+ הגב לנושא
עמוד 1 מתוך 2 1 2 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 27

נושא: שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

  1. #1
    רוכב צעיר הסמל של יונתן12345
    תאריך הצטרפות
    Jun 2011
    מיקום
    נהריה
    גיל
    25
    הודעות
    155

    ברירת-מחדל שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

    שלום, יש ברשותי קטנוע 125 חדש. אני מתקרב לטיפול הרצה, ומאחר ומדובר על מנוע קטן שמתאמץ מאוד, ובנוסף לכך רוב הנסיעות שלי מחוץ לעיר, החלטתי להשתמש בטיפולים בשמן סינטטי מלא של רויאל פרפל. (המוסך אישר)
    החלטתי להשקיע בשמן יקר (מאוד) מאחר והקטנוע אמור לשמש אותי ב4 שנים הקרובות, אולי אף יותר, וברצוני לדחות עד כמה שאפשר את החלפתם של מכלולי מנוע יקרים, ואולי על הדרך להגיע להספק המירבי שהמנוע מסוגל להפיק.

    היצרן מגדיר החלפת שמנים כל 4000 ק"מ. עם זאת, אני נוטה לבדוק שמן (בעיקר במכוניות), תוך כדי שאני שם דגש בעיקר על הצבע שלו- כשהוא בצבע שחור, אני מסיק מכך שהשמן שחוק, ואיבד את רוב התכונות שלו, גם אם זה לפני מועד הטיפולים שהיצרן קבע, ולכן אני מחליף.

    בקטנוע זה קצת שונה. קודם כל אין לי מדיד כמו ברכב. יש לי מן "חלון ראווה" קטן שבו אני יכול לראות את מפלס השמן, אך לא לחוש אותו.
    כמו כן, הצבע של הרויאל בלאו הכי סגול כהה מאוד ("בחלון הראווה" הוא יראה שחור), אז כיצד אני אמור לדעת מה מצבו? אמנם, אין לי ספק שמדובר בשמן איכותי מאוד ששומר על התכונות שלו זמן רב, אך המנוע עובד על כ8000 סל"ד, זמן רב מאוד, ולכן יתכן שתהיה שחיקה מוקדמת של השמן. יתכן גם שלא, אך ביקורת שגרתית לא תזיק. אם כך, כיצד ניתן לדעת?
    נערך אחרון על ידי יונתן12345 : 19-05-2013 ב 11:56

  2. #2
    כישרון GP מבוזבז הסמל של tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    גיל
    30
    הודעות
    8,700

    ברירת-מחדל חוזר: שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

    http://www.fullgaz.co.il/archive/mar...2-tech-oil.php

    שינוי בצבע השמן לא בהכרח מעיד על איבוד תכונות.

  3. #3
    שייפן מדופלם הסמל של Vaderom
    תאריך הצטרפות
    Apr 2005
    גיל
    29
    הודעות
    4,003

    ברירת-מחדל חוזר: שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

    אין קשר בין הצבע של השמן לתכונות שלו. כל שמן שתשים במנוע ישחיר תוך כמה מאות קילומטרים.

    בנוסף, אני לא יודע כמה אתה משלם על השמן, אבל תעשה חישוב כמה כסף "אקסטרה" אתה מוציא על השמן לאורך התקופה שהקטנוע יהיה אצלך והאם זה עדיין משתלם. אתה עלול לגלות שאתה מוציא עלות של אוברול מנוע (או מנוע חדש) תוך פחות מ4 שנים.

  4. #4
    רוכב צעיר הסמל של יונתן12345
    תאריך הצטרפות
    Jun 2011
    מיקום
    נהריה
    גיל
    25
    הודעות
    155

    ברירת-מחדל חוזר: שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

    צטט במקור פורסם על ידי Vaderom צפה בהודעה
    אין קשר בין הצבע של השמן לתכונות שלו. כל שמן שתשים במנוע ישחיר תוך כמה מאות קילומטרים.

    בנוסף, אני לא יודע כמה אתה משלם על השמן, אבל תעשה חישוב כמה כסף "אקסטרה" אתה מוציא על השמן לאורך התקופה שהקטנוע יהיה אצלך והאם זה עדיין משתלם. אתה עלול לגלות שאתה מוציא עלות של אוברול מנוע (או מנוע חדש) תוך פחות מ4 שנים.
    בדר"כ שמן משחיר תוך כמה מאות ק"מ, אם מדובר במנוע ישן, או שעבר ק"מ רבים. לרוב בגלל שכבת בוצה שכבר הצטברה במנוע. במנוע חדש, אין סיבה שזה יקרה. מה גם ששימוש קבוע אך ורק בשמן סינטטי מונעת את זה לחלוטין- מניסיון (ממנוע של רכב).

    מבחינה כלכלית, יכול להיות, אך תוספת של כ70 ש"ח לשמן איכותי, כל 4-6 חודשים, עדיף לי על הוצאה של כ1000-2000 ש"ח בבת אחת אחרי 4 שנים.
    נערך אחרון על ידי יונתן12345 : 19-05-2013 ב 12:23

  5. #5
    מנהל פורום פול גז הסמל של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    Jun 2005
    הודעות
    12,881

    ברירת-מחדל חוזר: שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

    צטט במקור פורסם על ידי יונתן12345 צפה בהודעה
    בדר"כ שמן משחיר תוך כמה מאות ק"מ, אם מדובר במנוע ישן, או שעבר ק"מ רבים. לרוב בגלל שכבת בוצה שכבר הצטברה במנוע. במנוע חדש, אין סיבה שזה יקרה. מה גם ששימוש קבוע אך ורק בשמן סינטטי מונעת את זה לחלוטין- מניסיון (ממנוע של רכב).

    מבחינה כלכלית, יכול להיות, אך תוספת של כ70 ש"ח לשמן איכותי, כל 4-6 חודשים, עדיף לי על הוצאה של כ1000-2000 ש"ח בבת אחת אחרי 4 שנים.
    ה"ניסיון" שלך על מנוע של רכב לא שווה כלום. כאמור, זה תלוי בסוג השמן הספציפי, וקורה בכל מקרה - איפה יותר, איפה פחות. תקרא את מבחני השמנים שתמצא ברשת. זוהי תוצאה של חימום-קירור, מגע עם הגזים מתאי השריפה שהשמן מיועד לספוג, וכו'.

    תחליף שמן עפ"י הוראות היצרן.

    נא לקרוא את הכתבה על שמנים שמופיעה בחוקי הפורום לפני שאתה חושב על המשך השרשור הזה.

  6. #6
    שייפן מדופלם הסמל של Vaderom
    תאריך הצטרפות
    Apr 2005
    גיל
    29
    הודעות
    4,003

    ברירת-מחדל חוזר: שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

    צטט במקור פורסם על ידי יונתן12345 צפה בהודעה
    בדר"כ שמן משחיר תוך כמה מאות ק"מ, אם מדובר במנוע ישן, או שעבר ק"מ רבים. לרוב בגלל שכבת בוצה שכבר הצטברה במנוע. במנוע חדש, אין סיבה שזה יקרה. מה גם ששימוש קבוע אך ורק בשמן סינטטי מונעת את זה לחלוטין- מניסיון (ממנוע של רכב).

    מבחינה כלכלית, יכול להיות, אך תוספת של כ70 ש"ח לשמן איכותי, כל 4-6 חודשים, עדיף לי על הוצאה של כ1000-2000 ש"ח בבת אחת אחרי 4 שנים.
    לגבי הסעיף הראשון, אין לי דרך לדעת באמת כי מעולם לא היה לי כלי רכב חדש. כל אופנוע שנתקלתי בו אי פעם השמן בו היה משחיר תוך כמה מאות קילומטרים. לדעתי זה בלתי נמנע, בלי קשר לסוג השמן.
    בכל אופן, זו אינדיקציה חלשה מאוד. גם שמן שחור הוא תקין. תחליף לפי המרווח טיפולים המומלץ ולא תטעה.
    יתרה מכך, מרווח החלפות השמן המומלץ לרוב מחושב לפי עמידות של שמן מינרלי רגיל. שמן סינטטי מחזיק הרבה יותר זמן ובד"כ בשימוש בשמן סינטטי ניתן להגדיל את המרווחים ללא פגיעה באמינות .

  7. #7
    שייפן מרפקים הסמל של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    Jan 2010
    מיקום
    אריאל
    גיל
    26
    הודעות
    2,319

    ברירת-מחדל חוזר: שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

    אני אחדד: מנסיוני, השמן משחיר לאחר ההנעה הראשונה.
    ממלאים שמן בטיפול, ורואים בחלונית צבע חום - בהיר. מניעים, נותנים למנוע לרוץ כמה דקות, מדוממים - והשמן כבר כהה.
    Bandit 1200, Diversion 400

  8. #8
    רוכב צעיר הסמל של יונתן12345
    תאריך הצטרפות
    Jun 2011
    מיקום
    נהריה
    גיל
    25
    הודעות
    155

    ברירת-מחדל חוזר: שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

    צטט במקור פורסם על ידי Jack_R1 צפה בהודעה
    ה"ניסיון" שלך על מנוע של רכב לא שווה כלום. כאמור, זה תלוי בסוג השמן הספציפי, וקורה בכל מקרה - איפה יותר, איפה פחות. תקרא את מבחני השמנים שתמצא ברשת. זוהי תוצאה של חימום-קירור, מגע עם הגזים מתאי השריפה שהשמן מיועד לספוג, וכו'.

    תחליף שמן עפ"י הוראות היצרן.

    נא לקרוא את הכתבה על שמנים שמופיעה בחוקי הפורום לפני שאתה חושב על המשך השרשור הזה.
    אני קולט תוקפנות מהתגובה שלך. לא ברור למה

    כיצד אתה קובע שהניסיון המכני שלי מרכבים "לא שווה כלום"? הרי בסופו של דבר מדובר על מנוע בעירה פנימית- בבסיסם הם מאוד דומים. חוץ מזה, מדובר בדיון- משמע יכולת לכתוב את עמדתך מבלי לעקוץ את "הניסיון" שלי.

    בחוקי הפורום ישנו קישור למדור הטכני של פול גז, לזה התכוונת? כי אם כן, הוא לא תקין. אם אתה מדבר על הכתבה של אביעד אברהמי על שמן מנוע, אז קראתי והיא לא נוגעת לשאלה שלי.

    נ.ב: אשמח אם לא תחסום אותי, או משהו בסגנון. שולם?
    נערך אחרון על ידי יונתן12345 : 19-05-2013 ב 14:26

  9. #9
    רוכב צעיר הסמל של יונתן12345
    תאריך הצטרפות
    Jun 2011
    מיקום
    נהריה
    גיל
    25
    הודעות
    155

    ברירת-מחדל חוזר: שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

    צטט במקור פורסם על ידי Vaderom צפה בהודעה
    לגבי הסעיף הראשון, אין לי דרך לדעת באמת כי מעולם לא היה לי כלי רכב חדש. כל אופנוע שנתקלתי בו אי פעם השמן בו היה משחיר תוך כמה מאות קילומטרים. לדעתי זה בלתי נמנע, בלי קשר לסוג השמן.
    בכל אופן, זו אינדיקציה חלשה מאוד. גם שמן שחור הוא תקין. תחליף לפי המרווח טיפולים המומלץ ולא תטעה.
    יתרה מכך, מרווח החלפות השמן המומלץ לרוב מחושב לפי עמידות של שמן מינרלי רגיל. שמן סינטטי מחזיק הרבה יותר זמן ובד"כ בשימוש בשמן סינטטי ניתן להגדיל את המרווחים ללא פגיעה באמינות .
    תראה, הסיבה העיקרית שפתחתי את השרשור הזה, היא בגלל הכתבה הזאת: http://www.fullgaz.co.il/home/p/45245/ .

    שים לב בכתבה, בעיקר לניסיון של נח אבגר הלוי, 47: הוא רומז שהאמינות המופלגת של הקטנוע היא בזכות נהיגה רגועה והחלפת שמנים מחמירה- גם מבחינת איכות שמנים, וגם מבחינת מרווחי טיפולים.

  10. #10
    שייפן בירכיות הסמל של BLACKGHOST
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    הודעות
    1,079

    ברירת-מחדל חוזר: שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

    צטט במקור פורסם על ידי KKatkov צפה בהודעה
    אני אחדד: מנסיוני, השמן משחיר לאחר ההנעה הראשונה.
    ממלאים שמן בטיפול, ורואים בחלונית צבע חום - בהיר. מניעים, נותנים למנוע לרוץ כמה דקות, מדוממים - והשמן כבר כהה.

    גם אצלי אופנוע יחסית חדש..שמן מתכהה בהנעה\רכיבה ראשונה.

  11. #11
    שייפן מדופלם הסמל של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    Oct 2007
    מיקום
    גרמניה
    גיל
    38
    הודעות
    4,864

    ברירת-מחדל חוזר: שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

    צטט במקור פורסם על ידי יונתן12345 צפה בהודעה
    תראה, הסיבה העיקרית שפתחתי את השרשור הזה, היא בגלל הכתבה הזאת: http://www.fullgaz.co.il/home/p/45245/ .

    שים לב בכתבה, בעיקר לניסיון של נח אבגר הלוי, 47: הוא רומז שהאמינות המופלגת של הקטנוע היא בזכות נהיגה רגועה והחלפת שמנים מחמירה- גם מבחינת איכות שמנים, וגם מבחינת מרווחי טיפולים.
    אבנר לא אבנר אתה טועה, אגב שים לב שלמרות שהוא הוציא הון על טיפולים הקטנוע עדיין התקלקל.
    אגב גם רכיבה רגועה היא לא ערובה לאמינות

  12. #12
    שייפן מדופלם הסמל של Vaderom
    תאריך הצטרפות
    Apr 2005
    גיל
    29
    הודעות
    4,003

    ברירת-מחדל חוזר: שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

    צטט במקור פורסם על ידי יונתן12345 צפה בהודעה
    שים לב בכתבה, בעיקר לניסיון של נח אבגר הלוי, 47: הוא רומז שהאמינות המופלגת של הקטנוע היא בזכות נהיגה רגועה והחלפת שמנים מחמירה- גם מבחינת איכות שמנים, וגם מבחינת מרווחי טיפולים.
    הציטוט הזה מחריד אותי במידה מסויימת.
    שים לב -
    הג'וימקס בעיניי הוא קטנוע נפלא. נוח, מרווח, לא יקר לתחזוקה, חסכוני בדלק ועומד בכבוד גם בכיסוי מרחקים גדולים".
    זה בקטנוע ששרד 90 אלף קילומטר ומת, קיבל החלפת גיר כל 30K והושקע ים כסף על שמן סינטטי בהחלפות בתדירות אבסורדית.
    לזה מישהו קורא אמינות?

  13. #13
    כישרון GP מבוזבז הסמל של tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    גיל
    30
    הודעות
    8,700

    ברירת-מחדל חוזר: שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

    עוד טעות שיש במאמר
    מסבי ההחלקה של גל הארכובה (קראנק) רגישים מאוד לכמות ותדירות החלפת השמן.

  14. #14
    אופנוען מאומן הסמל של פלג הגדול
    תאריך הצטרפות
    May 2010
    מיקום
    גר מעל השלולית הגדולה
    גיל
    47
    הודעות
    3,102

    ברירת-מחדל חוזר: שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

    תחליף בזמן וזהו.
    אין טעם להשתמש בסינטטי מלא,זה לא R1.
    תוכל להשתמש בשמן רגיל לרכב.
    אם אתה מחפש אמינות,תחליף את השמן כל 1500 ק"מ.
    למכירה חלקים ל:GPZ/GPX250/CBR60094-98/TDM850/VX800/GN250/XTZ660-750/XT500-600/XR600-650/DR350/KLE500/קודיאק\טימבר\ביג-בר.
    וגם הסוכן הצפוני של צמיגי היידנאו.

  15. #15
    שייפן מרפקים הסמל של S-e-X-y 620
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    מיקום
    משייף מרפקים
    גיל
    35
    הודעות
    2,494

    ברירת-מחדל חוזר: שמן חדש שצבעו הטבעי כהה, מקשה עליי לדעת מתי יש להחליפו.

    הבעיה שלך היא ה-125 סמ״ק.
    תעבור ל-250 או יותר ולא תטחן את המנוע.

+ הגב לנושא

חוקי פרסום הודעות

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts