Post Thumbnail

הוסקוורנה מציגה: TR650 'טרה' ו-'סטראדה'

מציגה צמד דו"שים על בסיס מנוע ה-650 סמ"ק של ב.מ.וו

הוסקוורנה ממשיכה, כמובטח, להציג דגמים חדשים. כמעט שנה אחרי הצגת ה'נודה', היא מציגה את צמד דגמי ה-TR650, אותם אביעד ראה בביקור לפני שבועות אחרים במפעל הוסקוורנה באיטליה. מדובר בשתי גרסאות של דו"ש קליל וספורטיבי שמשתמש במנוע הסינגל של ה-G650 של ב.מ.וו. – מהלך דומה למה שבוצע ב'נודה', המבוסס על מנוע ה-F800. אפשר למעשה לסכם את התהליך שעובר על הוסקוורנה מאז נרכשה על-ידי ב.מ.וו לפני כ-5 שנים: היא הופכת לזרוע הספורטיבית/צעירה/נמרצת/קולית של היצרנית ממינכן. המוח והאופרציה הם של ב.מ.וו, הלוגו של הוסקוורנה – וכולם שמחים.

ה-TR650 יגיע כאמור בשתי גרסאות: 'סטראדה' שפונה יותר לכיוון הכביש ו'טרה' שיעדיף לראות קצת יותר שטח. איך עושים את ההבדלה? פשוט – הסטראדה יצויד בחישוקי "17 מאחור ו-"19 מלפנים, בעוד שדגם השטח יגיע עם חישוק "21 מלפנים ו-"18 מאחור (כשאם תרצו את אופציית ה-ABS תאלצו להסתפק ב-"17 מאחור במקום ה-"18). גובה המושב תואם את הרוח הקרבית שנושבת מכיוונה של הוסקוורנה: 860 מ"מ לא מבוטלים לדגם הסטראדה ולא פחות מ-875 מ"מ לטרה.

מעבר להבדלים הללו, מדובר באותו אופנוע בדיוק. לשלדת הפלדה משודך מלפנים מזלג הפוך של זקס בקוטר 46 מ"מ, כשגם מאחור ישנו זקס המחובר לזרוע פלדה עם לינק. מהלכי המתלה בשני הדגמים, הן מלפנים והן מאחור, עומדים על 190 מ"מ (לשם השוואה, ב-G650 מדובר על מהלכי מתלה של כ-170 מ"מ בלבד). המשקל הרטוב, כשהם מוכנים לרכיבה – 186 ו-183 ק"ג לסטראדה ולטרה בהתאמה.

ואחרון חביב (אבל אולי הכי חשוב כאן) הוא המנוע. הוא מגיע מה-G650 של ב.מ.וו אבל עובר סדרה ארוכה של שינויים במטרה להעלות את כוחו: הוא מפיק 10 כ"ס יותר, ובסך הכל 58 כ"ס ב-7,250 סל"ד. את זה ב.מ.וו, סליחה, הוסקוורנה, עושה על-ידי תכנון מחדש של ראש הצילינדר, שינוי של סעפות היניקה והפליטה, החלפת המצת, העלאת יחס הדחיסה, גל זיזים חדש, שסתומים גדולים יותר, בוכנה קלה יותר, ועוד.

הצגתו הפומבית של האופנוע תערך מן הסתם בתערוכות סוף השנה. לפחות ממה שנראה עכשיו, אותו משב רוח מרענן שנושב מכיוונה של הנודה, מאפיין גם את ה-TR החדש(ים).

* בתמונות: הדגם השחור הוא דגם הסטראדה, האדום הוא הטרה.

24 תגובות לכתבה

  1. 1.
    5

    המממ… 35 ק"ג יותר מה690 אנדורו של קטמ ועם 8 כ"ס פחות. לא ממש מפתה

  2. 2.
    ז ר ח

    ל1: מה אתה משווה? הרבה יותר נוח, לא בא להתחרות בקטום, גם מהלך המתלה נמוך בהרבה.

    בכל מקרה, נראה כמו יציאה מגניבה של הוסקוורנה. רק שיעלה 50K ועם מחירי טיפול הגיוניים.

  3. 3.
    אופנוענית על GSX750ES

    קולין צ'פמן ,מייסד לוטוס מיתולוגי, סבר שהכל מתחיל ונגמר במשקל קל. כלי קל הוא מהיר יותר, מתנהג טוב יותר וחסכוני יותר.
    עצוב שעם השנים, למרות קפיצה אדירה בטכנולוגיות מטלרוגיה, אנחנו עדים לאוטובוסים דו גלגליים. האופניים למשל, שיש לי היום קלים פי 2.5 מאופני הקצה שהיו לי לפני 25 שנה.
    אם תעשיית המחשבים הייתה מתפתחת כמו תעשיית האופנועים, היה לנו היום בבית Main Frame שמריץ Space Invaders ועולה 10 אלף דולר.
    היו לי 6 אופנועים בחיים. כל אלה שהיו קלי משקל היו חוויה רוחנית שהצדיקה את המחיר הלא מבוטל שמשלמים בבעלות על רכב דו גלגלי. השאר היו בזבוז כסף.

  4. 4.
    ל 1, ועניינים אחרים

    השאלה לאן מכוון האופנוע. האם זו הגירסה של הוסקוורנה ל Sertao? אם כן צריך להיות מאוד מעניין להשוות את יכולות התיור (כולל הרכבה ומטען) והשטח, וגם לשאול איך משפיעים שינויי המנוע על האמינות של מנוע שעושה 200K לפני שנוגעים בו. מעניין שלטרה אין מתלים ארוכים יותר (או שזו טעות?).
    בהנחה שזה אכן הכיוון, 1 לא ברור למה אתם מתייחס. ניסית לרכב 600 ק"מ עם בת זוג ו 20 ק"ג מטען על הקטום 690?
    אני מניח שלא… מדובר על מטרות שונות לחלוטין.

  5. 5.
    דוד ליאור

    בהמה גסה, חבל

  6. 6.
    Smith

    דו"שים בד"כ לא ממש עושים לי את זה, אבל דווקא הסטראדה הזה קצת קורץ לי. בכל מקרה, אופנוענית (3), רוב מה שכתבת נכון אם כי בעניין האופניים יש את קטגוריית הדאון היל שדווקא לא תואמת את הטענה שלך. גם המסקנה שלך לגבי אופנועים כבדי משקל היא מאוד אינדיבידואלית ולכן היא לא אימרה מייצגת נכונה. אני רוכב היום על כלי שכבד משמעותית מכל כלי אחר שעבר תחתי ובכל זאת הוא חד משמעית ה"חוויה הרוחנית" המושלמת ביותר שהיתה לי עד היום על דו"ג.

  7. 7.
    מבחן כאן ועכשיו

    מה יכולות השטח של הטרה ?
    הוא דומה ל- XR600 ? או יותר כמו ה- DR650 ?
    מתי מגיע כלי לנסיעת מבחן ?

  8. 8.
    ayalzo

    ל-7. לא זה ולא זה. עם המשקל שלו הוא יכול להתחרות בדושים הכבדים יותר. גם אם המתלים יותר קשוחים ומרווח הגחון סביר (לא כתוב) הוא הרבה יותר מדי כבד לנסיעת שטח אמיתית (כן אפילו בהשוואה לdr650 ה"רופס").

  9. 9.
    אופנוענית על GSX750ES

    Smith,
    שחלילה לא יובן מדברי שאני שוללת את כל קטגוריית האיזי ריידרס, דו"שים, טוררים למיניהם וכיוצא באלה לוויתנועים. להפך. אני אישית בעד אופנועים שפויים למרות שעוד ב-96 גילחתי כידונים על סופרמוטו :-P
    הטענה שלי היא שאין סיבה שצ'ופרים, קאסטומים, אופנועי תיור וכל מגוון הפילים הדו גלגליים לא ישקלו חצי ממה ששקלו לפני שלשה עשורים. ברור שהפונקציונליות שלהם גוזרת משקל גבוה יותר. הטענה שלי היא שמבלי לפגוע בפונקציונליות הזאת ניתן לחסוך המון משקל.
    החוויה תהיה אותה חוויה, רק בנוסף תקבל חיסכון בדלק, בזיהום אויר ובונוס כלי שלא מתנהג כמו לוויתן כחול בוגר.
    בהתחשב במחירים האסטרונומיים של נישת הלוויתנועים, אין שום סיבה שלא נקבל שם מתכות שהיום כבר ממש לא אקזוטיות או קרבון פייבר שמייצרים היום בסין בגרושים (כל אופני הקצה האיטלקיות מקרבון מיצרות בסין).
    הארלי-בן-דוד הוכיחו שניתן להוריד משקל מבלי לאבד אופי עם ה-Vrod.
    לגבי אופני דאון היל שהזכרת, הם שוקלים היום בסביבות 20 ק"ג שזה משקל נוצה בהתחשב במשימה אותה הם צריכים לבצע. 20 קילו זה מה ששקלו אופני הכביש הטובות מסוף השבעים. היום אופני כביש מגיעים ל- 7 קילו.
    חברות האופנועים מנהלות ביזנס. הן יודעות שהיפרבייקס לא ימכרו אם ישקלו מעל 180 ק"ג. אם הקהל היה יותר נבון והיה דורש אותן דרישות גם מדו"שים, תאמין לי שללא שום בעיה היינו רואים גם שם דיאטות רצחניות שלא על חשבון פונקציונאליות ונוחות. פשוט מתקבל אצלי הרושם שדו"שים הפכו בטטות פסאודו-סטייליסטיות עם הרבה רוח ואפס חזון טכנולוגי.

  10. 10.
    מתחרה ל-טראנסאלפ

    90 אחוז לכביש
    10 אחוז שבילי עפר

  11. 11.
    cluncker

    אופנוענית. אופני כביש ששוקלות 20 ק"ג? יש לי זוג ברטן צרפתיות ששוקלות לא יותר מ7 ק"ג משנת 1972. על מה את מדברת? הן עשויות פלדה פחמנית ולמען האמת גרמו ללא מעט "כבישאים" לבכות על הכסף שהם זרקו על שלדה שעלתה להם פי שלוש. מהרגע שנכנסו מערכות בקרה ממוחשות לבטחון הרוכב, מערכות קירור מים (הCX של הונדה למיטב זכרוני היה הראשון, בשנות ה80 ושקל 250 ק"ג על מונע של 58 כ"ס) ועד מכלולים שהוסיפו משקל. אם עוברים לנקודה שהעלת על מתכות קלות (טיטניום, מגנזיום, אלומיניום [אה, רגע, באלומיניום משתמשים...] וחומרים מרוכבים (ע"ע קרבון) נגיע למקום שבו יש בעיה לייצר בהליכים מסויימים חלקים בייצור המוני. העלויות לייצור בטיטניום הן פנומנליות, כנ"ל בסגסוגות מגנזיום (שברגע שהן חוטפות מכה, הן גומרות את חייהן). המילה קוסט-אפקטיב נכנסת פה בצורה ברורה. ייצור של אופנועים שלמים מסיבי פחמן הוא לוגי בעליל מבחינת העלות אלא במהדורות מוגבלות, שלא לדבר בקרת איכות. לא מדובר פה עומסים של שלדת אופניים. מדובר על אופנועים…)

  12. 12.
    cluncker

    ועוד נקודה, כמה עולה "היפרבייק" לעומת דו"ש פשוט? עבי את מושגי הארץ, דברי חו"ל… ישראל לא הייתה ולא תהיה שוק רלוונטי לתכנון כלי רכב.

  13. 13.
    gp 800

    11 צודק ב100%

  14. 14.
    bananabiker

    צודקת האופנוענית, גם אני לא מבין איך אותו סינגל ששקל 145 ק"ג במהדורת Xcountry מ2007 שוקל היום 40!!! קילו יותר, 185 זה משקל של טווין באותו נפח ואפילו עם דרייבשפט.

  15. 15.
    ל 14

    שאלה טובה. התשובה טמונה כנראה בחוזק ועמידות השילדה ושילדת הזנב של הטרה. יש נתון שאף פעם לא מתפרסם כאן אך מופיע במאפיינים הטכניים שמפרסם היצרן, והוא יכולת נשיאת המשקל. באופן לא מפתיע יש קשר ישיר בן הכובד שהיצרן מצהיר שהאופנוע מסוגל לשאת, לבין המשקל העצמי של האופנוע. וזה עוד לפני שדיברנו על עמידות בנפילות, תאונות וכו'.

  16. 16.
    אופנוענית על GSX750ES

    cluncker,
    אתה יכול ללכת סחור סחור אבל העובדות מראות שבאופנועי כביש יש שילדות מחומרים מאוד אקזוטיים ואלמלא היו כאלה לא היו מגיעים ליחסי הספק משקל של ק"ג \כ"ס.
    מה לעשות שיש אופנועים ששוקלים 180 ק"ג, מוציאים 180 כ"ס, יש להם שילדות אדירות ומערכות אלקטרוניות כמו למעבורת חלל ומהצד השני יש באותו מחיר, כלים כבדים יותר, עם חצי ההספק (ולא בגלל מומנט גבוה) אבל הרבה הרבה סטייל ~תקיעת נוד~ וטכנולוגיות פופו שלא ברור מה הן עושות. העיקר יש להם מערכת מתלים מבוקרת לווין והמצבר מריץ אפליקציות…
    הנישה הראשונה מביאה תמורה אמיתית שכן אחרת זמני ההקפה של אופנועים כאלה היו גרועים והמכירות שלהם היו צוללות. כלומר יש כאן שקיפות והאיכות שלהם מדידה.
    הנישה השנייה לעומת זאת באה לשווק טכנולוגיה כסטייל. יש זרוע חד צידית, יש מיתלים משוכללים כמו מתקו הנסע של מטוס אנטונוב אבל מה לכל השדים תעשה עם זה כשהמפלץ שוקל 260 ק"ג ?
    הנישה השנייה אינה עומדת בשום מבחן אמיתי או מדיד של איכות מלבד השיפוט הסובייקטיבי של "קוליות" או "סטייל".
    הנישה הזאת הולכת וגדלה וגם יצרנים מאוד מכובדים מזהים את הפוטנציאל הכלכלי שבאופנועים שניתן לתת בהם מעט ולמכור אותם ביוקר ומצטרפים לחגיגה.
    סטייל ותחושות זה אחלה דבר ובלעדיו אין טעם לאופנוענות. הבעיה לטעמי היא כשסטייל לא מגובה בקידמה טכנולוגית אמיתית ומועילה. מועילה באמת ולא כגאדג'ט.
    כמובן שלכל כלל יש יוצא מהכלל אבל המגמה קיימת.

  17. 17.
    לאופנוענית

    מסכים עם מה שאת אומרת אבל את לא מדברת על אופנועים מהסוג המסוקר כאן. הסוג המסוקר כאן חסר כל מערכות אלקטרוניות/פוזה/וכו'. יכול להיות שאותם דברים נכונים גם לגבי דושים פשוטים, שבאמת לא מעדכנים אותם ומזניחים אותם שנים רבות. ה"חידוש" של ה f800gs הוא דוגמא מצויינת. האופנוע כבר בן 5 ומה שעושים לו זה לשנות את הצורה של הפלסטיק שעוטף את הרדיאטור. מגוחך כמובן.

  18. 18.
    יולס

    נראה שעלות ייצור ואחזקה משחקת פה תפקיד.
    שלדה וזרוע אחורי מפלדה, מתלים פשוטים, מנוע שלא הולך עד הקצה (ובשאיפה לא מווברץ כמו הקטום), ודרך אגב – המשקל רטוב לחלוטין, כולל מיכל דלק מלא.

  19. 19.
    יקים

    איזה פאן בייק חמוד.

  20. 20.
    אורי ר

    לדעתכם מדובר בכלי שהולך להיות מתומחר בצורה טובה או עוד מתחרה יקר לgs של ב.מ.וו?
    עד היום סלדתי מדו"שים אבל הנ"ל נראה לי כאופציה מעניינת ביותר.

  21. 21.
    cluncker

    סחור סחור? התעלמת לחלוטין ממה שרשמתי.
    דוגמה:
    ימאה R1 שוקל יבש 177 ק"ג ועולה 13,500 דולר (ישראל לא רלוונטית במבחינת התמחור), עמוס בכל טוב טכנולוגי. (שלדה וזרוע אחורית עשויות אלומיניום, אני מניח שביצקת אלומיניום בלחץ)
    ב.מ.וו F650GS שוקל יבש אותו דבר, אבל גם עולה 3000 דולר פחות (שזה המון, במושגים אמריקאים)
    הונדה XR650L שוקל 156 ק"ג רטוב לא כולל רוכב ועולה 6700$.

    איך אפשר להשוות טכנולוגית אופנוע שעולה 13500 $ ל אופנוע שעולה -חצי-. ח-צ-י. HALF. תשקיעי את אותם כספים, ונ=תנסי למכור אופנוע דו"ש ב13000 בארה"ב, נראה מה יגידו לך.

  22. 22.
    cluncker

    ובנוסף, ועדיין, בנפרד. אופנועי הטורינג הגדולים עמוסים באותן טכנלוגויות ועוד, אבל התפקוד שלהן שונה לחלוטין. המנועים מתפקדים אחרת, תיבות ההילוכים שונות והמטרה שונה. הכל אחר ובנוי לשרת דברים אחרים לחלוטין. אני לא מבין את מה שאת כותבת על נישה א' וב', תגבי את מה שאת כתובת בעובדות.

    אופנוע כמו הR1200 GS עולה 23 אלף דולר, אבל בינינו נוח וכיף הרבה לכל דבר חוץ מהתגרזנות לעומת הסופרבייקים. הוא עדיין עושה כל עבודה יומיומית בלי צורך בכירופרקט בסוף היום. זה שהוא שוקל 50 ק"ג יותר לא משנה, כי הוא לא מתפקד כמו סופרבייק. אגב, הדוקאטי מולטיסטראדה 1100 איבו שוקל 5 ק"ג פחות מהR1. נחשי מה הוא גם עולה פחות, אומנם 1000 פחות, אבל עדיין.

  23. 23.
    אופנוענית על GSX750ES

    בוא נקרא לילד בשמו : R1200GS :-P
    יש באופנוע הזה את כל מה שמביא לי עוויתות פתאומיות בבוהן ימין וזה לא קשור לעובדה שסבא של מנהל מחלקת כספים פיתח צנרת למקלחת עמידה בגזים קורוזיביים…
    האופנועים האלה עולים הון תועפות. למה למרות שעברו עשרות שנים הפילים האלה רק משמינים ומשמינים ?
    למה ה-R1200GS שוקל 260 ק"ג ולא 160 ק"ג ?
    אני אנסה לענות ברשותך:
    א. כי הוא מלא בטכנולוגיית דאווין.
    ב. הוא פונה לשוק שישלם כל סכום תמורת הלוגו.
    מודה ומתוודה. גם לי הלוגו הזה עושה פרפרים בבטן. דווקא הראש מונע מלקנות אותו.
    ג. הכלי הזה יכל בקלות לשקול 160 עם בדיוק אותן התכונות אבל ללקוחות שלו אכפת מ"סטייל". הם ישלמו הון עבור הזכות להיות בלבוי של מלון המלך דוד גם אם במזוודות יש בסך הכל פאוץ' עם 100 שקל לדלק (הם מתדלקים במאה שקל).

    צחוק בצד. לא באתי לאמר לאנשים מה לקנות ואיזה אופנועים לאהוב. אני רק חווה דעתי על מגמת ההשמנה של הנישה הזאת. עדיין לא שכנעת אותי שבהתחשב ביכולות הטכנולוגיות המזהירות של היצרן הזה ובמחיר האסטרונומי של האופנוע הזה לא יכלנו לקבל דיאטה של 100 קילו ב-30 השנה האחרונות.
    אתה מציין שלא מזיזים לך מאה הקילו האלה. I rest my case.
    אתה הלקוח המושלם. אפשר למכור לך גולדווינג בשיק ובמחיר אירופאי ואתה מבסוט :-)

  24. 24.
    cluncker

    הוא עולה הרבה כי הוא במוו. הוא שוקל המון א' בגלל סוג ההנעה, ב' בגלל סוג המנוע, שכמו V TWIN מצריך שני ראש מנוע. ג' המחיר הוא פועל יוצא של טכנולוגיות ומערכים מכניים שעדיין חא קיימים בשום אופנוע אחר והעובדה שהאו עדיין הטופ שבטופ -למרות- שהוא שוקל 260.
    אי אפשר למכור לי כלום כי לא חושב שצריך לרכוש כלי רכב חדשים. אני מעדיף לקחת כל אופנוע ולהתאים אות לצרכים שלי, אני גם לא חושב שבמחירים של הארץ צריך לקנות בכלל אופנועים חדשים, אבל הציבור מטומטם, והציבור משלם (לא שלי, של חבר)

כתיבת תגובה

התגובות מופיעות באתר לאחר אישור המערכת. עקב כך ידרש פרק זמן בין שליחת התגובה ובין פרסומה בפועל. נא הקפידו להגיב ענינית ובצורה הולמת.

אין להגיב בשם גולש, ארגון או מוסד אחר. המערכת שומרת לעצמה את הזכות לא לפרסם תגובות לא ענייניות, הכתובות בצורה שאינה נאותה או שנכתבו בשמו של אחר.

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>