PDA

View Full Version : איך שאני לא מסתכלת, זה עולה לי שקל לקילומטר.



lena552
24-05-2011, 10:55
בימים האלה הקטנוע הפצפון שלי 50DJ עבר טיפול 8K, טיפול כלל החלפת רולים, רצועת וריאטור, פלג וכו'.
עלות הטיפול, אחרי הנחה של 15%, הסתיים ב-750 ₪.
עד עכשיו חיתי בהרגשה, שאני נוסעת על הכלי סופר חסכוני.
החלטתי לבדוק כמה עולה לי קילומטר נסיעה על הטוסטוס הקטן.
הבדיקות שלי היו אולי קצת שונות מהמקובל, אבל ככה אני רגילה לחשב את עלות הצריכה: טיפולים, דלק, שמן, ביטוחים (חובה +ג'), חלקים שהוחלפו כתוצאה מבלאי.

אביזרים לרוכב ומורכב, אמצעי הגנה לכלי, שיפורים/שינויים כאלה ואחרים, ירידת ערך הכלי, תיקונים אחרי תאונה/החלקה, דוחות משטרה וחניה, הגרת כביש 6 – לא נכללו בחישובים כלא רלוונטיים.

הגעתי לתוצאה שכל קילומטר נסיע עולה לי בערך 1 שקל.
לא ידעתי להגיד לעצמי האם זה הרבה או מאט, כי לא היה לי למה להשוות את הנתון הזה.
אז המשכתי עם החישובים והוספתי לטבלה כלים נוספים שהיו או עדיין בשימוש אצלנו.
ניסיתי להשוות תפוזים ובננות:
KTM690SMC
DRZ400SM
CBF500
DJ50
כל הכלים, חוץ מCBF, נרכשו כחדשים, כך שלא דרשו החלפות מסיביות של חלקים.

התוצאות מאוד הפתיעו אותי.
גם KTM מפונק ויקר וגם DJ50 הבסיסי והפרימיטיבי עלו לי פחות או יותר אותו הדבר – שקל אחד לקילומטר.

זאת הטבלה המרכזת של החישובים שעשיתי:

http://www.UpFile4u.Net/Files/7z4p8b.JPG

:)

MOOSH
24-05-2011, 11:01
המחיר ששילמת הוא גבוה בהרבה מהמקובל ל50 סמ"ק, קחי בחשבון שההבדל במחיר הביטוח הוא מזערי, ושקטנוע 50 סמ"ק לא חסכוני כמו קטנוע 125, וגם צורך בנוסף שמן, לי תחזוקת 50 סמ"ק תעלה כמו 125, ודבר נוסף הוא שלא נסעת עליו הרבה עדיין, ואת ההשוואה עשית בדיוק אחרי הטיפול, עוד 4000 ק"מ זה יראה לך תוצאה שונה.
כמו כן האביזרים גם מחירם זהה, כך שפשוט נסעת הרבה על הכלים האחרים וקצת על זה הקטן.
שקל לק"מ זה נחשב זול לאחזקת אופנוע, בלי תקלות בלי כלום.

10barosh
24-05-2011, 11:01
כתבת ביטוח של ההונדה 19,000 ש"ח, אני מאוד מקווה שמדובר בטעות.

lena552
24-05-2011, 11:07
כתבת ביטוח של ההונדה 19,000 ש"ח, אני מאוד מקווה שמדובר בטעות.
ל-30 חודשים? ממש לא
שנה ראשונה 6K
שנה שניה 7.8K
חצי שנה שלישית 7.8/2K
ביטוח צד ג' לשנתיים וחצי 1.3K

בדובר בביטוח לכל נהג לכלי הספציפי הזה.

lena552
24-05-2011, 11:12
המחיר ששילמת הוא גבוה בהרבה מהמקובל ל50 סמ"ק, קחי בחשבון שההבדל במחיר הביטוח הוא מזערי, ושקטנוע 50 סמ"ק לא חסכוני כמו קטנוע 125, וגם צורך בנוסף שמן, לי תחזוקת 50 סמ"ק תעלה כמו 125, ודבר נוסף הוא שלא נסעת עליו הרבה עדיין, ואת ההשוואה עשית בדיוק אחרי הטיפול, עוד 4000 ק"מ זה יראה לך תוצאה שונה.
כמו כן האביזרים גם מחירם זהה, כך שפשוט נסעת הרבה על הכלים האחרים וקצת על זה הקטן.
שקל לק"מ זה נחשב זול לאחזקת אופנוע, בלי תקלות בלי כלום.
יכול להיות שזה יורד ל0.9 ש"ח ואחרי טיפול 16K יעלה ל1.1K.
אני פיתחתי לעצמי בסיס לחישוב עלויות.
מפה אני יכולה בשנייה לחשב תחזוקה אמיתית של כל אופנוע שאני אקנה, נשאר רק להוסיף ירידת ערך ועלויות נוספות שרלוונטיות לאותו כלי.

ROG
24-05-2011, 11:28
כדי שהתחשיב יהיה שלם צריך להוסיף להוצאות את הפחת, כלומר פער קנייה מכירה על כלים שכבר לא ברשותך ושיערוך של הפער על אלו שברשותך. גם אופן השימוש השונה משפיע. למשל, עיניין המגורים, שימוש ברכבת וכד', גורמים שהשפיעו על ממוצע הק"מ בחודש. הגיוני שככל שהממוצע עולה המחיר לק"מ יורד. הפער בעלות חודשית בין הטוסטוס לגדולים הוא מאד משמעותי.

c881
24-05-2011, 11:39
ייתכן שלפי השיטה הנ"ל מחיר קילומטר אחזקה יוצא אחיד, אבל עדיין הבדל יהיה במחיר רכישה ראשוני של הכלי.
אני יכול לרכוש דירת 2 חדרים בת"א וההוצאות יהיו X בחודש ואני יכול לקנות דירת 2 חדרים בבאר שבע וההוצאות יהיו שוב X בחודש, אבל החסכון במחיר הרכישה הראשוני יהיה חתיכת הבדל.

ICE ON WR
24-05-2011, 11:46
75O שח לטיפול גדול על הקימקו זה פשוט שחיטה. תוזילי עלויות נכבדות אם תעשי חלק מהדברים לבד.

lena552
24-05-2011, 11:51
כדי שהתחשיב יהיה שלם צריך להוסיף להוצאות את הפחת, כלומר פער קנייה מכירה על כלים שכבר לא ברשותך ושיערוך של הפער על אלו שברשותך. גם אופן השימוש השונה משפיע. למשל, עיניין המגורים, שימוש ברכבת וכד', גורמים שהשפיעו על ממוצע הק"מ בחודש. הגיוני שככל שהממוצע עולה המחיר לק"מ יורד. הפער בעלות חודשית בין הטוסטוס לגדולים הוא מאד משמעותי.


יכול להיות שזה יורד ל0.9 ש"ח ואחרי טיפול 16K יעלה ל1.1K.
אני פיתחתי לעצמי בסיס לחישוב עלויות.
מפה אני יכולה בשנייה לחשב תחזוקה אמיתית של כל אופנוע שאני אקנה, נשאר רק להוסיף ירידת ערך ועלויות נוספות שרלוונטיות לאותו כלי.

אתה צודק.
אמרתי שהחישוב שלי זה בסיס לחישוב עלויות אמיתיות. שימוש כלי עולה שקל לקילולמטר, לזה אפשר להוסיף את כל העלויות האחרות כמו ירידת ערך ואחרות. כל אחד עם מה שיש לו.
הטבלה שלי כוללת כלים שונים לגמרי עם אופן שימוש שונה, עדיין עלות תחזוקה בסיסית יצאה מאוד דומה.

BarryG
24-05-2011, 11:52
את לוקחת עלות קבועה, ביטוח, ומכניסה אותה לחישוב שבודק עלויות משתנות- לכן התוצאה על הקטנוע הקטן כל כך גבוהה, הרי את כמעט לא נוסעת עליו והביטוח נשאר זהה. תעשי את החישוב בלי העלויות הקבועות.

lena552
24-05-2011, 11:52
75O שח לטיפול גדול על הקימקו זה פשוט שחיטה. תוזילי עלויות נכבדות אם תעשי חלק מהדברים לבד.
עשיתי במוסך הראשי של עופר אבניר וקיבלתי 15% הנחה.

mrnativ
24-05-2011, 12:03
לנה, כמו שהחברים מעלי אמרו - ירידת הערך היא מרכיב חשוב ביותר בעולם שלנו.

כעיקרון, ככל שתרכבי יותר, כך עלות הקילומטר תרד.

בקילומטרז' הממוצע שלי, 12K בשנה, רק עלות הביטוח היא 40+ אגורות לקילומטר (1000CC).

אצלי אגב, בחישוב כולל (של מספר אופנועים שהיו בבעלותי) קילומטר עולה למעלה משני שקלים. באופנוע הנוכחי 2.5 ש"ח לקילומטר.

lena552
24-05-2011, 12:29
לנה, כמו שהחברים מעלי אמרו - ירידת הערך היא מרכיב חשוב ביותר בעולם שלנו.

כעיקרון, ככל שתרכבי יותר, כך עלות הקילומטר תרד.

בקילומטרז' הממוצע שלי, 12K בשנה, רק עלות הביטוח היא 40+ אגורות לקילומטר (1000CC).

אצלי אגב, בחישוב כולל (של מספר אופנועים שהיו בבעלותי) קילומטר עולה למעלה משני שקלים. באופנוע הנוכחי 2.5 ש"ח לקילומטר.

2 ש"ח לקילומטר כולל ירידת ערך?

אני שוב אומרת, שאני נותנת חישוב בסיסי שלי שנבדק על כמה כלים שונים עם שימוש שונה.
לחישוב הבסיסי הזה אפשר להוסיף כל ההוצאות האחרות ששייכות לכלי הספציפי ולקבל עלות אחזקה כוללת תוך שניה.
דוגמה עם הכלים שלי:
http://www.UpFile4u.Net/Files/5d6i1g.jpg

dani2
24-05-2011, 15:36
את מסתכלת על זה לא נכון - הצורה הנכונה היא:

- עלות התחלתית, ז"א כמה יעלה לשים את הכלי מכוסה בחניה: ביטוח + ירידת ערך
- עלות שולית, כמה עולה לנסוע קילומטר נוסף בדלק, בלאי ותקלות

הקקנוע שלך עולה 250 לחודש + 50 אג' לק"מ
הקטום עולה 2,000 (ירידת ערך!) + 80 אג' לק"מ


אגב, באחת ההודעות הקודמות שלי פירטתי עלויות כולל ירידת ערך לCBR125 שלי הי"ד ויצא כ70 אג' לק"מ

EREZGR
24-05-2011, 16:22
מה שלא הבנתי זה אם המחיר רכישה כלול, כי אז זה יתן לך שגיאה. את צריכה להכניס לאקסל את ההפרש בין מחיר הרכישה למחיר המכירה.

ברוכה הבאה לממלכת החדו"א - אם תסעי הרבה יצא לך יותר זול לק"מ, אם תסעי פחות יעלה יותר לכל ק"מ. לפעמים החדו"א לא עובדת, אבל אם מסתכלים על הכלכלה שלנו הגרפים נראים כאילו צריך ללמד חדו"א בכיתה ב'.

lena552
24-05-2011, 16:27
מה שלא הבנתי זה אם המחיר רכישה כלול, כי אז זה יתן לך שגיאה. את צריכה להכניס לאקסל את ההפרש בין מחיר הרכישה למחיר המכירה.

ברוכה הבאה לממלכת החדו"א - אם תסעי הרבה יצא לך יותר זול לק"מ, אם תסעי פחות יעלה יותר לכל ק"מ. לפעמים החדו"א לא עובדת, אבל אם מסתכלים על הכלכלה שלנו הגרפים נראים כאילו צריך ללמד חדו"א בכיתה ב'.

:thumbsup2
אם היית קורא, היית מבין.
כאילו צריך ללמד לקרוא עד הסוף בכיתה ב'.

ICE ON WR
24-05-2011, 16:49
עשיתי במוסך הראשי של עופר אבניר וקיבלתי 15% הנחה.
שחיטה לאור יום! חלקים לקימקו שלך עם הרצועה לא עוברים את ה-250 ש"ח. עבודה 200 ש"ח גג. איך הגיעו ל750 אחרי הנחה?

lena552
24-05-2011, 16:52
שחיטה לאור יום! חלקים לקימקו שלך עם הרצועה לא עוברים את ה-250 ש"ח. עבודה 200 ש"ח גג. איך הגיעו ל750 אחרי הנחה?

אבדוק בחשבונית שקיבלתי בערב.

Skull
24-05-2011, 21:49
היית יכולה לחסוך את ה750 האלו ולעשות טיפול לבד.
אין יותר קל מלפתוח וריאטור של 50 סמ''ק.

nimi9
24-05-2011, 21:56
אמנם אני סוטה מעט מהנושא המרכזי, אבל רק בשביל לציין משהו בנוגע לחישוב של לנה בהתייחסות שלה ל"עלות לקילומטר":

היה ורכשתי אופנוע X, ביטחתי אותו ולא נסעתי עליו מעולם. אפילו לא ק"מ בודד - מתמטית לא ניתן לחשב עבורו עלות לק"מ (חלוקה באפס = אינסוף).
יתרה מזאת, ביטוח וירידת ערך הם סוג של "קבוע" שלא משתנה ע"פ מרחק שנוסעים (בהנחה שהכלי עושה בשנה מרחק סביר/ממוצע או פחות) ולכן נכון אולי לחשב אותם כפונקציה של זמן אך לא כפונקציה של מרחק.

טוב, עכשיו גם אני רוצה לדעת כמה עולה לי כל ק"מ של רכיבה...
למישהו יש חשבוניה? :)

shaig
24-05-2011, 22:43
אני נעזר באקסל המצורף, אולי הוא יעשה לך סדר בעיניינים.

28124

mrnativ
24-05-2011, 23:33
אמנם אני סוטה מעט מהנושא המרכזי, אבל רק בשביל לציין משהו בנוגע לחישוב של לנה בהתייחסות שלה ל"עלות לקילומטר":

היה ורכשתי אופנוע X, ביטחתי אותו ולא נסעתי עליו מעולם. אפילו לא ק"מ בודד - מתמטית לא ניתן לחשב עבורו עלות לק"מ (חלוקה באפס = אינסוף).
יתרה מזאת, ביטוח וירידת ערך הם סוג של "קבוע" שלא משתנה ע"פ מרחק שנוסעים (בהנחה שהכלי עושה בשנה מרחק סביר/ממוצע או פחות) ולכן נכון אולי לחשב אותם כפונקציה של זמן אך לא כפונקציה של מרחק.

טוב, עכשיו גם אני רוצה לדעת כמה עולה לי כל ק"מ של רכיבה...
למישהו יש חשבוניה? :)

הסיבה ש"בסוף היום" אתה מחשב את עלות הביטוח לפי קילומטר ולא לפי זמן, היא כדי להשוות את אמצעי התחבורה הזה לאחרים: מוניות, רכבת, מכונית וכו'.

אבל בסופו של אותו סוף היום, רובנו לא באמת על הכלי הזה מסיבות כלכליות ולכן מלכתחילה עדיף שלא נכנס לטבלאות, מה שנקרא "שלא נדע".

לגבי הדוגמה שלך, אותו אדם דמיוני בטח שנסע עם הכלי לפחות קילומטר מהסוכנות אל הבית, כך שזה אחד הקילומטרים היקרים, אם לא ה. אבל לא משנה מה, אם הוא מוכר את האופנוע תגיד לי

BarryG
24-05-2011, 23:59
הסיבה ש"בסוף היום" אתה מחשב את עלות הביטוח לפי קילומטר ולא לפי זמן, היא כדי להשוות את אמצעי התחבורה הזה לאחרים: מוניות, רכבת, מכונית וכו'.

אתה לא יכול להשוות עלות לקילומטר של כלי רכב פרטי לתחבורה ציבורית, לכן במידה ואתה רוצה להשוות בין רכב פרטי לרכבת אתה צריך דווקא כן להשתמש בעלות לפי זמן- כמה עולה לך לנסוע שנה ברכב (נגיד, לעבודה) מול כמה עולה לך לנסוע ברכבת לעבודה במשך תקופה זהה.

mrnativ
25-05-2011, 00:02
אתה לא יכול להשוות עלות לקילומטר של כלי רכב פרטי לתחבורה ציבורית, לכן במידה ואתה רוצה להשוות בין רכב פרטי לרכבת אתה צריך דווקא כן להשתמש בעלות לפי זמן- כמה עולה לך לנסוע שנה ברכב (נגיד, לעבודה) מול כמה עולה לך לנסוע ברכבת לעבודה במשך תקופה זהה.

זה בהחלט נכון אם אתה עובד במקום מסודר עם נסיעה אחת מהבית ושניה - חזרה אליו. אצלי זה קצת אחרת

EREZGR
25-05-2011, 00:04
:thumbsup2
אם היית קורא, היית מבין.
כאילו צריך ללמד לקרוא עד הסוף בכיתה ב'.

לנה, את יכולה שהאקסל יחשב לך לפי חודש או יום?

אני והאקסל רוז לא חברים...:ממממ:

nimi9
25-05-2011, 01:03
הסיבה ש"בסוף היום" אתה מחשב את עלות הביטוח לפי קילומטר ולא לפי זמן, היא כדי להשוות את אמצעי התחבורה הזה לאחרים: מוניות, רכבת, מכונית וכו'.

אבל בסופו של אותו סוף היום, רובנו לא באמת על הכלי הזה מסיבות כלכליות ולכן מלכתחילה עדיף שלא נכנס לטבלאות, מה שנקרא "שלא נדע".

לגבי ההשוואה או קבלת מושג לגבי צפי הוצאות עבור תקופת זמן נתונה - מסכים בהחלט. אלא שצריך לשים לב שהעלות נגזרת ממרכיב תלוי מרחק/ליחידת זמן + מרכיב שהוא תלוי זמן בלבד. לגיטימי. לא טענתי אחרת.


אתה לא יכול להשוות עלות לקילומטר של כלי רכב פרטי לתחבורה ציבורית, לכן במידה ואתה רוצה להשוות בין רכב פרטי לרכבת אתה צריך דווקא כן להשתמש בעלות לפי זמן- כמה עולה לך לנסוע שנה ברכב (נגיד, לעבודה) מול כמה עולה לך לנסוע ברכבת לעבודה במשך תקופה זהה.

:thumbsup2


לגבי הדוגמה שלך, אותו אדם דמיוני בטח שנסע עם הכלי לפחות קילומטר מהסוכנות אל הבית, כך שזה אחד הקילומטרים היקרים, אם לא ה. אבל לא משנה מה, אם הוא מוכר את האופנוע תגיד לי

אני אברר איתו ואודיע לך :D

MOOSH
25-05-2011, 02:02
שחיטה לאור יום! חלקים לקימקו שלך עם הרצועה לא עוברים את ה-250 ש"ח. עבודה 200 ש"ח גג. איך הגיעו ל750 אחרי הנחה?

אני משלם כ 500 על טיפול גדול וזה נחשב יקר, כל מקום אחר לוקח פחות...

lena552
25-05-2011, 08:01
שחיטה לאור יום! חלקים לקימקו שלך עם הרצועה לא עוברים את ה-250 ש"ח. עבודה 200 ש"ח גג. איך הגיעו ל750 אחרי הנחה?
עבודה - 430 ש"ח
חומרים - 70 ש"ח
חלפים:
רולים - 43 ש"ח
רצועה - 110 ש"ח
משולשים - 12 ש"ח
מצת - 27 ש"ח
מכסה - 43 ש"ח

- 15%
+ מע"ם
-----------
סה"כ לתשלום 745 ש"ח

-ארז-
25-05-2011, 08:18
בימים האלה הקטנוע הפצפון שלי 50DJ עבר טיפול 8K, טיפול כלל החלפת רולים, רצועת וריאטור, פלג וכו'.
עלות הטיפול, אחרי הנחה של 15%, הסתיים ב-750 ₪.
עד עכשיו חיתי בהרגשה, שאני נוסעת על הכלי סופר חסכוני.
החלטתי לבדוק כמה עולה לי קילומטר נסיעה על הטוסטוס הקטן.
הבדיקות שלי היו אולי קצת שונות מהמקובל, אבל ככה אני רגילה לחשב את עלות הצריכה: טיפולים, דלק, שמן, ביטוחים (חובה +ג'), חלקים שהוחלפו כתוצאה מבלאי.

אביזרים לרוכב ומורכב, אמצעי הגנה לכלי, שיפורים/שינויים כאלה ואחרים, ירידת ערך הכלי, תיקונים אחרי תאונה/החלקה, דוחות משטרה וחניה, הגרת כביש 6 – לא נכללו בחישובים כלא רלוונטיים.

הגעתי לתוצאה שכל קילומטר נסיע עולה לי בערך 1 שקל.
לא ידעתי להגיד לעצמי האם זה הרבה או מאט, כי לא היה לי למה להשוות את הנתון הזה.
אז המשכתי עם החישובים והוספתי לטבלה כלים נוספים שהיו או עדיין בשימוש אצלנו.
ניסיתי להשוות תפוזים ובננות:
KTM690SMC
DRZ400SM
CBF500
DJ50
כל הכלים, חוץ מCBF, נרכשו כחדשים, כך שלא דרשו החלפות מסיביות של חלקים.

התוצאות מאוד הפתיעו אותי.
גם KTM מפונק ויקר וגם DJ50 הבסיסי והפרימיטיבי עלו לי פחות או יותר אותו הדבר – שקל אחד לקילומטר.

זאת הטבלה המרכזת של החישובים שעשיתי:

http://www.UpFile4u.Net/Files/7z4p8b.JPG

:)

את חייבת לכלול כל מה שקשור לקטנוע, משמע גם פחת, וגם כל רכיבי ההגנה כולל קסדה, מנעולים.

finn
25-05-2011, 08:36
את לוקחת עלות קבועה, ביטוח, ומכניסה אותה לחישוב שבודק עלויות משתנות- לכן התוצאה על הקטנוע הקטן כל כך גבוהה, הרי את כמעט לא נוסעת עליו והביטוח נשאר זהה. תעשי את החישוב בלי העלויות הקבועות.
מסכים, העלות צריכה להיות מבוססת על בסיס זהה, את עושה לעצמך עוול.
אם היית נוסעת עם כל הכלים נסועה שווה לשנה היה כדאי לך לבדוק עלות שנתית.
אם את בודקת עלות לק"מ והכלים נוסעים ק"מ שונים בתקופת זמן את צריכה למצוא דרך לנטרל את ההשפעה של הוצאות קבועות והוצעות חד פעמיות גדולות.

אין בעיה שאת משווה כלים שונים כי זו בדיוק הנקודה של התרגיל המחשבתי הזה, הפרמטרים צריכים להיות זהים או דומים מאוד על מנת שיהיה לך ערך להשוואה.

עשיתי השוואה דומה לעצמי מול כלים אחרים והחלטתי לקנות אופנוע ולא קטנוע, יכול להיות שטעיתי כשקניתי הונדה ולא דוקאטי:D

ICE ON WR
25-05-2011, 09:30
עבודה - 430 ש"ח
חומרים - 70 ש"ח
חלפים:
רולים - 43 ש"ח
רצועה - 110 ש"ח
משולשים - 12 ש"ח
מצת - 27 ש"ח
מכסה - 43 ש"ח

- 15%
+ מע"ם
-----------
סה"כ לתשלום 745 ש"ח

החלפים לא יקרים.
על העבודה לקחו 430 ש"ח שזה גניבה. אין פה שעה עב' מוסך.

morovshits
25-05-2011, 09:49
רוצה לראות את החישוב של הKTM125 אם יש לך זמן...


ועכשיו, לניצול לטובתי
אתמול יצאתי מטיפול גדול לJM עם החשבונית הזאת
15W50 שמן 60 ש"ח
80W90 שמן גיר 22 ש"ח
רצועה 607 ש"ח
עצר בסיס 19 ש"ח
מצת 75 ש"ח
מסנן אוויר 134 ש"ח
נוזל קירור 26 ש"ח
רולים 165 ש"ח
מיסב 75 ש"ח
** תותב תושבת מיסב (שאריות מטיפול קודם - החלק היה חסר) 136 ש"ח
עבודה 390 ש"ח
+ מע"מ

1900 ש"ח


קצת מדכא אותי כל הקטנוע ה"חסכוני" הזה והטיפולים הצפופים שלו (כל חודשיים)
המחיר הגיוני?




ובנימה זאת - מישהו רוצה לעזור לי להתחיל לטפל בו לבד? :rolleyes:

ICE ON WR
25-05-2011, 09:57
רוצה לראות את החישוב של הKTM125 אם יש לך זמן...


ועכשיו, לניצול לטובתי
אתמול יצאתי מטיפול גדול לJM עם החשבונית הזאת
15W50 שמן 60 ש"ח
80W90 שמן גיר 22 ש"ח
רצועה 607 ש"ח
עצר בסיס 19 ש"ח
מצת 75 ש"ח
מסנן אוויר 134 ש"ח
נוזל קירור 26 ש"ח
רולים 165 ש"ח
מיסב 75 ש"ח
** תותב תושבת מיסב (שאריות מטיפול קודם - החלק היה חסר) 136 ש"ח
עבודה 390 ש"ח
+ מע"מ

1900 ש"ח


קצת מדכא אותי כל הקטנוע ה"חסכוני" הזה והטיפולים הצפופים שלו (כל חודשיים)
המחיר הגיוני?




ובנימה זאת - מישהו רוצה לעזור לי להתחיל לטפל בו לבד? :rolleyes:

יקר! יקר! רצועה 607 ש"ח יקר אש.. פילטר אויר גם יקר. של פיאט אונו עולה 30 שח .אז למה פאקינג של כלי טייוואני עולה פי 4!?
מאמין שאפשר למצוא מחיר יותר זול על הרצועה.
את רב הדברים אתם יכולים לעשות לבד או עם חבר שמבין .
לפתוח וריאטור צריך פטיש אויר ואת זה עושים בטיפול גדול. כל שאר הדברים אפשר לעשות לבד ולחסוך בעליות. תתחיל בטיפולים קטנים כמו החלפת שמן פלאג, ופילטר אויר לבד.