבנו
מחוונים9לא צריך יותר מזה
היגוי8מעט איטי בכביש, אבל יש גבול למה אפשר לצפות מ-"21 מקדימה
מתלים8תכל'ס עובדים מעולה, אבל אנחנו חושבים שבמחיר הזה מגיע לנו יותר
נוחות7לא היינו חוצים איתו את הגלובוס, אבל בישראל זה תופס
שימושיות9שימו ארגז או תיקי צד ואין הרבה יותר שימושי מזה
גימור9כמו שהיינו מצפים מהבווארים

מפרט טכני

סעיףנתון
תצורת מנועטווין מקבילי, 798 סמ"ק, 2 שסתומים לצילינדר, DOHC, קירור נוזל
הזנת דלקהזרקת דלק אלקטרונית
הספק85 כ"ס (63 קו"ט) ב-7,500 סל"ד
מומנט 8.46 קג"מ (83 נ*מ) ב-5,750 סל"ד
קוטר קדח, מהלך בוכנה 82.0, 75.6 מ"מ
יחס דחיסה12.0:1
הילוכים6
שלדהמסבך משולשי פלדה עם מנוע גורם נושא עומס
מתלה קדמי מזלג טלסקופי הפוך בקוטר 43 מ"מ, מהלך 230 מ"מ
מתלה אחוריזרוע אלומיניום עם בולם יחיד, כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה, מהלך 215 מ"מ
צמיגיםקדמי: 90/90-21; אחורי: 170/70-17
בלמיםצמד דיסקים בקוטר 300 מ"מ עם קליפרים צפים כפולי בוכנות; אחורי: דיסק בודד בקוטר 265 מ"מ עם קליפר צף בוכנה בודדת; מערכת ABS הניתנת לניתוק
מיכל דלק 16 ל'
אורך כולל2,320 מ"מ
בסיס גלגלים1,578 מ"מ
גובה מושב880 מ"מ סטנדרט, אופציה ל-850, 820, 895 ו-920 מ"מ)
זווית היגוי
מפסע117 מ"מ
משקל יבש/רטוב214/194 ק"ג
תצרוכת דלק מדודה16.2 ל'/ק"מ
מחיר102,000 ש"ח

עלויות טיפולים

ק"מעלות הטיפול
1,000 ק"מ864 ש"ח
10,000 ק"מ864 ש"ח
20,000 ק"מ1,726 ש"ח
30,000 ק"מ1,016 ש"ח
40,000 ק"מ1,918 ש"ח

* המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ, והם נכונים ליום פרסום המבחן בלבד.

25 תגובות לכתבה

  1. 1.
    איתן VFR

    102K? חה חה חה

  2. 2.
    husqy

    אין על ב.מ.וו

  3. 3.
    קובי אטייה

    טוב נו יש לי אותו חבל שלא כתבו שבעיר הוא נע כמו קטנוע קטן…..אופנוע מדהים !!! מומלץ מאוד מערכת אקרפוביץ מלאה כמו שיש אצלי – עולם אחר….

  4. 4.
    האופנוע הזה מייתר את ה 1200GS

    אם היינו גרים בקנדה או ארה"ב – אז אולי לא,
    אבל פה? פה בארצנו הקטנטונת (שהפוליטיקאים מנסים להקטין אותה יותר ויותר כל הזמן) אין טעם לקנות את ה 1200GS. ה F800GS האדיר הזה פשוט מייתר אותו.

  5. 5.
    מערכות מיותרות

    שמעלות את המשקל שלו ב 8 ק"ג. לא באמת צריך כוונון אלקטרוני לשיכוך החזרה שאפשר להזיז אותו ברגע עם מברג.

  6. 6.
    שון גריידי

    לעניות דעתי, זה האופנוע הכי מכוער בקטגוריה. בגלל זה הגרמנים מצליחים הם לעולם לא חושבים על דבר שולי כמו יופי.

  7. 7.
    OldNewRider

    נו, לא הגיע הזמן למבחן דרכים מול האדוונצ'ר 990? הרי השניים האלו באמת מתחרים על אותה נישה (ולא ה990 מול האדוונצר 1200 שפונה בעצם לכביש).

  8. 8.
    ליאור מ

    מחכה למבחן מול הקטום 990 אדוונצ'ר דור קודם, האם אחד מהם הוא הדו"ש האידאלי?

  9. 9.
    דו"ש אידאלי

    הדו"ש האידאלי הוא ההאסקי TR650 Terra שהיבואן החליט לא להביא ארצה. גם ה- KTM690R לא רע, אבל עם מחיר לא הגיוני ופשרות קשות בכביש.

  10. 10.
    נדב

    ל9 הTerra בדרך לארץ [בחודש הקרוב] במחיר מאוד מאוד מפתיע [ניחוש פחות מ.....]

  11. 11.
    פלג

    מה מידות הצמיג האחורי,170?
    בגודל הזה יש רק צמיגי כביש.

  12. 12.
    רוי

    רק אני שמתי לב שמחיר הטיפולים רק עולה כל הזמן, אפילו אם זה אותו הטיפול לכאורה?

  13. 13.
    גולן

    עם כל הכבוד לכל המערכות והמתלים, בסופו של דבר, הצמיגים לא יכולים לשלב את הטוב מכל העולמות. דו"ש הוא יותר פשרה מפשרה ומצליח בארץ רק בגלל המחירים המופרזים שלא מאפשרים להחזיק כמו בחו"ל אחד טהור לכביש ועוד אנדורו נחמד לשטח.
    הכתב מספר כמה האופנוע נפלא אבל אחרי שעה מתחילים לזוז בחוסר נוחות על המושב. אז הוא לא קרוזר. ב-180 הוא מתחיל למחות, אז הוא גם לא ספורטיבי. בשטח הוא בעייתי בקטעים טכנים שמחייבים מצערת מדויקת אז בסוף, בשביל קצת פאן בכביש למרחקים בינוניים ושבילים מהירים בשטח שיגמרו את הצמיגים צריך לשלם מעל מאה אלף שקל. קיצור, אופנוע יאפי לעורכי דין שגרים בזכרון יעקב המגניבה ויכולים לנסוע למשרד בתל אביב ולנגב בשבתות לאבנה בדליית אל כרמל.

  14. 14.
    ל 13

    הייתי מפריך את הטענות שלך אחת אחת, אבל הכי פשוט להתחיל ולסיים בקשקוש הראשון שכתבת – בחו"ל האופנוע הנמכר ביותר כבר שנים רבות הוא ה 1200GS. לא ספורטיבי טהור ולא אנדורו ולא בטיח. יכול להיות שהאופנוע לא לטעמך כי אתה בטח נוסע מעל 180 רוב הזמן ובשטח אתה רוכב סינגלים עם סטופר ומנסה לגלח כל פעם שנייה נוספת, אבל לרוב השימושים ולהרבה רוכבים הוא מתאים בול.

  15. 15.
    לפחות זה

    לא חובב BMW, אבל מחזק את-14.
    ובכלל, כלי שמתחיל למחות ב180 הוא לא ספורטיבי?
    13? אתה גר בגרמניה וקנו לך בוסה ליומולדת 3?

  16. 16.
    אופנוען לשעבר ונשוי בהווה

    ל-13.
    לא הבנת מה זה דו"ש????????? מה שציינת זה בדיוק המהות של דו"ש!!! לא מצויין בכלום אבל טוב בהכל. מה שכן מסכים עם הפסקה הראשונה

  17. 17.
    ליאור מ

    ל- 9, הTerra הוא דו"ש כבד עם מהלך מתלה מוגבל (166 ק"ג יבש, 190 מ"מ בלבד מהלך מתלה), ממש לא נראה כמו הדו"ש האידאלי.
    אני רוכב על ktm690 enduro אז אותו אני מכיר- להשוואה 138 ק"ג יבש, מהלך מתלה של 250 או 270 מ"מ.

  18. 18.
    ל 17

    כשאתה אומר דו"ש אתה בוודאי מתכוון לאופנוע שלא צריך לקחת עם עגלה. לדו"ש יש משמעות אחרת – אופנוע שאפשר להעמיס עליו מורכב וציוד ולעשות 300 ק"מ ביום בלי לקלל את האמאמא שלו. את זה ה 690 לא עושה וגם לא אמור לעשות

  19. 19.
    יובל, ארה"ב

    יש לאופנוע הזה כמה אתגרים:
    1. מחיר גבוה/תמורה נמוכה – בתצורתו המלאה מחירו מגיע ל-כמעט 13 אלף דולר
    2. מתחרים באותה הרמה שעדיפים עליו – בפרט הטריומף טייגר 800 XC, שהכותב מתייחס אליו בפסקה קצרה. הטייגר אמנם לא משווק בישראל, כרגע, אבל הייתי מצפה להשוואה מעמיקה בינהם. הקטמ 990 נמצא בליגה אחרת עם נפח אחר. אפילו קטמ מבינים את זה, ולכן ה-1190 אדוונצ'ר החדש בעל נטיות כביש חזקות הרבה יותר.
    3. מתחרים זולים ממנו בהרבה – למשל הוי-סטרום 650 החדש שעולה בארה"ב רק 8400 דולר, ועם תוספות לא יקרות וצמיגים מתאימים עושה כל מה שעושה הבמוו בשטח, ובוודאי עולה עליו בכביש עם גלגלים קטנים יותר, שלדה זריזה ומנוע וי-טווין שאוהב סל"ד גבוה ומתעורר ב-7000 סל"ד עם פאנץ' כיפי)

  20. 20.
    ל 19

    הוי סטרום נמוך בהרבה ועם מהלך מתלים קצר יותר, ותנוחה שונה, ועוד ועוד ועוד דברים שמונעים ממנו לעשות מה שהבמוו יכול בשטח גם אם תרכיב עליו צמיגים של טרקטור. חוץ מזה המנוע שלו חלש יותר.
    לגבי הטריומף יכול להיות שאתה צודק אבל יש שם נקודה בעייתית ומפתיעה שעולה מכל מבחני הדרכים – העיגון של מזוודות הצד הוא בעל חופש גדול וברגע שיורדים לשטח הן לא מפסיקות לזוז ולקרקש.

  21. 21.
    גיל

    העם דורש מבחן בין z750 הורנט פייזר 8 ומונסטר 796\696

  22. 22.
    יוסי פיין

    רוצה לשתף אותכם בחוויה שנקראת בעלות על ב.מ.וו. אחרי מספר שנים כאלו. מחיר הקניה אכן יקר, וזאת ארוע חד פעמי לא נעים בכיס. הרכיבה אכן מהנה, לפחות במקרה שלי – וזה לא משנה איזה אופנוע לנקודה שלי, שהיא, הצינור העבה שאתה מקבל כל פעם שאתה נכנס למוסך ושומע את מחירי החלפים, שהם פשוט לא הגיוניים בכל קנה מידה. אז נכון, כולנו התרגלנו לצמיג אחורי ב1500 שח כשבאירופה הוא עולה 150 יורו, אבל במקרה של במוו זה פשוט מגוחך, ומראה לכם כמה שהחזירות היא דרך חיים כאן.
    ראוי לפרסם כמה עולים עוד כמה חלפים חוץ ממסנן שמן ופילטר אויר (670 למסנן אויר +מעמ) בייחוד באופנוע שטח ספורטיווי – לשים בראש לפני שקונים.

  23. 23.
    אלון

    To 20,
    For the Tiger there are many other aftermarket options.
    I use Wolfman soft luggage and I am very happy with, much better for going off road.
    When I get back to Israel, the GS800 is the only motorcycle to consider. Especially for someone who enjoys both on/off road riding. In the USA I can keep a Tiger 800 for easy adventure riding , DRZ400 for hard core D/S an SV for track days and a 250 for single track.
    The only problem in the usa, no good friends to ride
    With. 

  24. 24.
    jhozef

    22 אני איתך ובגדול
    אני בעליו הגאה של adv 1200
    ואחרי טיפול גדול וטיפול קטן עם החלפת גומיה כל שהיא
    כשאני עומד אחרי 10,000 ק"מ בשנה ו 4,600 ש"ח טיפולים
    אני פוזל קשות לקטום המקביל ובמקביל רואה חבר שלי שרוכב על הקטום צוחק כל הדרך אל המוסך ומהמוסך
    מחירי החלפים שערוריתיים והאנשים בדלק מוטורס לא מתעוררים
    נ.ב- כמוני נתקלתי בזמן האחרון הרבה מאוד רוכבי bmw שמוותרים על התענוג

  25. 25.
    bmw f800gs 2008

    קדימה פול גז…. שאלת השאלות? bmw f800gs VS ktm adventure 990 r המבחן הכי קרבי שיש :) ))

כתיבת תגובה

התגובות מופיעות באתר לאחר אישור המערכת. עקב כך ידרש פרק זמן בין שליחת התגובה ובין פרסומה בפועל. נא הקפידו להגיב ענינית ובצורה הולמת.

אין להגיב בשם גולש, ארגון או מוסד אחר. המערכת שומרת לעצמה את הזכות לא לפרסם תגובות לא ענייניות, הכתובות בצורה שאינה נאותה או שנכתבו בשמו של אחר.

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>